Ilmatar - onko luotettava sähköyhtiö?
Olisi aika uusia määräaikainen sähkösopimus, ja toistaiseksi Ilmattarella olisi paras realistinen pitkäaikaistarjous. 24kk määräaikainen sopimus ilman kuukausimaksuja, 5,09c/kWh. Ilmattaren mukaan ei mitään konnankoukkuja ole luvassa, mutta ei huijarit tietenkään paljasta olevansa huijareita.
Onko täällä Ilmattaren käyttäjiä? Pysynkö turvallisella Helenillä, vai kannattaako tarttua lupaukseen kahdesta vuodesta ilman kuukausimaksuja? Mikään muu firma ei lupaa näin pitkää aikaa, ihana Helenkin "vain" vuoden.
Kommentit (35)
Luotettavin sähköyhtiöiden vertailusivusto on Energiaviraston ylläpitämä https://sahkonhinta.fi/
Tuota kautta saa yleensä aina halvemman hinnan kuin energiayhtiön sivuilta.
Näin mm. Helenin kohdalla, https://www.helen.fi/kampanjat/kiinteahintainen
Juuri äsken katselin, niin paras tarjous on nyt Kokkolan Energialta: 2v. sopimus, ei kuukausimaksuja.
Kokkolan kaupunki lienee tuon yhtiön taustalla, eli luotettavuusongelmaa ei pitäisi olla.
Ei kuulosta hyvältä kun outo nimi.
Lähes kaikki Suomen tuulivoimayhtiöt ovat ulkolaisten sähköjättien omistuksessa.
Maksat siis suomalaisesta tuulesta ulkomaisille yrityksille j aniiden omistajille.
Suomalaiset kunnat hyötyvät kiinteisteveron verran. Haitta jää suomalaisille.
Helenillä ihan mieletön hinta-ei todellakaan sitä.
Nimeä kanssa hieman vieroksun..vaikuttaa tuulesta temmatulta..
Itsellä määräaikainen sopimus päättymässä ja sain nykyiseltä yhtiöltä tarjouksen uudesta 2 vuoden sopimuksesta. Yhdellä vertailusivustolla ko. yhtiö tarjosi samaa tuotetta erittäin kalliilla. sahkonhinta.fi: n kautta löytyi sama sähkötuote, mutta halvempana kuin saamani tarjous. Nyt laitan viestiä nykyiselle yhtiölle hinnasta kun tosiaan tuota Ilmatar sähköä saa 5,09 sentin kW hintaan. Ilmatar näyttäisi olevan kotimainen yhtiö (omistus osin ulkomaisissa rahastoissa) ja sopimusasioissa kuluttajansuoja tukee pientä sähkön ostajaa. Helen on yhä myös hiilenpolttaja ja siksi oma valintani ei tule kohdistumaan ainakaan siihen lähivuosina.
Silkkaa kusetusta tämä viritys. Älkää langetko!! Laskutuksessa epäselvyyttä kuten myös hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa kusetusta tämä viritys. Älkää langetko!! Laskutuksessa epäselvyyttä kuten myös hinnoissa.
Voisitko kertoa vähän lisää?
Meillä ei mitään ongelmia. Hinta on se, mikä sopparissa on.
Vajaa vuosi oltu asiakkaita, ei mitään pahaa sanottavaa
On luotettava. Pieni firma niin nimi ei varmaan ole monelle tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Nimeä kanssa hieman vieroksun..vaikuttaa tuulesta temmatulta..
Kalevalastahan se on temmattu.
Ilmeisesti omistaa voimalansa ja tuottaa sähkönsä itse.
Ne pörssisähkön välityspuljut kannattaa kiertää kaukaa.
Mulla on Ilmatteren kanssa kahden vuoden määräikainen sopimus, tehty viime joulukuussa. Silloinen hinta oli 4,39c/kWh, eli onpas sähkö kallistunut.
Yksi lasku on vasta tullut, kun pyysin laskuttaman vain muutaman kerran vuodessa. Lasku täsmäsi siirtoyhtiön kWh-veloituksen kanssa eikä mitään ylimääräistä tullut päälle.
Olen tosi tyytyväinen valintaani.
Kerrostaloasukas
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti omistaa voimalansa ja tuottaa sähkönsä itse.
Ne pörssisähkön välityspuljut kannattaa kiertää kaukaa.
Kyllä vain. Ilmatar on rakennuttanut isoja tuulipuistoja. Ainakin yhdessä on osakkaana itse Google!
GNP roikkuu vieläkin hinnastoissa. Siitä pysyttävä erillään, saanut uhkasakkoja ym. Laskutus huijauksia.
Vierailija kirjoitti:
GNP roikkuu vieläkin hinnastoissa. Siitä pysyttävä erillään, saanut uhkasakkoja ym. Laskutus huijauksia.
Mikä on GNP?
Sähköt toimivat asunnossa ja hinnat eivät ole mahdottomat. Ei valittamista.
Jään seuraamaan keskustelua. Itsekin aikeissa vaihtaa kys. sähköyhtiöön.