Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että paksuhiuksisilla ihmisillä hiustenkasvu alkaa vauvana ja taaperona hitaammin?

Vierailija
08.07.2021 |

?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin: tukka tuli vasta myöhään ja on yhä viiskymppisenä paksu. Mutta toisaalta mun kahdella pojalla oli jo vauvana tukkaa ja nyt paksut hiukset.

Vierailija
2/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minulla oli syntyessäni kunnon hiukset päässä ja nyt viisikymppisenä miehenä vain vähän ohentunut päälaelta. Nuorena hirvittävän paksu kuontalo.

Oma lapsemme on nyt teini-ikäinen ja syntyi kunnon hiukset päässään. Hänen hiuksensa ovat myös todella ”paksut”, eli kunnon hiuspehko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän edellisestä työpaikasta todella paksu ja pitkähiuksisen jolla kävi juuri näin. Että myöhään tuli hiukset. Itsellä ohuita hiuksia mutta paljon ja samalla tavalla. Olin 2 vuotiaana lähes kalju.

Vierailija
4/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani kävi näin. Kasvoi lopulta paksut, pitkät hiukset.

Itse olen nysäletti, hiukset eivät kasva olkapäitä pitemmälle, vaikka kuinka kasvattaisi.

Vierailija
5/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi noinkin käydä, mutta eiköhän se yleensä ole toisin päin. Paksutukkaiset syntyvät yleensä paksu hiuspehko päässään ohuthiuksisilla on pitkään vielä taaperona ohuet ja lyhyet hiukset.

Vierailija
6/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli vielä n 2v suht kalju. Kutsuimme häntä Kekkoseksi. Nyt 18v ja ihan valtavan paksut ja pitkät hiukset. Kyseessä poika.

Itselläni lapsena ohuet suorat hiukset, nyt aikuisena muistutan lähinnä saksalaista hevimuusikkoa. Hiukset pitkät, paksut ja kiharat. Muuttuivat siis vielä kiharoiksi.

Vierailija
7/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhinta lasta on olleet syntyessään ja vauvana täysin kaljuja. Ensimmäisiä leikkaamista vaativia hiuksia alkoi tulla vasta 2-3 vuotiaina. Heille kuitenkin kasvoi myöhemmin todella paksut ja tuuheat hiukset. Nuorimmalla lapsella sen sijaan oli syntyessä aika paljon hiuksia, eikä ne ns. vauvahiukset lähteneet mihinkään toisin kuin vanhemmilla lapsilla. 1-vuotiaana hänellä oli jo olkapäille ulottuvat hiukset. Myöhemmin hänen hiuslaatunsa on kuitenkin pysynyt melko samanlaisena, pitkiksi hiukset kasvaa edelleen, mutta on paljon ohuemmat ja hennommat hiukset kuin isosisaruksilla.

Vierailija
8/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi kunnon tukka päässä ja tuuhea on edelleen, 19 v.

Vierailija
9/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli tuuhea pitkä tukka jo syntyessään. Niin on nytkin . Ikää 30 v. Seuraavalla oli untuvaista hiusta parivuotiaaksi. Nyt tuuhea pitkä tukka.

Vierailija
10/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on poikkeuksellisen paksu ja vahva tukka. Hän myös syntyi se päässä. 

Vierailija
11/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin tuuheatukkaisena ja olen sitä edelleen, 49 v.

Vierailija
12/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, monilla on hyvin erilainen käsitys paksusta tukasta ja monet sanovat ihan tavallista hentoa suomalaista lirutukkaa paksuksi tukaksi.

Vierailija
13/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani oli vielä 4-vuotiaana lähes kalju. Hius oli aivan silkkistä ja pehmeää ja sitä oli vähän. Nyt aikuisena hänellä on tavanomaista enemmän hiusta, sitä on paljon, mutta hius on ohutta.

Olen aina hämmästynyt, miten suuri muutos hänen kohdallaan on ollut. Mutta taisin itsekin olla samanlainen. Kalju lapsena, mutta nyt kampaajani sanoo, että hiusteni leikkaus vie paljon enemmän aikaa kuin muiden. Juuri sen takia, että ohutta hiusta on paljon.

Vierailija
14/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsilla oli heti syntyessään paljon tukkaa. Aina ollut paksut jokaisella ja nopeasti kasvaa. Itsellä myös pitkä ja paksu tukka.

Vierailija
15/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on teidän mielestä paksu tukka?

Esimerkiksi mikä on hiusten halkaisija ponnarille laitettuna?

Vierailija
16/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienenä vähän hiuksia päässä, nyt aikuisena yli 50v kiiltävät ja paksut hiukset (toki ruokavalio, liikkuminen ja hoitotuotteet vaikuttavat). Myös pojallani oli vauvana vain vähän hiuksia päässä, nyt todella paksut hiukset.

Vierailija
17/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laitan lapseni hiukset letille, menee sormet juuri sen letin ympäri.

Vierailija
18/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvioin, että ponnarin halkaisija olisi 3 cm. Tai letti 5 cm.

Olen nro 13, mutta ei minulla ole paksut hiukset, vaan hiuksia on paljon. Ponnarin halkaisija 2 cm.

Vierailija
19/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli ekat 2,5v aivan kalju. Nyt 6 ja noi hiukset on aivan käsittämättömät, paksua karheaa kiharaa. En todellakaan tiedä, mustä ne periytyy, meillä vanhemmilla ei todellakaan ole tuollaisia.

Vierailija
20/43 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena 3v asti melkein kalju, muutama haiven päässä. Sittemmin on kyllä on kasvanut paksut hiukset, että ainakin omalla kohdalla oli juuri näin.

Ponnarin läpimitta on 3cm, vaikka just ja just menee ponnarille ja osa ajettu siiliksi. Ei tätä pehkoa kestä täysimittaisena- tai paksuisena. Olen viihtynyt enimmäkseen lyhyissä hiuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi