Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heterophobia-vaatteiden käyttäjät

Vierailija
13.07.2014 |

Näin tänään kaupungilla jollain paidan, missä luki "heterophobia". Ilmeisesti vieläpä joku Pride-juttu. (http://nyt.fi/a1305843080081) Tuli kyllä paha mieli. Paidan käyttäjä ei varmaan tajunnut, mutta heterofobiaa oikeasti on ja se on yhtä ikävää kuin homofobia. Tunnen ihmisiä, joiden mielestä nuoria heteroita pitäisi yrittää käännyttää homoiksi, heterot ovat kaikki inhottavia eivätkä ymmärrä, miksi olen tekemisissä heteroiden kanssa ym. Toki muilla on asiat vielä huonommin kuin heteroilla, mutta ei niitä ongelmia näin ratkaista.

Sinä, joka tuollaista paitaa käytät, mitä yrität sillä viestittää? Pikaisen googletuksen jälkeen suunnittelijan mielestä paita viestittää erilaisuuden hyväksymistä ja yhdenvertaisuutta. Miten ihmeessä se, että suhtautuu johonkin ihmisryhmään vihamielisesti, edistää yhdenvertaisuutta? Heterotkaan eivät voi sille mitään, että ovat heteroita.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita on bisnestä eikä mikään Pride-juttu.

Vierailija
2/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä, m.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heterofobialla on kaksi merkitystä. Minulle siitä tulee ekana mieleen sama kuin homofobia, mutta heteroita kohtaan. Vaatteen lanseeraaja on ilmeisesti tarkoittanut sitä toista merkitystä, eli erilaisuuden pelkoa. Vaatteen pitäjä voi tietty viestiä kumpaa vaan.

Vierailija
4/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö heterofobia-sanaa merkityksessä erilaisuuden pelko? Entä ksenofobia?

Vierailija
5/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:25"]

Tunnen ihmisiä, joiden mielestä nuoria heteroita pitäisi yrittää käännyttää homoiksi, heterot ovat kaikki inhottavia eivätkä ymmärrä, miksi olen tekemisissä heteroiden kanssa ym.

[/quote]

Varsin erikoisia ihmisiä tunnet..en nyt ihan osta tätä tarinaa.

Vierailija
6/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:25"]

Tunnen ihmisiä, joiden mielestä nuoria heteroita pitäisi yrittää käännyttää homoiksi, heterot ovat kaikki inhottavia eivätkä ymmärrä, miksi olen tekemisissä heteroiden kanssa ym.

[/quote]

[/quote]

Ostaisit kuitenkin. Pääkaupunkiseudulla queer-anarkistipiireissä.

Vierailija
7/11 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:25"]

[/quote]

[/quote]

Ostaisit kuitenkin. Pääkaupunkiseudulla queer-anarkistipiireissä.

[/quote]

Vai niin. Mä kyllä tiedän sieltä porukoista lapsellisia ihmisiä, joilla erikoisuudentavoittelu menee kaiken yli. Mutten kyllä tosissani lausuttuihin tuollaisiin kommentteihin ole törmännyt.

Vierailija
8/11 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko kuule mahdollista, että näitä heterophobia-vaatteita suunnitellessa on ollut hitusen huumoria ilmassa? On varmaan aika raskasta jos vetää herneen nokkaansa näinkin harmittomasta asiasta. Niin, ja on se homofobia kuitenkin aika paljon ajankohtaisempi ja yleisempi ongelma. 

Vierailija
9/11 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikonloppuna näin nuorella naisella semmoisen kassin, ja se herätti ainakin minussa positiivista hilpeyttä. Itse koen olevani vähän turhan vanha mihinkään noin näkyvästi kantaaottavaan vaatteeseen tai laukkuun tmv. mutta hyvä vaan, kun nämä nuoremmat kehtaavat/jaksavat sellaista kantaa. Ootko jotenkin keskivertoa yksinkertaisempi, jos sulla menee noin ohi se sen idea? Usko pois, kuka tahansa valtavirrasta vähänkään poikkeava on kyllä niin moneen kertaan elämässään joutunut kohtaamaan sitä maan kuulua perustaviksen osoittamaa mitä-se-ikinä-onkaan, että toi ei ole mitään muuta kuin fiksua herättelyä, jonka toivoisi tietenkin oikeasti tepsivän - ja uskon että usein näin onkin. Sä ehkä vaan esität noin simppeliä, tai jos et, niin evvk.

Vierailija
10/11 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Fobia' on nyttemmin poliittinen, Neuvostoliittoon ja P-Koreaan kuuluva diagnoosi, joka lätkäistään kaikille ihmisille, jotka edustavat kulttuurimarxistien mukaan enemmistöä eli lahtareita. Oikeasti fobiasta pitäisi puhua vain silloin, kun se haittaa ihmisen elämää ja terveyttä. Esim.häkäfobia tai leijonafobia oikeasti edistää ihmisten terveyttä. Poliittisissa fobiadiagnooseissa taas ihmiset yritetään häpäistä ihailemaan ja hyväksymään sellaisia asioita, jotka vahingoittavat heidän tai muiden terveyttä. 

Vierailija
11/11 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:25"]

Näin tänään kaupungilla jollain paidan, missä luki "heterophobia". Ilmeisesti vieläpä joku Pride-juttu. (http://nyt.fi/a1305843080081) Tuli kyllä paha mieli. Paidan käyttäjä ei varmaan tajunnut, mutta heterofobiaa oikeasti on ja se on yhtä ikävää kuin homofobia. Tunnen ihmisiä, joiden mielestä nuoria heteroita pitäisi yrittää käännyttää homoiksi, heterot ovat kaikki inhottavia eivätkä ymmärrä, miksi olen tekemisissä heteroiden kanssa ym. Toki muilla on asiat vielä huonommin kuin heteroilla, mutta ei niitä ongelmia näin ratkaista.

Sinä, joka tuollaista paitaa käytät, mitä yrität sillä viestittää? Pikaisen googletuksen jälkeen suunnittelijan mielestä paita viestittää erilaisuuden hyväksymistä ja yhdenvertaisuutta. Miten ihmeessä se, että suhtautuu johonkin ihmisryhmään vihamielisesti, edistää yhdenvertaisuutta? Heterotkaan eivät voi sille mitään, että ovat heteroita.

[/quote]

Terveisiä Porvoosta, tai jos oot tosissas, niin otan osaa...