Onko kananmuna maitotuote?
Tuleehan se kanasta, mutta silti se on jostain syystä tullut aina miellettyä maitotuotteeksi.
Kommentit (80)
Ei ole, mutta eläinperäinen tuote se silti on.
Kananmunassa valkoinen osa on on kanan maitoa ja keltainen osa on tipu. Se maito on siis sen tipun ravintoa. Eli oikeassa olit.
Ei hyvää päivää😆 kanat ei myöskään imetä, ei ole olemassa kananmaitoa, kananmaitojuustoa... Kanat on lintuja ei nisäkkäitä.
On muna maitotuote, kuin myös leipäkin on hedelmää, ja hedelmät kasvaa leipäpuussa.
Veget syö kanaa, joten muna on oikeastaan kasvis.
Olen veganisti ja syön kananmunaa koska luulin että se on kasvis ja kasvaa kananmunapuussa. Nyt lopetan sen syönnin, paitsi pullataikinassa kun siinä sitä ei "huomaa".
*kastelee katkarapupuutaan* kohta on sato kypsää, jee...
on se maitotuote, sehän tulee niistä kanan utareista, kukon munat taas on suklaata ja se munki vaan pääsiäisen aikoihin poiketen ihmis uroista jotka munii päivittäin.
Minä luulin pienenä, että kananmuna on kasvis. Meillä oli usein sellaista salaattia tarjolla, missä oli keitettyjä kananmunia joukossa, niin luulen että tämä käsitys tuli siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunassa valkoinen osa on on kanan maitoa ja keltainen osa on tipu. Se maito on siis sen tipun ravintoa. Eli oikeassa olit.
Keltuainen on tipu vaan silloin kun kukko on käynyt pökkimässä kanaa ennen munimista. Kaupassa myytävissä kananmunissa ei ole kukon mällejä, joten ne eivät ole tipuja.
Jep...tässäpä ap. Sitten niputti muna- JA maitotuotteet samaan maitopurkkiin. Mites ap. , oisko sulla joku teoria esim. Voista tai jugurtista? 😆
Ei ole maitotuote. Kananmuna on eläinperäinen tuote.