Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit halveksivat, kun menin vanhempainvapaan jälkeen töihin

Vierailija
13.07.2014 |

Pari työkaveriani avoimesti halveksivat minua, kun menin heti vanhempainvapaan jälkeen töihin pääosin taloudellisista syistä. Lapsi jäi isän hoidettavaksi kotiin.

Ko. työkavereiden mielestä minun olisi pitänyt jäädä vielä pariksi vuodeksi perhevapaille ja olin siis ns. huono äiti. Kyseisillä arvostelijoilla ei itsellään ole lapsia.

Olen vielä tässä miettinyt, että olivatko ne paheksuja ja arvostelijat kuitenkin oikeassa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli siis 10kk, kun menin töihin. T. Ketjun aloittaja

Vierailija
2/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse kuitenkin jostain muusta? Huonosta ilmapiiristä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne halveksii sun miestä, kun sillä paljon huonompi palkka kun sulla. Eivät kehtaa sanoo, et miks oot tollasen luuserin ottanut. Kääntävät asian sit sua vastaan.

Vierailija
4/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:01"]Onko kyse kuitenkin jostain muusta? Huonosta ilmapiiristä?

[/quote]

Voi olla, että kyse oli osin siitäkin. Yksi "kiusaajista"/asiasta huomauttelevasta on pahin juoruajista. Työpaikan ilmapiiri olisi todella hyvä ilman muutamaa juoruajaa. Itse palasin töihin hyvillä mielin, mutta päädyin melkeinpä kiusatuksi ko. asian vuoksi. Yksi niistä huomauttelijoista ei koskaan onnitellut raskaudestani tai lapsen syntymästä edes kohteliaisuuden vuoksi. Muuten töissä on mukava ja avoin ilmapiiri ja kollegat onnittelevat toisiaan kyllä ja keräävät toisinaan lahjoihinkin rahaa, jos vain on aihetta.

Vierailija
5/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä olet itse vaan vielä turhan herkkähipiäinen? Ensimmäinen lapsi? Et ole vielä sisäistänyt, että teit niin tai näin, niin väärin teit joka tapauksessa.

Vierailija
6/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi jäi kotiin isänsä kanssa, miksi isä olisi huonompi hoitaja kuin äiti?

Lapselle yleensä molemmat vanhemmat ovat yhtä tärkeitä.

Ihan mahtavaa, että teillä mieskin saa kokea vanhemmuuden tuolla tavalla ja luoda tiiviimmän suhteen lapseen. :)

Tsemppiä ja koita jaksaa unohtaa hirveiden työkaveriesi puheet, kohta niillä on jo joku toinen kynsissään.

Vierailija
7/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:01"]Onko kyse kuitenkin jostain muusta? Huonosta ilmapiiristä?

[/quote]

Voi olla, että kyse oli osin siitäkin. Yksi "kiusaajista"/asiasta huomauttelevasta on pahin juoruajista. Työpaikan ilmapiiri olisi todella hyvä ilman muutamaa juoruajaa. Itse palasin töihin hyvillä mielin, mutta päädyin melkeinpä kiusatuksi ko. asian vuoksi. Yksi niistä huomauttelijoista ei koskaan onnitellut raskaudestani tai lapsen syntymästä edes kohteliaisuuden vuoksi. Muuten töissä on mukava ja avoin ilmapiiri ja kollegat onnittelevat toisiaan kyllä ja keräävät toisinaan lahjoihinkin rahaa, jos vain on aihetta.

[/quote]

Kateellisia? Sulla pn lapsi ja vieläpä mes, joka sitää haluaa hoitaa. Kelpais aika monelle lapsettomalle ja/tai sinkkunaiselle tuollainen tilanne.

Vierailija
8/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että lapsen isä saa hoitaa lastaan. 

Vierailija
9/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsenne hoito on vain teidän oma asianne. Muiden mielipiteillä ei ole minkäänlaista merkitystä. Sinun ei tarvitse hakea jonkun hyväksyntää tai kehuja. Hoidatte lapsenne niinkuin parhaaksi näette. Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

Vierailija
10/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote]

Kateellisia? Sulla pn lapsi ja vieläpä mes, joka sitää haluaa hoitaa. Kelpais aika monelle lapsettomalle ja/tai sinkkunaiselle tuollainen tilanne.

[/quote]

Tuotakin mietin mahdolliseksi motiiviksi, sillä yksi niistä paheksujista on naimisissa mutta lapseton (en tiedä, onko vela tms.), mutta pitää tiettävästi lapsista kyllä yleisesti ottaen ja on muuten aika avoin ihminen. Hän ei ole kertaakaan onnitellut tai kysynyt lapsesta mitään ja jos olen kertonut jotain muille samassa porukassa (jos joku siis on kysynyt ja vastaan). Se täysi hiljaisuus asian tiimoilta muuten paitsi mun työssä olemisen moittimisen osalta on outoa.

Vierailija
11/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne samat leuat louskuttaisivat varmasti, jos olisit pitkään kotona "yhteiskunnan varoilla", "et hoitaisi hommiasi", "veit työpaikan joltain muulta, joka ei olisi ollut raskaana" yms. Sitten kun tulet uudelleen raskaaksi, samat paskanjauhannat edessä. "taas se on raskaana." "Joudutaan taas etsimään sijainen." Nainen on naiselle susi.

Vierailija
12/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään uutta taivaan alla. Mun sisko palasi esikoisen jälkeen töihin kun vauva oli 8 kuukautta vanha. Hänen miehellä ei ollut töitä ja hän jäi koti-isäksi melkein 1½ vuodeksi, kun vaimolla oli työpaikka mihin palata.

Siskon esikoinen on jo melkein 22 vuotias, mutta parikymmentä vuotta sitten kun sisko palasi töihin niin ensimmäiset kommentit kahvihuoneessa työkavereilta (naisilta) oli että siskon lapsi pitäisi ottaa huostaan kun lapsi jäi isän hoitoon kotiin.

Yleisesti ottaen mies on saanut koti-isä vuosistaan silloin ja jälkikäteen sata prosenttisesti positiisista palautetta, äiti taas 50-60. Puolien mielestä asiassa etä lasten hoitovastuu ja perhevapaat jakaantuu on hyvä asia, toisen puolen (pääosin naisten) mielestä äiti joka jättää vauva isän hoitoon on hirviö.

Me ollaan oikea tasa-arvon mallimaa ja äidit on todella hyviä ja aitoja tukijoita toisille äideille. Tämäkin palsta sen harvasen päivä todistaa.

Vierailija
13/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiydessä et voi tehdä yhtään mitään ilman, että se olisi jonkun mielestä väärin. Ihan sama, mitä teet. Eli kannattaa tottua siihen, että perustelee asiat itselleen, se riittää. Ei tarvi sitten miettiä muiden kommentointia.

Vierailija
14/14 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin töihin kun lapsi oli 2kk. Kauhistelijoita riitti, mutta siinähän kauhistelivat. Isä hoiti varmasti vähintäänkin yhtä hyvin. Muutaman kuukauden työssä käymisen jälkeen olinkin sitten vielä vuoden kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan