Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat hääparit; kiitoskuvasta asiaa..

Vierailija
13.07.2014 |

Jos ette saa/pysty/kykene lähettämään niitä kiitoskorttejanne kohtuullisen ajan kuluessa häistänne, niin älkää vaivautuko ollenkaan. On kohtuullisen noloa ja myötähäpeää aiheuttavaa saada kiitoskuva parista, jonka häät oli joskus viime elokuussa eli lähes vuosi sitten! Nuo kuvat luulisi 1-2 kuukaudessa pystyvän postittamaan, silloin tulvahtaisi vieraallekin (ehkä) mukavia muistikuvia ko.juhlista. Jos taas kuva tulee 6-12kk häiden jälkeen niin ainoa tunne on vitutus. Ja nykyisin tuntuu olevan enempi sääntö kuin poikkeus tuo piiitkä lähetysaika. Eli meille ei kiitos tartte lähetellä noita kuvia enää, saamme omalla kameralla ne muutamat kuvat jo juhlissa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ehtii jo erota ennen korttien lähettämistä, voiko ne silti vielä lähettää?

Vierailija
42/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tarvitse niitä lähettää. En tiedä, mitä niillä tekisi. En halua tyhjää roskaa säilyttää, mutta roskiin ei viitsisi heittää. Mutta yleensä heitän roskiin jo kävellessäni postilaatikolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:58"]Kaikesta ihmiset jaksaa ärsyyntyä. Onneksi ei lähetetty ollenkaan kiitoskuvaa kun ei meistä otettu hääkuvaa niin ei pilattu kenenkään päivää.

Onhan se tietty vähän hassua lähettää vaikka vuoden päästä, sama kun lähettäisi joulukortin juhannuksena, mutta en kyllä keksi mikä siinä ärsyttää.

[/quote] Sinäpä sen sanoit! Sama kuin saisi joulukortin joulun jälkeen, sekin ärsyttää. Ja mua ärsyttää myös se, jos synttärikortti tulee monta päivää myöhässä. Ehkä olen itse niin täsmällinen ja siksi muiden manjana -touhu ottaa päähän.

[/quote] Tämä siis ap.

[/quote]

Ap, toivottavasti tosielämässä olet kuitenkin hieman tarkempi kuin täällä näiden yksityiskohtien kanssa. Nimittäin tämän perusteella voisi olettaa osasta niistä joulukorteistasi puuttuvan oleellisia osia, kuten lähettäjän allekirjoituksen. Eli ellei saaja tunnista käsialaasi, et koskaan tule saamaan ansaitsemaasi ihailiua täsmällisenä ja jämptinä naisena, jonka joulukortit on lähetetty jo marraskuun lopulla. 

Vierailija
44/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Kuka jaksaa oikein loukkaantua tällaisesta... Ilman muuta on mukavampi, että kortti tulee kuin että se jätettäisiin aloittajan kaltaisten ammattiloukkaantujien vuoksi kokonaan lähettämättä. Itse olen koonnut saamani kiitoskortit yhteen kauniiseen peltilaatikkoon. Siitä on vuosien saatossa tullut rakas muistojen laatikko, johon talletan muutkin erityisen merkitykselliset paperituotteet, esimerkiksi omien häiden ohjelmalehtisen ja kummilasten rippikuvat. Kuvissa esiintyvät ihmiset ovat minulle rakkaita, ja paperikuvia tulee nykyään teetettyä ja saatua muuten niin harvoin, että on tosi mukava, että edes muutama on siellä laatikossa olemassa.

Vierailija
45/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, tarviiko kaikesta vinkua ja valittaa? Mitä sitten vaikka ne tulee myöhemmin?

Vierailija
46/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähetimme kiitoskortit ensimmäisen hääpäivämme aikoihin ihan tarkoituksella. Mukava oli silloin muistella häitämme.

Vierailija
47/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin kuvat heti kun ystävä kuvasi mutta lähetimme ne vasta vuosipäivänä eli kun olimme olleet naimisissa tasan vuoden. Ihan tarkoituksella.

Vierailija
48/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:38"]Me saatiin kuvat heti kun ystävä kuvasi mutta lähetimme ne vasta vuosipäivänä eli kun olimme olleet naimisissa tasan vuoden. Ihan tarkoituksella.

[/quote] Todella typerä ajatus. Sorry vaan.

Vierailija
49/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme noudata tätä perinnettä, kun häämme eivät muutenkaan ole perinteiset. Postittaminen on epäekologista.

Vierailija
50/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:25"]

Meillä on toisenlainen "ennätys", saatiin kiitoskortit hääjuhlan loppuvaiheessa. Kuva oli otettu etukäteen ja hääpari lähdössä pitemmäksi aikaa ulkomaille, joten siksi tällainen ratkaisu. 

[/quote]

Me tehtiin näin kun mentiin naimisiin. Ajateltiin, että muuten unohtuisi tai venähtäisi liian pitkälle.

Meidän tuttavapiirissä on yleistynyt se, ettei kiitoskortteja lähetetä ollenkaan. Itse olen kyllä sitä mieltä, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vierailija
51/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:38"]Me saatiin kuvat heti kun ystävä kuvasi mutta lähetimme ne vasta vuosipäivänä eli kun olimme olleet naimisissa tasan vuoden. Ihan tarkoituksella.

[/quote]

Mitäs typerää tuossa ajatuksessa on? Kortti oli samalla kiitos siitä, että häissä olleet ovat eläneet kanssamme häitä seuranneen vuoden. Häissämme ei ollut ihmisiä, joiden kanssa emme olisi muutenkin tekemisissä.

Vierailija
52/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:42"]

[/quote]

Mitäs typerää tuossa ajatuksessa on? Kortti oli samalla kiitos siitä, että häissä olleet ovat eläneet kanssamme häitä seuranneen vuoden. Häissämme ei ollut ihmisiä, joiden kanssa emme olisi muutenkin tekemisissä.

[/quote] Joopa joo, "ovat eläneet kanssamme koko vuoden";D

Aika minäminä touhua tuo vuoden kuluttua kuvan laittaminen: katsomaa meitä, katsottehan varmasti! Oikeasti ketään ei kiinnosta eikä kukaan häissä ollut tasan muista teidän vuosipäiviänne.

Vierailija
53/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:17"]

Aika minäminä touhua tuo vuoden kuluttua kuvan laittaminen: katsomaa meitä, katsottehan varmasti! Oikeasti ketään ei kiinnosta eikä kukaan häissä ollut tasan muista teidän vuosipäiviänne.

[/quote]

Voit toki olla sitä mieltä, että kiitoskortit vuoden päästä ovat "minäminä touhua" (sic), mutta miksi vaikkapa kahden kuukauden päästä lähetyt kortit olisivat sitä yhtään sen vähempää?

Vierailija
54/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ketään ei kiinnosta eikä kukaan häissä ollut tasan muista teidän vuosipäiviänne.

[/quote]

Meidän ystäväpiirissä kyllä muistetaan vuosipäivät ja saatetaan huomioidakin. On ihan normaalia, että ystävien asiat ja etenkin merkkipäivät kiinnostavat.

-Ohis

Vierailija
55/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin ongelma. Joku taitaa olla noussut väärällä jalalla. Tai sitten on elämä aika mallillaan, jos ei ole kiitoskortteja parempaa valittamisen aihetta. :)

Vierailija
56/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:26"]

Oikeasti ketään ei kiinnosta eikä kukaan häissä ollut tasan muista teidän vuosipäiviänne.

[/quote]

Meidän ystäväpiirissä kyllä muistetaan vuosipäivät ja saatetaan huomioidakin. On ihan normaalia, että ystävien asiat ja etenkin merkkipäivät kiinnostavat.

-Ohis

[/quote]  Enpä usko. Tai sitten olette niin nuoria ettei häistä ole kuin pari vuotta. Itse olen ollut naimisissa 15v ja hyvä kun muistan oman hääpäiväni! Viime vuonna itseasiassa unohtui meiltä molemmilta ja seuraavana päivänä naurettiin miehen kanssa, että ai niin:) Vaikka kuinka tuore hääpari toivoisi että heidän suuri päivänsä olisi kaikille vieraillekin ikuisesti muistettava, niin ei se vaan ole. Hyvät hääjuhlat ovat aina kivat, mutta ei sitä montaa kuukautta niitä häitä muista saatika vuosien päästä muista edes sitä missä kuussa ne häät olivat. Huomaat tämän kun vuosia tulee lisää. Mutta tämähän meni jo hieman ohi alkuperäisestä avauksesta..! Mutta olen siis ap:n kanssa samoilla linjoilla.

Vierailija
57/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Ihan turha kenenkään väittää, että kiitoskortien postitut kestää vuoden siksi, että kuvaaja ei muka saa niitä tehtyä aiemmin!

Jo oli tekosyyksi harvinaisen heikko. 1-2 saattaa kestää, sesonkikautena max siihen, että kuvat on valittu ja teetetty, mutta tuossakin kaksi kk on jo aika, jona asiakkaana soittelisin perään.

Mutta 11 kuukautta kielii sen sijaan siitä, että hääparia ei kiittäminen kauheasti kiinnosta. Ja siksi olen samaa mieltä kuin ap, jättäisivät kortit mieluummin vaikka lähettämättä siinä tapauksessa, koska 11 kuukauden viivästys on noloa.

Vierailija
58/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään maailmanympärysmatkalle häämatkalle heti häiden jälkeen joten kuvat saa luvan odottaa ;) ehkä n. 7 kk:n päästä häistä lähetetään.

Vierailija
59/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli aivan sairaan noloa lähettää kiitoskortit yo-juhlista lokakuussa (juhlat kesäkuussa).... :D 

Vierailija
60/64 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:26"]

[/quote]

-Ohis

[/quote]  Enpä usko. Tai sitten olette niin nuoria ettei häistä ole kuin pari vuotta. Itse olen ollut naimisissa 15v ja hyvä kun muistan oman hääpäiväni! Viime vuonna itseasiassa unohtui meiltä molemmilta ja seuraavana päivänä naurettiin miehen kanssa, että ai niin:) Vaikka kuinka tuore hääpari toivoisi että heidän suuri päivänsä olisi kaikille vieraillekin ikuisesti muistettava, niin ei se vaan ole. Hyvät hääjuhlat ovat aina kivat, mutta ei sitä montaa kuukautta niitä häitä muista saatika vuosien päästä muista edes sitä missä kuussa ne häät olivat. Huomaat tämän kun vuosia tulee lisää. Mutta tämähän meni jo hieman ohi alkuperäisestä avauksesta..! Mutta olen siis ap:n kanssa samoilla linjoilla.

[/quote]

Sorry, me mennään suunnilleen samoissa lukemissa teidän kanssanne ja samoin muut parit meidän ystäväpiirissä. En tunne ketään, joka olisi unohtanut hääpäivänsä, vaan sitä kyllä juhlistetaan aina tavalla tai toisella. Varmaan eri piireissä suhtaudutaan näihin asioihin vähän eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä