Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos vanhentunut passi häviää, tuleeko jotain sakkoa uutta hakiessa?

Vierailija
08.07.2021 |

Minulla on passi mennyt vuosi sitten vanhaksi, mutta koronan takia en ole vielä hakenut uutta kun ei ole ollut tarvetta matkustella. Olen muuttanut tässä välissä ja nyt en löydä tuota vanhaa vanhentunutta passia mistään. Tuleeko tupenrapinat?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Minun passini oli kadoksissa ja vanhentunutkin kymmenen vuotta aiemmin, mutta uutta hakiessani katsottiin vain ajokortti ja pantiin hakemus vireille. Odotin innolla jonkinlaista kuulustelua henkilöllisyyteni varmistamiseksi, mutta ei minulta kysytty mitään. Sormenjälki otettiin, mikä sentään oli jännää. Ja se vanha passi löytyi jonkin ajan kuluttua pöytälaatikosta.

Vierailija
2/3 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne ja juuri muutama viikko sitten hain uuden passin poliisilaitokselta. Ei siellä kyseöty missä vanha passi on mutta mukaan annettiin ohjeet miten passi tulisi hävittää asianmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tule mitään sakkoa. Oon joskus hakenut uudet henkkarit kadonneiden tilalle ilman mitään papereita, eikä se ole mikään kauhea kuulustelu vaan ne kyselevät tyyliin millä kadulla asuit sinä ja sinä vuonna, ja mikä on äitisi toinen nimi. (nuo olivat esimerkkejä) Sen kyselyn tarkoitus ei ole rankaista sinua papereiden hukkaamisesta vaan todistaa että sinä olet sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi