Vegaaninen karjalanpaisti. Kukaan täällä tehnyt?
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo, naurattaa ihan liikaa! Vegaaninen paisti!! Tiesitte kai, että se soijamössö/gluteeniseitan on epäterveellisempää kuin liha.
Olet harhoissa. Liha ei ole terveellistä ja kasvisruoka on 1000 kertaa terveellisempää.
Kukahan se täällä harhoissa on. Kai tiesit, että ne rehut ovat täynnä tuholaismyrkkyjä? Syön itsekin todella paljon kasviksia, mutta naurattaa tämä skeidan jauhaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole olemassakaan.
Varmasti voi. Jos paistettuja kananmuniakin voi tehdä vegaanisena. Valkuainen on soijakermaa ja keltuainen mangososetta.
Mitä yhteistä munalla ja mangososeella on ?🤣😂
Jep, toinen on terveellistä ja toinen on sitten sokeria :D
Ei kai kukaan ole niin idiootti että kutsuu kasvispaistosta Karjalanpaistiksi? Karjalanpaistissa on lihaa!
Tein kesäkurpitsapihveistä naudanlihaversion!
Kuulostaako ääliömäiseltä? Niin minustakin, ääliöreseptit sopii vain vegeille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole niin idiootti että kutsuu kasvispaistosta Karjalanpaistiksi? Karjalanpaistissa on lihaa!
Aivan, juhlaversiossa vieläpä pelkkää lihaa ilman juureksia.
Miksi kasvis/vegaanisen ruuan pitäisi kuitenkin näyttää liharuuan kaltaiselta? Vegaaninen kinkku, makkara etc. Tämä vegaaninen karjalapaisti... Tee vegenä ihan vege -juttuja ja unohda liharuuat esikuvina.
Olen tehnyt joskus lapsena. Siihen tulee käpyjä, sammalta, hiekkaa ja muita vegaanisia lähituotteita. Kaikki ainekset laitetaan korvattomaan kattilaan ja hämmennetään risulla kypsäksi.
Se on silloin karjaTONpaisti.
Parhain lihankorvike oli sellainen umamia sisältävä vegeprotskutuote cittarista, jota en ole nähnyt kaupassa enää vuoteen, mutta kaipa jotkut soijasuikaleet voisi toimia myös.
Lihaliemi korvataan kasvisliemikuutiolla.
Itse syön ajoittain näitä koska tykkäsin lihasta ja liharuoista, mutta eettisistä syistä en enää syö lihaa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Lehmän lannalla korvaa lihan niin tulee hyvä vegaaninen lihan korvike.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en käsitä että vegaanit haluaa kieltäytyä eläinperäisestä, eikä kasvisruoat kuitenkaan kelpaa, vaan pitää väsätä säälittäviä lihajäljitelmiä.
Onhan herkullisia kasvisruokiakin pilvin pimein.
Ymmärrätkö sen, että vegaanit ovat saattaneet tykätä lihan mausta, mutta eivät halua enää syödä sitä koska eläinten rääk-kääminen ei ole oikein?
Paras lihankorvike edelleenkin on tumma soijarouhe johon imeytetään väkevöityä lihalientä suolan ja umamin lisäämiseksi. Ei ole kyllä enää vegaaninen lihaliemen lisäämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
5/5
Tää oli oikeesti hyvä provo.
Hurjasti menee ihmisillä tunteisiin :D ei taida olla oikeita ongelmia heillä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monista ns. liharuuista tehdään vegaaniversioita: on nakkeja, lihapullia, kebabeja, juustoja. Eli miksi myös suomalaisia perinneruokia ei saisi tehdä vegaanisina?
Koska ne eivät sitten ole suomalaisia perinneruokia.
Eikä ne vegaaninakit, vegaanijuustot jne. myöskään ole nakkeja, juustoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en käsitä että vegaanit haluaa kieltäytyä eläinperäisestä, eikä kasvisruoat kuitenkaan kelpaa, vaan pitää väsätä säälittäviä lihajäljitelmiä.
Ymmärrätkö sen, että vegaanit ovat saattaneet tykätä lihan mausta, mutta eivät halua enää syödä sitä koska eläinten rääk-kääminen ei ole oikein?
Saako olla nahkaisia kenkiä ja sormikkaita? Entä laukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako olla nahkaisia kenkiä ja sormikkaita? Entä laukut?
Vegaanit ei käytä näissäkään eläinperäisiä tuotteita. Jotkut tosin hyväksyy käytetyn vintagen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kasvis/vegaanisen ruuan pitäisi kuitenkin näyttää liharuuan kaltaiselta? Vegaaninen kinkku, makkara etc. Tämä vegaaninen karjalapaisti... Tee vegenä ihan vege -juttuja ja unohda liharuuat esikuvina.
MInä taas yli 30 vuotta kasvissyöjänä olleena ihmettelen, miksi se kenenkään napaa kaivelee, jos vegaanit haluaa välillä tehdä myös perinteisten liharuokien oloisia ruokia. Ei pitäisi olla keltään pois. Jätätte vaan syömättä ja annatte muiden syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistikaan mitään herkkuruokaa ole, saati jotkut gluteeniklöntit liemessä.
Mistä ne gluteeniklöntit tulee? En tiedä. Kertokaa.
Kerran kysyin että miksiköhän liha mainitaan joissain vegaani ruuissa, niin tuttuni sanoi että tiedetään mitä syödään. Vähänkö mua huvitti. 😃
Vierailija kirjoitti:
Se on silloin karjaTONpaisti.
Parhain lihankorvike oli sellainen umamia sisältävä vegeprotskutuote cittarista, jota en ole nähnyt kaupassa enää vuoteen, mutta kaipa jotkut soijasuikaleet voisi toimia myös.
Lihaliemi korvataan kasvisliemikuutiolla.
Itse syön ajoittain näitä koska tykkäsin lihasta ja liharuoista, mutta eettisistä syistä en enää syö lihaa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Ei ole. Ymmärrä jo tolvana, että vain lihassa on paisti-niminen kappale, millään kasviksella sitä ei ole olemassa. Tuolla etiikalla sinä myös tuet kaikenlaisten haittaeläintenkin leviämistä ja myös sitä, että suurpedot ja hirvet yms löytävät itsensä kaupunkiolosuhteisiin.
Mitä yhteistä munalla ja mangososeella on ?🤣😂