Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaninen karjalanpaisti. Kukaan täällä tehnyt?

Vierailija
08.07.2021 |

Millä olette korvanneet lihan? Entä liemen?

Kommentit (599)

Vierailija
501/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo, naurattaa ihan liikaa! Vegaaninen paisti!! Tiesitte kai, että se soijamössö/gluteeniseitan on epäterveellisempää kuin liha.

Vierailija
502/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Yhteishyvän ohjeella, oli todella hyvää!!! Maistui kaikille, lihansyöjätkin maistoivat ja maistui! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein Yhteishyvän ohjeella, oli todella hyvää!!! Maistui kaikille, lihansyöjätkin maistoivat ja maistui! 

Ja lihan tilalle tosiaan Oumph -sieniproteiin ikuutioita pakastimesta ja liemestä tuli todella maukasta Yhteishyvän reseptillä. 

Vierailija
504/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulia, vettä, suolaa ja pippuria. Ja liha korvataan porkkanoilla.

Nimeä karjalanpaisti ei saa käyttää, nimetkää miksi höpöpaistiksi tahansa.

Vierailija
505/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on tehnyt meille monesti karjalanpaistia maustamattomasta nyhtökaurasta.

Yök, kuulostaa todella hirvittävältä 🤢

Vierailija
506/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt oikeesti ihmiset. 

Tää joka kommentoi nelikymppisten naisten ajatuksenjuoksusta erittäin rumasti ym. Jos tulevaisuus on nuorten ja olette niin hyväksyviä niin miksi tällainen olettamus ja ikäsyrjintä...? Ei saa lokeroida ihmisiä iän perusteella. 

Olen se, joka kommentoi että olen tehnyt soijasuikaleista, kasvisliemestä ja mausteista sekä porkkanoista sekä sipulista. Olen 40-vuotias. 

Lisäksi, mulla on karjalaiset juuret ja itse syön ihan perinteistä karjalanpaistia jossa on lihaa. Mun vatsalleni ei sovi moni vilja eikä papu. 

Mutta, kun seurustelin aikanaan vegen kanssa, tein hänelle " karjalanpaistia " soijasuikaleista. Haudutin sitä vielä kolme tuntia. Tein ihan niin kuin lihaversionkin, ainoa ero oli soijasuikaleet. 

Se oli yllättävän samanmakuista kuin perinteinenkin versio. 

Älkää hyvät ihmiset riidelkö tällaisesta asiasta. 

Kutsutaan sitä sitten vaikka " karjalanpaistin kaltaiseksi soijasuikalepadaksi ",  jos se karjalanpaisti nimitys joitakin loukkaa. Mua ei loukkaa yhtään vaikka karjalaiset juuret ovatkin. 

Suomalaisten pitäisi nyt ottaa meille kliseisesti oletetut luonteenpiirteet järkevyys ja rauhallisuus käyttöön ja lopettaa riitely ja viha jonninjoutavista asioista. Se olisi sitä sotaveteraanien ja karjalan evakkojen kunnioittamista jotka varmasti toivoisivat ja toivovat, että kansa yhdistyy nyt kun maailmassa asiat ovat levottomasti. Tällaista jatkuvaa tappelua ei tarvita eikä se mitään hyvää saa aikaan. 

Vierailija
507/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaani on nirso koska kasvisruoka ei kelpaa koska itkupotkuraivarit.

Minä syön mielellään kasvisruokia, mutta älkää yrittäkö väittää niiden olevan sitä samaa ruokaa kuin se lihaversio. Karjalanpaisti sisältää  paistia, eli lihaa, jos sen sijaan on käytetty soijaa tai tofua niin sitten se on joku vegemössö. Ketä te oikein yritätte huijata, itseänne?

Täällä on jo monta kertaa kerrottu että sen nimi on silloin karjaton paisti.

Vierailija
508/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo, naurattaa ihan liikaa! Vegaaninen paisti!! Tiesitte kai, että se soijamössö/gluteeniseitan on epäterveellisempää kuin liha.

Olet harhoissa. Liha ei ole terveellistä ja kasvisruoka on 1000 kertaa terveellisempää.

Vierailija
509/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on tehnyt meille monesti karjalanpaistia maustamattomasta nyhtökaurasta.

Yök, kuulostaa todella hirvittävältä 🤢

Mutta eläimen ruumis kuulostaa maukkaalle? :D :D :D

Ime sian p*llyä!

Vierailija
510/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt oikeesti ihmiset. 

Tää joka kommentoi nelikymppisten naisten ajatuksenjuoksusta erittäin rumasti ym. Jos tulevaisuus on nuorten ja olette niin hyväksyviä niin miksi tällainen olettamus ja ikäsyrjintä...? Ei saa lokeroida ihmisiä iän perusteella. 

Olen se, joka kommentoi että olen tehnyt soijasuikaleista, kasvisliemestä ja mausteista sekä porkkanoista sekä sipulista. Olen 40-vuotias. 

Lisäksi, mulla on karjalaiset juuret ja itse syön ihan perinteistä karjalanpaistia jossa on lihaa. Mun vatsalleni ei sovi moni vilja eikä papu. 

Mutta, kun seurustelin aikanaan vegen kanssa, tein hänelle " karjalanpaistia " soijasuikaleista. Haudutin sitä vielä kolme tuntia. Tein ihan niin kuin lihaversionkin, ainoa ero oli soijasuikaleet. 

Se oli yllättävän samanmakuista kuin perinteinenkin versio. 

Älkää hyvät ihmiset riidelkö tällaisesta asiasta. 

Kutsutaan si

Ei käy. Lihaani itkee ja raivoaa aina kun on vaarassa että se ei saa maiskutella maukasta sian p*llyä! 

Vierailija
511/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet harhoissa. Liha ei ole terveellistä ja kasvisruoka on 1000 kertaa terveellisempää.

Molemmat on terveellisiä. Vegaanien suosimat korvikkeet on sitten ihan eri juttu, nehän tosin on jotain ruuan kaltaisia valmisteita.

Vierailija
512/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä en käsitä että vegaanit haluaa kieltäytyä eläinperäisestä, eikä kasvisruoat kuitenkaan kelpaa, vaan pitää väsätä säälittäviä lihajäljitelmiä.

Onhan herkullisia kasvisruokiakin pilvin pimein. No jaa, tietysti se ruokavalio ON pitemmän päälle ankea ilman maitoa, juustoa, munia ym.

Mutta itsepähän valitset.

Tänä on ihan selvästi aloitus, jossa ivataan ihmisiä, jotka eivät syö lihaa, eikä mikään vegaanin tekemä kysymys.

Vierailija
513/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole karjanpaisti, koska sellaista ei ole tehty Karjalassa ja karjalanpaistiin kuuluu Oikeesti lihaa.

Vierailija
514/599 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuossa edes on? Eihän se ole mitään karjalanpaistia ilman lihaa. 

Vierailija
515/599 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on terveellisiä. Vegaanien suosimat korvikkeet on sitten ihan eri juttu, nehän tosin on jotain ruuan kaltaisia valmisteita.

Jep. Todella terveellisiä ne korvikkeet ovat tuoteselosteiden perusteella: selluloosa, muunneltu tärkkelys, kovetettu kasvirasva, dekstroosi.

Vierailija
516/599 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites vegaaninen maksapata? Kun pitäisi saada rautaa.

Jaa mut miten mä erotan vegaanisen karjalanpaistin vegaanisesta maksapadasta? Ja nämä molemmat kasvispadasta? 

Anteroooo, tule apuunn!

Vierailija
517/599 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaani on nirso koska kasvisruoka ei kelpaa koska itkupotkuraivarit.

Minä syön mielellään kasvisruokia, mutta älkää yrittäkö väittää niiden olevan sitä samaa ruokaa kuin se lihaversio. Karjalanpaisti sisältää  paistia, eli lihaa, jos sen sijaan on käytetty soijaa tai tofua niin sitten se on joku vegemössö. Ketä te oikein yritätte huijata, itseänne?

Täällä on jo monta kertaa kerrottu että sen nimi on silloin karjaton paisti.

Tuohan on ihan höpöhöpö-korvike nimi. Eihän kyse ole alunperin karjapaistista, josta tehdään lihaton versio, karjaton paisti. Kyseessä on Karjalan paisti. 

Vegeversio voi olla nimeltään vaikka Kallion paistinkorvike.

Vegepataan voi käyttää sitten vaikka sen seitanin sisäpaistia, ulkopaistia tai kulmapaistia, miten haluatte kikkailla ja larpata.

Vierailija
518/599 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä korvataan liemi? Eikö vegaaneille enää vesikään kelpaa? En ainakaan itse laita karjalanpaistin liemeen kuin vettä suolaa ja pippuria, maku tulee lihoista.

Voin kyllä kuvitella että joku seitan ei syötäväksi muutu vaikka sitä hautoo suolavedessä matalalla lämmöllä sen saman 3h kuin paistiakin ;D

Lihaliemihän sen maun tekee. Eli mitä siihen voi laittaa, jotta saa makua veteen?

Lihaa, suolaa, pippuria ja porkkanaa.

Vierailija
519/599 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi olla karjalanpaisti?

Eikä kasvispaisti olisi osuvampi? Porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, sipulia, kasvisliemikuutio, pippuria ja suolaa. Proteiiniksi vaikka papuja ja/tai herneitä. Ja haudutus kypsäksi, lisänä keitettyjä perunoita. 

Vierailija
520/599 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota soijahöttöä ei tehty koskaan Karjalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä