Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaako teitä lapsen hellyydenosoitukset ikinä?

Vierailija
12.07.2014 |

Tarkoitan siis sellaista, kun lapsi on paljon ihossa kiinni, roikkuu ja halailee pitkään, pussailee naamaan ja käsiin pitkiä pusuja jne.
Onkohan normaalia kokea tuollaista (välillä) ahdistavaksi? Joskus ahdistaa jopa ällötykseen saakka.

Läheisyyden kammoisuudesta tässä ei ole kyse, sillä meillä on paljon läheisyyttä ja hellyyttä, pidän lasta runsaasti sylissä, halailen häntä jne. 
Hän vain on jotenkin todella intensiivinen hellyydenosoitustensa kanssa ja muutenkin minussa tosi kiinni.
Toisaalta noita negatiivisia tunteita häntä tai hänen hellyydenosoituksia kohtaan ei ole aina ollut..ne tulivat suunnilleen samaan aikaan, kun aloin inhota hänen isäänsä ja lapsi näyttää pitkälti isältään, muistuttaa siitä ällöttävästä ihmisperseestä joka päivä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:48"]

Tuo kyllä kuulostaa erikoiselta lapsen käytökseltä, ei mun lapset ole koskaan niin että roikkuisivat iholla koko ajan, tai pussailisivat naamaa ja käsiä... En ole opettanut lastani minua pussailemaan, vaikka itse lasta poskelle suukottelenkin. Se että lapsi käyttäytyy noin, on joko kasvatettu todella oudosti, tai lapsella on nyt jotain vialla, luultavasti vaistoaa inhosi isäänsä kohtaan, ja samalla itseään kohtaan, ja yrittää käytöksellään vakuuttaa sinut, ja itsensä että sinä rakastat häntä, etkä hylkää.

[/quote]

Ajatteletko siis, että omat lapsesi ovat se mittatikku, joiden mukaan toisten lasten käytös on joko normaalia tai epänormaalia?

[/quote]

No en ole kyllä koskaan kenenkään muunkaan lapsen nähnyt lääppivän pitkään vanhempansa naamaa ja käsiä... Tietysti omat lapseni on minulle läheisimmät vertailukohteet, toki tiedän omien pikkusisarusteni käytöksen (omani aikoinaan), sisarusteni lasten... Ei ap:n kuvailema käytös todellakaan ole normaalia, kenellekään.

[/quote]

Mä oon nähnyt, ja oma lapsenikin "lääppii" naamaani ja käsiäni ja esim. silittelee tukkaa.

Vierailija
42/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni hellyydenosoitukset ja halitarpeeet ei ällötä yhtään. ei ne enää teininä tule äitiä pussailemaan tai syliinkään...

Lasteni serkkutytöllä tosin on poikkeuksellisen kova tarve halailla ja roikkua erityisesti äidissään, mutta osansa saa myös opettajat, kummit...Siis roikkua ja tyrkyttäytyä syliin/halaamaan/puskemaan päällään kuin kissa, juuri silloin kun sitä on hankala vastaanottaakin. Tilanteet on siis usein silloin, kuin esim. juo kahvia, tekee ruokaa, levittää pyykkiä, tai tekee oikeastaan mitä tahansa töitä-spontaanit halihyökkäykset on aina silloin.

Silminnähden huomaa että tämä ärsyttää äitiäänkin, opettaja tai joku vieraampi vaivaantuu. Itseänikin ärsyttää lähinnä se, että haleista pitää tämäntästä kieltäytyä tai jopa hätistää tätä lasta etemmäs, jos käsissä on esim.kuuma uunipelti, jotain pesuainetta jne. Siis jo oman turvallisuutensa tähden, ja joskus liika vaan on liikaa.

Toiset lapset nyt vaan on todella huomionkipeitä, mistä sitten johtuukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:08"]

Tuo kyllä kuulostaa erikoiselta lapsen käytökseltä, ei mun lapset ole koskaan niin että roikkuisivat iholla koko ajan, tai pussailisivat naamaa ja käsiä... En ole opettanut lastani minua pussailemaan, vaikka itse lasta poskelle suukottelenkin. Se että lapsi käyttäytyy noin, on joko kasvatettu todella oudosti, tai lapsella on nyt jotain vialla, luultavasti vaistoaa inhosi isäänsä kohtaan, ja samalla itseään kohtaan, ja yrittää käytöksellään vakuuttaa sinut, ja itsensä että sinä rakastat häntä, etkä hylkää.

[/quote]

Ajatteletko siis, että omat lapsesi ovat se mittatikku, joiden mukaan toisten lasten käytös on joko normaalia tai epänormaalia?

[/quote]

No en ole kyllä koskaan kenenkään muunkaan lapsen nähnyt lääppivän pitkään vanhempansa naamaa ja käsiä... Tietysti omat lapseni on minulle läheisimmät vertailukohteet, toki tiedän omien pikkusisarusteni käytöksen (omani aikoinaan), sisarusteni lasten... Ei ap:n kuvailema käytös todellakaan ole normaalia, kenellekään.

[/quote]

Mä oon nähnyt, ja oma lapsenikin "lääppii" naamaani ja käsiäni ja esim. silittelee tukkaa.

[/quote]

No hiusten silittely on aivan eri asia, kuin "antaa pitkiä suukkoja"

Vierailija
44/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, sä oot näköjään tuon asian noin päättänyt.

Vierailija
45/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä lapsia välillä niin eivät haise pahalle. Vittu mitä sikoja täällä taas pyörii.

Vierailija
46/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, sä oot näköjään tuon asian noin päättänyt.

[/quote]

No herranjumala, mieti nyt itsekin! Sulle on ihan normaalia että lapsi jatkuvasti kirjaimellisesti nuolee vanhempansa naamaa ja käsiä, pitkään, kuin pieni huomionkipeä koiranpentu? Eikö silloin lapsen turvallisuudentunteessa ole häikkää? Normaalia on että lapsi tulee halaamaan, voi halata kauankin ja istua sylissä, voi antaa pusunkin, vaikka useammankin kerran, mutta tuo nuoleminen on todella outoa. Kuten sanottu, enpä ole koskaan nähnyt moista.

Vierailija
47/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 06:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 05:12"]

Inhottaa lähes aina. en pidä lasten läheisyydestä.

[/quote]Onkosinulla lapsia?

[/quote]

Ei.

Vierailija
48/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:27"]

Vihaan lapsia. En tykkää hellyydenosoituksista, en pidä lasten hajusta. Vihaan lapsien kosketusta ja rakkaudenosoituksia.

Vihaan lapsia.

[/quote]

oletkin ilmiselvä runkkari ja mt-ongelmainen tapaus. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja etenkin parantumista sosiaaliseen elämään. Ehkä Brasiliassa kokisit elämyksen ja tajuaisit mistä ihmisyydessä on kyse.

Vierailija
49/53 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin äklöttää aika ajoin, joskus. Yleensä väsyneinä, vereslihaisina pms-päivinä. Limaiset pusut, hikiset halit, jopa lapsen haiseva hengitys (!).

Ei se aina mene. Emme ole rajattomia, me ihmiset.

Vierailija
50/53 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat pihalle.

Vierailija
51/53 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:39"]

Entä onko normaalia, että 9-vuotias lapsi (tyttö) tulee jopa ennestään tuntemattomiin aikuisiin "kiinni", koskettelee ihan arkailematta toisten kasvoja ja hiuksia ja halailee? Itse tapasin eräät naapurit hiljattain ekaa kertaa, ja heidän tyttönsä oli hetimiten kimpussani. Tuntui tosi epämukavalta. Minusta tuon ikäisen pitäisi osata jo hieman hillitä itseään. Ja ihan jo oman turvallisuutensa takia ylipäätään vähän varoa, ettei nyt ihan tuntemattomien kanssa ala noin läheisiin väleihin. En kuitenkaan kehdannut sanoa että lopettaisi.

[/quote]

Hyi vittu. Minä olisin ilman muuta kieltänyt. Ihan kipeää. Etkö osaa pitää kiinni omista rajoistasi?

[/quote]

Joo, musta on hiukan vaikea alkaa puuttumaan jonkun muun lapsen tekemisiin, oon liian kiltti. Toki olisi tehnyt mieli sanoa jotain, mutta en vaan kehdannut.

[/quote]

Jos sinut raiskataan, niin pidättäydytkö silloinkin kohteliaasti vastarinnasta? Kyllä tuollainen lääppiminen on myös fyysisesn koskemattomuuden rikkomista. Sinulla on oikeus olla rauhassa ihan kaikkien lasten likistelyiltä ja lääppimisiltä. Jos sinulla on lapsia, näytät heille huonoa esimerkkiä.

Vierailija
52/53 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:18"]

Lasteni serkkutytöllä tosin on poikkeuksellisen kova tarve halailla ja roikkua erityisesti äidissään, mutta osansa saa myös opettajat, kummit...Siis roikkua ja tyrkyttäytyä syliin/halaamaan/puskemaan päällään kuin kissa, juuri silloin kun sitä on hankala vastaanottaakin. Tilanteet on siis usein silloin, kuin esim. juo kahvia, tekee ruokaa, levittää pyykkiä, tai tekee oikeastaan mitä tahansa töitä-spontaanit halihyökkäykset on aina silloin.

Silminnähden huomaa että tämä ärsyttää äitiäänkin, opettaja tai joku vieraampi vaivaantuu. Itseänikin ärsyttää lähinnä se, että haleista pitää tämäntästä kieltäytyä tai jopa hätistää tätä lasta etemmäs, jos käsissä on esim.kuuma uunipelti, jotain pesuainetta jne. Siis jo oman turvallisuutensa tähden, ja joskus liika vaan on liikaa.

Toiset lapset nyt vaan on todella huomionkipeitä, mistä sitten johtuukaan.

[/quote]

Onko tullut mieleen, että lasta voi pyytää odottamaan, jos on vaikka kahvittelu kesken tai muuten kädet täynnä? Aikuisten tehtävä on asettaa lapsen käytökselle rajat, vaikka kyseessä ei oma lapsi olisikaan.

Vierailija
53/53 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ällöttänyt, ei vähääkään. Ihanaa, kun omat lapset tulevat halimaan ja antamaan pusuja. :-) Ei ole koskaan ällöttänyt miehenikään hellyydenosoitukset. Tykkään koko perheestäni ja rakastan kaikkia. Olisi outoa tuntea tykkäämisenosotukset ällöinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan