Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koukussa vedenjuontiin!

Vierailija
13.07.2014 |

Juon päivän aikana todella paljon vettä, yleensö noin 6-7 litraa ja syön muuten todella vähän. Olen normaalipainoinen nainen (noin 60kg) ja elämäntilannemuutoksen vuoksi syöminen on ollut todella vaikeaa minulle viimeaikoina. Saatan esimerkiksi syödä päivässä kaksi kananmunaa ja kaksi sämpylää ja juoda tuon 7l vettä.

Luin juttua, että liiallisella vedenjuonnilla voi olla vakaviakin seuraamuksia ja nyt olen tosissani yrittänyt vähentää vedenjuontia. Jos kuitenkin juon saantisuositusten mukaisesti sen 2l päivässä, olo on todella väsynyt ja pyörryttää.

Tänään olen juonut vasta litran ja syönyt yhden banaanin. Olo on ihan kaamea, pyörryttää ja tärisyttää ja pää särkee.

Kommentteja? Kysymyksiä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyponatremia

Hyponatremia on tila, jossa veren natriumpitoisuus on liian alhaisella tasolla. Lievän hyponatremian oireita ovat ruokahaluttomuus, väsymys, pahoinvointi ja vatsakivut. Vaikea hyponatremia voi aiheuttaa neurologisia oireita, kuten sekavuutta, hallusinaatioita ja inkontinenssia, kouristelua ja tajunnan tason laskua. Hyponatremian taustalla saattaa olla liiallinen antidiureettisen hormonin eritys, jonka voi aiheuttaa muun muassa pneumonia eli keuhkokuumekasvaimet tai jotkut lääkkeet. [1] [2]

Lievän hyponatremian yleisin syy on nesteenpoistolääkitys (diureetit). Myös masennuslääkkeet, antipsykoottiset lääkkeet sekä epilepsialääkkeet (karbamatsepiini) ja okskarbatsepiini voivat olla hyponatremian syynä. Lisäksi eräät krooniset sairaudet kuten sydämen vajaatoimintamaksakirroosi sekä erilaisiin munuaistauteihinliittyvä nefroottinen oireyhtymä voivat altistaa hyponatremialle. Myös runsas ripuli ja oksentelu saattavat johtaa natriumin liialliseen menetykseen.

Vierailija
22/26 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sortin masennus sinulla taitaa olla? Mitäpä ne lääkärit voivat tehdä, jos sinä et ota hoitoa ja hyviä neuvoja vastaan? Mikä sinun tavoite on? Näännyttää itsesi hengiltä? Syö edes jotain (sose)keittoa ensialkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:10"]Diabeteksen oireet

Kun elimistössä on insuliinin puutos tai insuliini ei tehoa, sokeria kertyy liikaa vereen. Tästä aiheutuvat tyypilliset diabeteksen oireet ovat:

virtsanerityksen lisääntyminen jano tahaton laihtuminen väsymys.

Tyypin 1 diabeteksen toteamisen viivästyminen voi johtaa happomyrkytykseen, joka on hengenvaarallinen tila. Sen oireita ovat pahoinvointi, oksentelu, vatsakivut ja asetonin haju hengityksessä, uneliaisuus ja lopulta tajuttomuus.

Tyypin 2 diabetekselle on ominaista hidas kehittyminen ja salakavala oireettomuus. Oireina voi ilmetä väsymystä ja vetämättömyyttä varsinkin aterioiden jälkeen, masennusta ja ärtyisyyttä, jalkasärkyjä, näön heikkenemistä ja tulehdusherkkyyttä. Tyypin 2 diabeetikkojen lähisukulaisten on hyvä tarkistuttaa verensokeriarvonsa aika ajoin, varsinkin jos ilmenee taipumusta keskivartalolihavuuteen. Kokeile riskitestiä.

[/quote]

"

Sait 0 pistettä Maksimipistemäärä 26

Riskisi sairastua tyypin 2 diabetekseen kymmenen vuoden kuluessa on pieni. Arviolta yksi sadasta sairastuu."

-Ap

[/quote]

1 tyypin DM on ihan eri asia kuin 2.

Vierailija
24/26 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:10"]Diabeteksen oireet

Kun elimistössä on insuliinin puutos tai insuliini ei tehoa, sokeria kertyy liikaa vereen. Tästä aiheutuvat tyypilliset diabeteksen oireet ovat:

virtsanerityksen lisääntyminen jano tahaton laihtuminen väsymys.

Tyypin 1 diabeteksen toteamisen viivästyminen voi johtaa happomyrkytykseen, joka on hengenvaarallinen tila. Sen oireita ovat pahoinvointi, oksentelu, vatsakivut ja asetonin haju hengityksessä, uneliaisuus ja lopulta tajuttomuus.

Tyypin 2 diabetekselle on ominaista hidas kehittyminen ja salakavala oireettomuus. Oireina voi ilmetä väsymystä ja vetämättömyyttä varsinkin aterioiden jälkeen, masennusta ja ärtyisyyttä, jalkasärkyjä, näön heikkenemistä ja tulehdusherkkyyttä. Tyypin 2 diabeetikkojen lähisukulaisten on hyvä tarkistuttaa verensokeriarvonsa aika ajoin, varsinkin jos ilmenee taipumusta keskivartalolihavuuteen. Kokeile riskitestiä.

[/quote]

"

Sait 0 pistettä Maksimipistemäärä 26

Riskisi sairastua tyypin 2 diabetekseen kymmenen vuoden kuluessa on pieni. Arviolta yksi sadasta sairastuu."

-Ap

[/quote]

En ole tuo linkannut, mutta ei sinulla tyypin 2 diabetesta epäilläkään - liiallinen vedenjuonti ja janon tunne on tyypin 1 diabeteksen oire. Se iskee usein nuoriin henkilöihin, usein ovat laihoja.

Voi olla muitakin sairauksia taustalla, esim. diabetes insipidus eli veden takaisinotto ei toimi kunnolla --> menetät liikaa vettä virtsan mukana ja kuivuisit ilman runsasta juomista. Yleensä kuitenkin liiallinen veden juominen on vain tapa eikä johdu mistään sairauksista, Lääkärissä käynti kannattaa silti, jos et pysty vähentämään.

Vierailija
25/26 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:15"]

Jonkun sortin masennus sinulla taitaa olla? Mitäpä ne lääkärit voivat tehdä, jos sinä et ota hoitoa ja hyviä neuvoja vastaan? Mikä sinun tavoite on? Näännyttää itsesi hengiltä? Syö edes jotain (sose)keittoa ensialkuun.

[/quote]

En usko että olen masentunut. Olen onnellinen ja kaikinpuolin asiat ovat elämässäni hyvin. Olen nuorempana sairastanut anoreksian ja veikkaan että oireilen suuren elämänmuutokseni vuoksi.

En ole koskaan ollut sitä tyyppiä, että haen apua lääkäreiltä. En vaan osaa kuvitella itseäni tilanteeseen, jossa kertoisin asioistani tuntemattomalle henkilölle ja parhaassa tapauksessa saisin jotain lääkkeitä, joita en kuitenkaan söisi.

En tiedä oletko itse kokenut täydellistä ruokahaluttomuutta, mutta voin sanoa, että kun ei pysty syömään niin ei pysty.

-Ap

Vierailija
26/26 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juoda jotain 12-15 litraa  vrk.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi