Onko totta, että paksuhiuksisilla ihmisillä hiustenkasvu alkaa vauvana ja taaperona hitaammin?
Kommentit (43)
Syntyessäni mulla oli paksut, mustat hiukset. Nyt kolmekymppisenä hiukset on vyötärömittaiset ja edelleen paksut.
Kyllä. Meidän paksuhiuksisella lapsella oli vauvana tukkaa josta kyllä näki että se on laadultaan paksua ja karkeaa, mutta sitä oli harvassa. Esikoisella, jolla on tyypillinen suomalainen ohuehko silkinsileä tukka, oli vauvana enemmän ja tasaisemmin hiuksia.
Tyttäreni oli vielä 2vuotiaana lähes kalju, sitten kasvoi vauhdilla pitkä ja paksu tukka joka eskarikuvassa yltää jo olkapäille.
Ei pidä paikkaansa. Meidän suvussa kaikki syntyvät paksu tukka päässään ja se myös pysyy, 70-v isälläni on edelleen todella paksut hiukset.
Ajattelisin itselläni olevan paksut hiukset. Kun hiukset on ponnarilla, ponnarin läpimitta on melkein 4 cm.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin itselläni olevan paksut hiukset. Kun hiukset on ponnarilla, ponnarin läpimitta on melkein 4 cm.
Ai, minulla on samanpaksuinen ponnari, mutta en koe hiusten olevan paksut. Enemmänkin keskiverrot, ei siis paksut, mutta ei ohuetkaan. Johtuu ehkä siitä, että jos siskoni tekee saparot, on hänen toinen ponnarinsa melkein yhtä paksu kuin minulla koko pään ponnarissa. Hänellä mielestäni on paksut hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni oli vielä 2vuotiaana lähes kalju, sitten kasvoi vauhdilla pitkä ja paksu tukka joka eskarikuvassa yltää jo olkapäille.
No ei tuo kovin pitkä ole, jos olkapäille yltää... aika hitaalta kasvulta kuulostaa. Meillä taaperolla ei ollut vauvana hiuksia juuri yhtään ja nyt reilu 1v ja yltää olkapäille...
Olin syntyessä kalju ja kauan piti kuulemma odottaa, että hiukset kasvoivat. No, nyt on näin 30v. naisena edelleen ohkaset ja vähäiset hiukset. Ehkä ne kasvaa sitten eläkkeellä?
Meillä yhdellä lapsella oli vielä 7v:na todella ohuet ja hennot hiukset. Muistan kun mietin, että kurja ettei tytölle kasva kunnolla hiuksia. No siitä meni muutama vuosi, niin hiukset olivat muuttuneet todella erilaisiksi ja olivat paksut, vahvat ja kasvavat pituutta.
Oli kyllä hämmästyttävää, että noinkin myöhään voi hiusten laatu muuttua kokonaan.
Meillä molemmilla on ollut koko ajan aika paljon hiuksia, vaikka toki hetkeksi ohenivat vauvavuoden aikana. Nyt toisella todella paksu ja tuuhea tukka, toisella taas ohuempaa laatua, mutta ei sitä kaikkein ohutta, mikä näyttää ponnarilla melkein kaljulta.
Jo syntyessäni minulla oli enemmän hiuksia kuin useimmilla suomalaislapsilla 1,5-vuotiaana ja minulla on koko elämäni ollut nopeasti kasvavat ja paksut hiukset, joten ei, kohdallani ap:n oletus ei pidä paikkaansa.
Vanhempi poikani syntyi paksutukkaisena karvapäänä ja nykyään ihan tavallinen tukka. Nuoremmalle pojalleni alkoi kasvaa hiusta vasta yli vuoden ikäisenä ja sitä on PALJON. Todella paksu tukka siis. Itse olin kuulemma myös kalju vauva ja paksut hiukset on minullakin.
Ei
Itsellä ja 3 lapsellani todella paksut hiukset, kaikilla meistä oli jo syntyessä paksut hiukset.
Tämä siis oma kokemus
Ei varmasti. Kaikki ohuthiuksiset ystävät olleet vauvana parivuotiaaksi asti lähes kaljuja tai pelkkiä haivenia. Itsellä oli jo syntyessä leijonanharja.
Syntymästä asti hiukset päässä samoin kun molemmilla veljilläni. Kaikilla nyt tuuhea komea tukka. Yksittäinen hius ei ole paksu vaan tyypillinen suomalainen hiuslaatu, mutta kun hiusta on paljon päässä niin antaa paksun vaikutelman.
Sanoisin että jos muksulla on tukka päässään jo syntyessään niin tuleva lupaa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oli vielä n 2v suht kalju. Kutsuimme häntä Kekkoseksi. Nyt 18v ja ihan valtavan paksut ja pitkät hiukset. Kyseessä poika.
Itselläni lapsena ohuet suorat hiukset, nyt aikuisena muistutan lähinnä saksalaista hevimuusikkoa. Hiukset pitkät, paksut ja kiharat. Muuttuivat siis vielä kiharoiksi.
Meidån perheessä ihan vastaavat tapaukset!
Omalla kohdallani just päinvastoin. Hiustenkasvu alkoi tosi hitaasti lapsena ja nykyäänkin ovat hyvin ohuet.
Täällä kovin moni mainostamassa että omilla lapsilla tms pitkät ja paksut hiukset, mutta katukuvassa tosi harvalla suomalaisella on oikeasti paksu tukka....puhumattakaan sellaisesta paksusta ja tuuheasta hiuslaadusta.
T: kihartuvat, keskipaksut pitkät hiukset
Voi olla ns syntymätukka, joka eri värinen kuin myöhemmin.
Mä olin 2-vuotiaaksi melkein kalju. Siitä alkoi hiusten kasvattaminen ja olen pitänyt ne aina vähintään puoleen selkään saakka. Parikymppisenä oli upeat, paksut, pitkät ja kiiltävät hiukset. Sitten anoreksia ja alipainoisuus hävitti suuren osan hiuksistani. Eipä ole sen jälkeen ollut heviletti entisensä.