Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin kova työuupumus nyt taas että syke korkealla kotonakin ja kuolema olisi houkutteleva

Vierailija
07.07.2021 |

Mitähän tässä tekisin? Työterveyslääkäri varmaan sanoisi että töihin siitä vaan, olet vain vähän laiska.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, onko työ terveyden uhraamisen arvoista? Voisiko asialle tehdä jotain? Mutta paraskin sanomaan, itseäni ahdistaa huominen työpäivä, ja jo nyt ahdistaa kesäloman päättyminen, vaikka ei ole vielä edes alkanut.

Vierailija
2/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hänelle että itsemurha ajatuksia tai soita 112 ja sano että on suunnitelma tappaa itsesi. Jos sanot että vain ajatuksia ei ota tosissaan. Pääset osastolle ja saat apua.

Itse olen tällä hetkellä sairaalassa, koska hyppäsin alas yrittäen tappaa itseni. Kun pääsen pois, yritän uudestaan. Turhaan pelastivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa vain ja kaikki työt työkavereille. Hoitoalalla ns uupuminen on yleistä ja solidaarisuutta ei tunneta.

Vierailija
4/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit ja ryhdy sossupummiksi. Ei tule työuupumusta.

Vierailija
5/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita purkaa stressiä eri keinoin. Netistä saa hyviä ohjeita. Rauhoittamalla kehoa rentoutusmenetelmin purkaa stressiä ja palleahengitys on aivan oleellisen tärkeä rentoutumisessa ja stressitilanteessa. 

Työstressi voi olla niin pitkäaikainen että jää ikäänkuin päälle. Silloin ei auta kun koittaa löytää niitä keinoja, puhuminen auttaa ja kuten sanoin eri rentoutusmenetelmät. Jos stressi jää päälle ja alkaa haitata liiaksi elämää kannattaa pysähtyä. Latautuminen vaatii sitten jo vähän enemmän aikaa. Ei ole väärin olla sairaslomalla jos on työn uuvuttama. Jaksamista!

Vierailija
6/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä siitä miten väsynyt olen töiden jälkeen.

Jouduin laittamaan suihkuuni tuolin, koska muuten en jaksa käydä suihkussa ja meinaan pyörtyä sinne väsymyksestä. 

En jaksa laittaa minkäänlaista ruokaa, vaan syön mitä jääkaapista löytyy suoraan suuhun, ja ruokahaluakaan ei oikein ole.

Välillä en vain jaksa pestä hampaita töiden jälkeen.

Välillä kierin lattialla huoneesta toiseen kun en jaksa enää olla pystyssä. 

Voin fyysisesti pahoin työpäivän aikana ja sen jälkeen.

Vierailija
7/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin laittamaan suihkuuni tuolin, koska muuten en jaksa käydä suihkussa ja meinaan pyörtyä sinne väsymyksestä. 

En jaksa laittaa minkäänlaista ruokaa, vaan syön mitä jääkaapista löytyy suoraan suuhun, ja ruokahaluakaan ei oikein ole.

Ja kaiken tämän keskellä vielä jotkut boomerit valittavat miksen tee lapsia nyt, parhaassa iässä, kyllä nuorena jaksaa!

Vierailija
8/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaisi mennä nyt käymään lääkärissä. Eihän tuo tuosta parane jos et tee mitään. Jos et itse jaksa soittaa niin pyydä ystävä tai naapuri soittamaan.

Heräsi kyllä mielenkiinto - mitä työtä teet?

Vierailija
9/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita purkaa stressiä eri keinoin. Netistä saa hyviä ohjeita. Rauhoittamalla kehoa rentoutusmenetelmin purkaa stressiä ja palleahengitys on aivan oleellisen tärkeä rentoutumisessa ja stressitilanteessa. 

Työstressi voi olla niin pitkäaikainen että jää ikäänkuin päälle. Silloin ei auta kun koittaa löytää niitä keinoja, puhuminen auttaa ja kuten sanoin eri rentoutusmenetelmät. Jos stressi jää päälle ja alkaa haitata liiaksi elämää kannattaa pysähtyä. Latautuminen vaatii sitten jo vähän enemmän aikaa. Ei ole väärin olla sairaslomalla jos on työn uuvuttama. Jaksamista!

Jää sairaslomalle. Ja kouluttaudu jollekin muulle alalle,

Vierailija
10/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti työterveyshoitajallenne

Vierailija
11/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai soita 112. Valita rintakipua yms. Mikä sun verenpaine on?

Vierailija
12/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta alkoholin käyttö, rupea harrastamaan liikuntaa, syö terveellisesti:  vihanneksia, kalaa, vaaleaa lihaa.

Välipalaksi marjoja ja hedelmiä. Nuku vähintään 7-8 tuntia.

Vierailija
13/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hemoglobiini ja ferritiini kunnossa? oireesi kuulostavat myös anemialta.

Vierailija
14/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä työssä on niin stressaavaa, etkö osaa kunnolla työtehtäviä? Asiakkaat? Esimiehet?

Vierailija
15/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, onko työ terveyden uhraamisen arvoista? Voisiko asialle tehdä jotain? Mutta paraskin sanomaan, itseäni ahdistaa huominen työpäivä, ja jo nyt ahdistaa kesäloman päättyminen, vaikka ei ole vielä edes alkanut.

Täällä ihan samat ajatukset :(

Vierailija
16/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin stressasi, mutta sitten älysin ettei mun tarvi tehdä yhtään enempää töissä mikä on mielekästä enkö muutenkaan enää stressaa yhtään mistään: mä oon siellä vain TÖISSÄ, EN ole mikään yrittäjä. Oppikaa tuo niin heti helpottaa.

Vierailija
17/35 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin työkyvyttömyyseläkettä tavoittelemaan. Mukavasti rahaa ja vapaa-aikaa on hyvä yhdistelmä.

Vierailija
18/35 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai soita 112. Valita rintakipua yms. Mikä sun verenpaine on?

Työuupumus on vakava asia, mutta ei missään nimessä akuutti hätätapaus jossa tulisi soittaa 112! Oikea paikka johon olla yhteydessä on työterveyshuolto. Hätäkeskus on nimensä mukaisesti hätätapauksia varten, ja pitkään jatkunut työuupumus ei ole sellainen. En myöskään ymmärrä tuota neuvoa että tulisi valittaa rintakipua jos sellaista ei ole. Rintakipujen "valittaminen" hätäkeskukseen aiheuttaa kiireellisen tehtävän ensihoidolle, jolloin ambulanssi tulee hälytysajona kohteeseen. Pahimmassa tapauksessa tämä vaarantaa muun liikenteen turhaan, ja jokun oikeasti rintakivuista kärsivän hoitoonpääsy voi viivästyä. Joten miettikää vähän ennen kun annatte näitä "hyviä" neuvojanne.

Ap:lle jaksamisia! Tarvitset apua ja uskon että saat sitä noilla oireilla varmasti työterveyshuollosta/omasta terveyskeskuksesta.

Vierailija
19/35 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut työterveyslääkärin vastaanotolla jo aiemmin? Varaa nyt heti aika ( jos onnistuu netistä) ja hoida itsesi kuntoon. Ei ole normaalia pyörtyä suihkuun eikä olla niin uupunut ettei pysty kävelemään.

Vierailija
20/35 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin stressasi, mutta sitten älysin ettei mun tarvi tehdä yhtään enempää töissä mikä on mielekästä enkö muutenkaan enää stressaa yhtään mistään: mä oon siellä vain TÖISSÄ, EN ole mikään yrittäjä. Oppikaa tuo niin heti helpottaa.

Oikea asenne! Työuupumusta ei paranna mikään muu kuin omien ajatusten muuttaminen siitä mitä vaatii itseltään ja millaisia vaatimuksia hyväksyy työnantajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan