Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isokokoisille ei löydy vaatteita vaatekaupasta

Vierailija
07.07.2021 |

Myyjä sanoi minulle, että koot loppuvat XL-kokoon. XXL-koot pitää tilata netistä.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä yllätti sinut, koska...

Vierailija
2/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pitkille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 177cm pitkä ja reilu 70kg painava nainen ja aina mahtuu vaatekooissa viimeistään M, tai vastaavasti 38-40. En siis tunnista tilannetta.

Vierailija
4/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

XS:kin on nykyään aika iso. Muuttaneet kokomerkintöjä etteivät ihmiset tuntisi itseään valaiksi ylensyömisestä huolimatta.

Vierailija
5/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 177cm pitkä ja reilu 70kg painava nainen ja aina mahtuu vaatekooissa viimeistään M, tai vastaavasti 38-40. En siis tunnista tilannetta.

Tästä ei puhuttu tällä kertaa.

Vierailija
6/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XS:kin on nykyään aika iso. Muuttaneet kokomerkintöjä etteivät ihmiset tuntisi itseään valaiksi ylensyömisestä huolimatta.

Jeeep.

Olen 182cm ja teininä oli vähän vaikea löytää sopivia S-kokoisia vaatteita. Nykyään S tai XS on aina sopivia, jopa väljiä.

Vierailija
7/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laihduttaa. Yllätyt miten kivoja vaatteita sinäkin voit päällesi pukea hoikempana :)

Vierailija
8/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle löytyy, vaikka olenkin isokokoinen.

Vierailija
9/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko syytä laihduttaa jos ei löydy vaatteita?

Kyllä varmaan, mutta ei se laihdutus nyt tähän tarpeeseen ehdi.

- en ole ap -

Vierailija
10/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojakin kokoja löytyy, olet käynyt väärissä kaupoissa.

Suomessakin ihmiset lihovat koko ajan, joten isoja vaatekokoja on alettu hankkia myös vaatemyymälöihin.

Kaikissa kaupoissa niitä ei kuitenkaan ole.

Vierailija
11/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 178 cm mallilla on kuvassa housut kokoa 36. Arvaa löytyykö 158 senttiselle silloin housuja lainkaan.

Vierailija
12/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isojakin kokoja löytyy, olet käynyt väärissä kaupoissa.

Suomessakin ihmiset lihovat koko ajan, joten isoja vaatekokoja on alettu hankkia myös vaatemyymälöihin.

Kaikissa kaupoissa niitä ei kuitenkaan ole.

Monet kaupat ja vaateketjut on myös tosiaan suurentaneet vaatekokojaan, esimerkiksi niin, että ennen M-kokoinen vaate on nykyään S-kokoinen. Myös vaatemallit ovat reilumpia kuin vaikka 00-luvun ekalla vuosikymmenellä.

Vierailija
13/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita isojen tyttöjen vaatekauppoja zizzi ainakin ole joka kauppakeskuksessa? Ja myös Lindex ym on omat isokokoisten mallistot. Netistä saa myös

Vierailija
14/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta löytyy monen merkin plusmallistot, niissä toki on se ongelma monesti, että ovat mitoitukseltaan isompia kuin ns. normaalipuolella, eli normaalipuolen XL on pienempi kuin plusmalliston XL. Minä olen nykyään vähän semmoinen välimuoto, eli normaalipuolen isoin koko ei välttämättä mene päälle, mutta sitten saman merkin plusmalliston vaate on liian suuri. Eli kovasti saa sovittaa vaatteita, jos haluaa sopivia ja kauniisti istuvia vaatteita löytää.

Vierailija
15/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko syytä laihduttaa jos ei löydy vaatteita?

On se kumma että aina tulee vinoilijat linjoille, vaikka miten asia aloituksia tehdään.

Nytkin vois jutella vaatteiden koosta, eikä alkaa syyllistämään ylipainoisia ihmisiä.

Vaatteiden koosta riittää juttelua noin yleensäkin, esim. eri vastevalmistajien mitoituksista.

Miksi siis pitää alkaa haukkua aloittajaa hänen ylipainostaan?

Vastenmielistä ja ilkeää kommentointia.

Vierailija
16/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M siirsi plussamallistonsa kokonaan nettiin (ja parin vuoden takaisessa kuvastossa oli peräti yksi aukeama pluskokoisille, muille oli satoja sivuja..) ja muissa saman hintaluokan liikkeissä on nykyään vain tätimäisiä telttoja. Ihan kuin plussavaatteet ottaisivat takapakkia, vaikka kansa senkun lihoo?

Vierailija
17/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt hyvin vaatteita juuri tuosta Zizzi- myymälästä.

Se on erikoistunut isojen tyttöjen vaatteisiin.

Vierailija
18/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatso's avasi myymälän viime viikolla Selloon.

Vierailija
19/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole lahkeet tai hihat lyhyet?

Vierailija
20/103 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM normaalipuolen vaatteet ovat minusta reiluja, käytän yleensä kokoa 48/XL, mutta tuolta ostan usein kokoa 46/L. Lindex ja Kappahl myyvät jotenkin tätimäisiä vaatteita, mutta joskus niistäkin tekee kivoja löytöjä. Zizzin vaatteet ovat myös mielestäni vähän tanttamaisia, lisäksi melko kalliita. Zalando on hyvä, samoin Cubus 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi