Rustolävistys, sattuuko laittaminen?
Minä 41v metallimusiikin kuuntelija tuosta korvisketjusta kysyn, että sattuuko rustolävistyksen laitto?
Kommentit (20)
Ei satu. Itseäni peloteltiin sillä, mutta rusto sattui paljon vähemmän kuin tavalliset korvareiät. Paraneminen kyllä ottaa aikansa, ja tuoreen lävistyksen kolhaiseminen vaikka hiusharjalla kyllä sattuu sitten senkin edestä
Mulla sattui tragus ihan sairaasti, ja paranemisessa tosiaan kesti. Oli aika pitkään kosketusarka.
Otin korvan yläosaan. Sattui, korvaa kuumotti monta tuntia toimenpiteen jälkeen. Ei kuitenkaan mitään ylitsepääsemätöntä kipua todellakaan. Otin marraskuussa ja aina kun tuli kovat pakkaset, kuumotti ja punehtui ensimmäisen kuukauden aikana. Nyt ollut kymmenen vuotta ja ei mitään ongelmaa.
Se kirpaisee, muttei satu. Mene lävistäjälle suoraan, älä mihinkään kultasepän liikkeeseen. Lävistäjän neula on niin terävä, että toimitus on äkkiä ohi.
Itselläni on tragus ja inner conch. Tragus ei sattunut, inner conch sattui hieman, koska neula oli paljon paksumpi kuin traguksessa. Molemmat ovat parantuneet itselläni hyvin ja ilman suurempia ongelmia.
Olen hullu, ja lävistänyt itseäni rustoon eri kohtiin viisi kertaa. Kipu on todella lyhyt, ja hyvin siedettävä. Joskus ei ole tuntunut oikein miltään. Korun räpeltäminen paikalleen on kivuliain vaihe. Verta tulee joskus paljonkin, joskus ei lainkaan. Sitä ei oikein voi tietää etukäteen, mutta se on lyhtt kipu, ja mulla se on pahimmillaankin ollut siedettävä.
Joo, älä hoida asiaa kultasepän pyssyllä. Lävistäjällä ehdottomasti, ellet ole valmis tekemään sitä itse ja tiedä hommasta jotain.
Mulla on rook, helix ja forward helix. Neula nipistää, korun paikoilleen laitto kävi kaikissa muissa paitsi tavallisessa helixissä (se yleisin eli korvan yläosa) ihan helvetin kipeetä.
Ei, on korvan yläosassa. Olen 54, otin 4 vuotta sitten aikani mietittyäni:)
Sattui, tulehtui, piti ottaa koru pois, verenmyrkytys, pitkä sairaalareissu, pitkä toipuminen. EI ENÄÄ IKINÄ! Meinasin menettää koko korvalehden.
Industrialin teko sattui minulla ainakin ihan älyttömästi. Kyyneleet tuli silmiin.
Mulla ei sattunut yhtään, itse asiassa tunne oli aika miellyttävä. Mietin että oonko jotenkin kummallinen, kun tykkäsin siitä. En tosin sittemmin ole laittanut muita lävistyksiä, joten se jäi siihen yhteen kertaan.
Mulla lävistys alkoi mätiä pahasti, kun en tajunnut hoitaa sitä tarpeeksi. Tarvitsee siis paljon enemmän putsaamista ja hoitoa kuin "normaali" lävistys esim. korvalehdessä.
Vastaan myöhässä, mutta älkää antako häiritä.
Suosittelen ottaa lävistäjällä kaikki lävistylset. Ymmärrän kyllä viellä korvalehtien kärjet jos ottaa "ampumalla". Sitä ei kuitenkaan kannattast tehdä, koska se voi tulehtua ihmisestä riippuen, tosi herkästi. Itselläni ei oke herkästi mitäön tulehduksia tullut, ja ovat olleet jo toiset yli 4v ja toiset yli vuoden vanhat. Ei kannata sanoa syyksi, että kun saa halvemmalla. Itse olin typerä, enkä silloin ekan kerran 10-vuotiaana tiennyt että lävistäjällä olisi parempi ottaa. Kuitenkin tisiasia on, että "ampuma-konetta"ei saa puhdistettua samalla tavalla steriileillä, kuten taas ammatti-lävistäjä tietää paljon enemmän ja on oikein neulat ja kaikki puhdistettu. Ennemmin siis kannattaa maksaa oikein lävistäjälle, eikä kyltasepän liikkelle lävistämisestä.
