Siis mitä??? Voiko AIKUISELLA ihmisellä olla finnejä????
Näin eilen kaupungilla n 30 naisen, jolla oli kamala akne!! Eikö finnien ja aknen pitäisi olla keskenkasvuisten teinien vaiva??? Jos sinulla on finnejä, niin mikset hoida niitä pois?? En vaan voi käsittää!!
Kommentit (39)
Olen nuori aikuinen ja kärsin aknesta. Kouluun ja juhliin meikkaan, mutta lähikauppaan, lenkille tai kuntosalille en tosiaan jaksa. Uimahallissakin käyn meikittä, koska meikissä ei saa mennä altaaseen. Naamani on kamala, mutta jos et kestä katsoa, se on sinun ongelmasi. Ulkona näkee myös kaikenlaista muuta rumaa: lihavia ihmisiä liian pienissä vaatteissa, koiranpaskaa katujen varsilla ja roskia.
Minulla on. Käykö kateeksi, mulla on mies, lapsia ja omakotitalo. Finnit eivät hoidosta huolimatta häviä! Ja arpia on oikeastaan enemmän kuin itse finnejä. Niin ja ennen aviopuolisoani on ollut muitakin miehiä, eikä ketään ole finnit haitanneet. Tosin meikkaan ne välillä piiloon. Miksi se sua kaivaa?
46-vuotias olen ja minullakin on joka kuukausi jotain näppyjä. Tosin kosmetologi sanoi minulle, että mulle ei tule sitten ryppyjä.
Tuo ryppyjen puute olisi ainakin ilouutinen! Kertoiko kosmetologisi tarkemmin miksi näin on? Miksei aknenaamaisille tulisi ryppyjä?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:55"]
Näin eilen kaupungilla n 30 naisen, jolla oli kamala akne!! Eikö finnien ja aknen pitäisi olla keskenkasvuisten teinien vaiva??? Jos sinulla on finnejä, niin mikset hoida niitä pois?? En vaan voi käsittää!!
[/quote]
Kohteliasta muitaihmisiä kohtaan olisi, jos ap ei ikinä avaisi suutaan kertoakseen mielipiteitään. Tämä olikin niin ala-arvoisen tyhmältä kuulostava mielipide, joten ei voi olla edes totta eli on provo. Ei noin tyhmiä ihmisiä voi ollakaan olemassa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:01"]
Mirenan ikävä haittapuoli on pari-kolme finniä viikkoa ennen kuukautisia. Mutta mieluummin ne finnit kuin helvetilliset kuukautiskivut. Koita vaan kestää, toki niitä usein meikkaan piiloon kaupungille lähtiessä. Mutta aina en viitsi, koska ihan oikeesti etä sä kuole tai edes traumatisoidu vaikka finninaaman näetkin. Finnit kuuluu tähän elämään. Muuta sä korpeen jos et elämää ja ihmisiä kestä.
[/quote]
pari kolme finniä ei oole edes huomioimisen arvoinen asia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:10"]Tuo ryppyjen puute olisi ainakin ilouutinen! Kertoiko kosmetologisi tarkemmin miksi näin on? Miksei aknenaamaisille tulisi ryppyjä?
[/quote]
Ei kertonut, mutta ainakin kun katson ikäisteni naamoja niin omassani ei ole ryppyjä edes silmien ympärillä.
Ettäkö finnitkin olisivat vaan nuorten yksinoikeus! Turha nuorison omia kaikkea itselleen, kyllä meillä varttuneemmillakin on oikeus kukkivaan naamaan!
Minulla on sekava hormoonitoiminta. Täten saan hormooninäppyjä. Tule toki taikomaan ne pois. Kyllä ne itseäkin risoo.
akne ei ole iästä ja puhtaudesta johtuvaa vain perinnöllinen sairaus
jonka aiheuttajaa ei tunneta T ali
No minulle tuli akne ehkäisy kapselin laiton jälkeen, mutta koska sopii muuten hyvin koetan kestää "nainen 35v"
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:10"]Tuo ryppyjen puute olisi ainakin ilouutinen! Kertoiko kosmetologisi tarkemmin miksi näin on? Miksei aknenaamaisille tulisi ryppyjä?
[/quote]
Ei kertonut, mutta ainakin kun katson ikäisteni naamoja niin omassani ei ole ryppyjä edes silmien ympärillä.
[/quote]
No se perustuu siihen, että finninaamaisilla on siis rasvainen ihotyyppi, johon ei tule yhtä helposti ryppyjä, kuin kuivaan ihoon (vrt. lihavalla ei ole ryppyjä eli on tasainen pinkeä iho ja laihalla on ryppyjä koska rasvakerrosta on vähemmän). Mutta ei se kyllä näin yksinkertaista ole. Geenit, ruokavalio, tupakointi, lääkkeet ja ilmansaasteet sekä suhteellinen ilmankosteus kaikki vaikuttavat asiaan. Eli voisi sanoa, että ryppyjä tulee yhtä lailla finninaamaisille kuin ei finneistä kärsiville. Kosmetologi halusi vain kertoa jotain mieltä piristävää :)
Esitin asiana ehkä huonosti, kyllä tiesin, että aikuisellekin voi finnejä tulla, mutta eihän se normaalia ole. Johtuu väärän laisesta hormooni toiminnasta tai huonosta hygieniasta, mutta harvinaistahan tuo aikuisella on. Ellei ole jo mt-ongelmainen kai..... ap
Ai että aikuisiän akne johtuu mt-ongelmista? Ja "väärän laisesta hormooni toiminnasta tai huonosta hygieniasta, mutta harvinaistahan tuo aikuisella on."
Kannattaa lukea enemmän niin luulee vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:55"]
Esitin asiana ehkä huonosti, kyllä tiesin, että aikuisellekin voi finnejä tulla, mutta eihän se normaalia ole. Johtuu väärän laisesta hormooni toiminnasta tai huonosta hygieniasta, mutta harvinaistahan tuo aikuisella on. Ellei ole jo mt-ongelmainen kai..... ap
[/quote]
Ihme hiihtäjä... Laita vaikka korkki kiinni ja mene nukkumaan. Huomenna sitten uudestaan.
Olet varmaan nähnyt minut (pahasta aknesta kärsivä).
Ongelmaa olen yrittänyt hoitaa mm. Roa-kuurin että ruokavalion kanssa eikä kummastakaan ole ollut apua. E-pillereitä on tarjottu mutta suvussa riskiä tulppiin joten kieltäydyin.
Minua nuo finnit eivät enää häiritse, miksi siis sinuakaan pitäisi.
Olen ihantaysikasvuinen ihminen, mutta silti naamani saattaa kukkia ajoittain. En paasta sita kuitenkaan ihan salamipitsavaiheeseen, mutta ihon nakee olevan epasilea ja sinne tanne saattaa avautua nappy.
Viimeksi taman laukaisi ulkomaanmatka, jossa en vaihtelevien aikataulujenja pesutilojen heikkouden vuoksi voinut tehda ihonpesurutiiniani normaalisti. Kaytin pahimpaan hataan paikallisen marketin ihonpesuliinoja, ja ne tukkivat ihoni. Kaikilla ei todellakaan ole taydellinen hoitoa kaipaamaton iho! Joudun joka paiva pesemaan naamani rasvaa poistavalla geelilla ja voitelemaan paalle peroksidivoidetta etta iho pysyy normaalin mitoissa. Parin paivan tauko jo johtaa yllamainittuun.
Ja ei, en ole mt-ongelmainen, tyhma tai hygieniastani huolehtimaton. En vain osannut tilata oikeita ihogeeneja hedelmoitykseni yhteydessa.
Plääh, mulla on periytynyt akne vanhemmilta ja hormonitkin vaikuttaa. Niitä siis tulee aina välillä eikä sille voi mitään. Kyllä mä hoidatin vahvoilla kuureilla sen pahimman pois muutamia vuosia sitten. Ja mulla ainakin on kyllä meikkiä, mutta rankan työpäivän ja hikoilun jälkeen saattaa meikit vähän lähteä ja siten se yksi karmea finnini saattaa näkyä. Provohan tämä on, mutta vauvapyllyposkiset ei näitä välttämättä oikeastikaan ymmärrä :)