Mutta asiaan. Jotkut taitavat tosiaan pelotella ehkä turhankin paljon tuolla kivulla, vaikka se kipu on yksilöllistä. Jos jollain ei sattunut missään, ei se tarkoita että toisella olisi sama peli. Sen huomaa vasta kun marssii sinne liikkeeseen, ottaa lävistyksen ja siinä se. Itselläni siis ihan 4 paria yhteensä normit korvakorut eikä sattunu yhtää. Puhut rusto-lävistyksestä, eikä ole aivan sama asia mutta kuitenkin. Sama kuin jotkut väittävät etteivät normi korvakorut ole lävistettyjä, niin kyllä ovat! Ainoastaan silloin kun köytät feikki koruja niin ne eivät ole lävistyksiä, mutta kun meet ottaa ne ns. Oikeasti niin kyllä ne ihan korvareijätkin ovat yhtälailla lävistyksiä, kuin muutkin lävistykset.
Kuitenkin tuo korva on sellane paikka, et jos ottaa pois eikä pidäkkään siitä enää niin sen jäljen saa hyvin jopa puoli pitkillä hiuksilla peitettyä. Ja tuskin kukaan siihen jälkeen enää kiinnittää huomiota, kun korua ole tai jälki on niin pieni.
Tärkeetä jokatapauksessa, asia miten vaan niin se hoito. Siis et kunhan muistat puhdistus-ohjeet ja kaikki, nii ei kovin nopeesti ja helposti tuu tulehdusta tai mitään. Varsinkin alussa se hoito on todella tärkeää, ja loppua kohden voi pikku hilkaa vähentää. Mut suotittelen kuitenkin parantumis-ajan jälkeen kattoo miten on tilanne, ja puhdistaa silti sitä joka pöivä kerran tai pari viikossa. Samalla sitä ei saa, varsinkaan likaisilla kävillä, räplätä tai mitään. Varovaisesti peset, ja harjaa tukan. Pidä tukka kii jos pitkät hiukset niin ainakin siltä puolelta, ettei ne mee siihen koruun ja huonolla tuurilla jää kiinni ja revit pois. Sitten vasta soppa tulee, ja se ei oo kifaa verrattuna mahsolliseen pienen kipuun ja kuumotukseen siinä.
Oon menossa ottamaan helix rusto lävistystä korvaan voiko joku kertoa mulle jotain uutta tietoa siitä että miten hoidetaan helix :)
Oon menossa ottaa lävistäjälle (oon 9)
Ai v i t t u mikä ripuli, persereikä tulessa kun ihan vesiripulia puskenu koko päivä ja eilen tietysti söin voimakkaasti tulista ruokaa. Koko ajan meinaa perse räjähtää ja persesilmässä paineentunnetta. Imodiumia kiskonut mutta ei auta koko ajan on anus nupullaan.
Mä oon menos ottaa kunnon seivästyksen isolla kullilla, laittaa tussun koetukselle.
Mun persereiän sais joku könsikäshomo lävistää.
Oon menossa ottamaan helix rustolävistyksen k y r p ä ä n
2024
Onko kenelläkään Daith lävistys? Miltä tuntui, miten parani, ja vältyitkö pateilta tmv?
Mistä päin Helsinkiä kannattaa käydä lävistäjällä? Osaisitteko suositella tiettyä?
Pistä kierretanko pään läpi ja mutterit päihin. Ei satu, kun laittavat Turkissa nukutuksessa. Helppo säätää muttereista, jos alkaa kallo pullistua älyn kasvaessa.
Eikö teitä pelota lainkaan se, että korvalehden lävityksestä voi kehittyä keloideja. Silloin ei paljon naurata, kun poiston jälkeen kasvaa todennäköisesti uudelleen.
Ei