Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmisten älykkyys?

Vierailija
12.07.2014 |

Mikä suurinta osaa koiraihmisiä oikein vaivaa, kun sitä lemmikkiä on pakko viedä kaikkiin niihin paikkoihin, missä on koirakieltokyltti? Puistoihin, kerrostalon pihoihin, leikkikentille, rannalle, kauppaan. Ymmärrän toki, jos ei lukutaito ole kovin kehittynyttä, että kaikenlaiset säännöt menevät ohi, mutta kun se kieltokylttihän on kuva koirasta, jonka päällä on rasti.

Vai meneekö teillä vähän liian pitkälle sen ajatuksen kanssa, että lemmikki on perheenjäsen? Sillä perheenjäsenellä kuitenkin saattaa olla esimerkiksi lapselle todella vaarallisia loisia. Tai se voi aiheuttaa pahoja allergiakohtauksia. Tai se voi syödä jotain itselleen vaarallista. Itse olen koirani kanssa todella varovainen ja ymmärrän, että on paikkoja, jonne en voi lemmikkiäni viedä enkä todellakaan halua sinne muidenkaan lemmikkejä.

Mikä on sinun selityksesi olla vastuuton koiranomistaja?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koiraihmiset eivat ole fanaattisia sen koiran hoidon suhteen. Omistan ison noutajan ja hoidan sen asiallisesti, vieten paljon aikaa sen kanssa ja lenkkeilen. Minulle ei kuitenkaan koskaan tullut mieleen ottaa koiraa mukaan shoppailemaan tai ravintolaan tai muuallekaan minne koirat eivat kuulu. Koira on kuitenkin elain, ei mikaan asuste.

Olen huomannut, etta useimmiten pikkukoirien omistajat raijaavat niita tiskirattejaan kaikkialle. Vaikka koira olisi pieni, koirankieltokyltti tai yleiset kaytostavat koskevat myos sita! Harvemmin olen nahnyt kenenkaan vetavan perassa noutajaa minnekaan putiikkiin tahi ravintolaan, ellei kyseessa ole nyt ollut opaskoira.

Lyhyesti sanottuna: vaikka olen koiranomistaja, en ymmarra minakaan ihmisia jotka tuovat rakkinsa mukaan kaikkialle! Mielestani koirat kuuluvat kotiin, lenkille tai koiraharrastuksiin :)

Vierailija
62/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:52"]Kaikki koiraihmiset eivat ole fanaattisia sen koiran hoidon suhteen. Omistan ison noutajan ja hoidan sen asiallisesti, vieten paljon aikaa sen kanssa ja lenkkeilen. Minulle ei kuitenkaan koskaan tullut mieleen ottaa koiraa mukaan shoppailemaan tai ravintolaan tai muuallekaan minne koirat eivat kuulu. Koira on kuitenkin elain, ei mikaan asuste.

Olen huomannut, etta useimmiten pikkukoirien omistajat raijaavat niita tiskirattejaan kaikkialle. Vaikka koira olisi pieni, koirankieltokyltti tai yleiset kaytostavat koskevat myos sita! Harvemmin olen nahnyt kenenkaan vetavan perassa noutajaa minnekaan putiikkiin tahi ravintolaan, ellei kyseessa ole nyt ollut opaskoira.

Lyhyesti sanottuna: vaikka olen koiranomistaja, en ymmarra minakaan ihmisia jotka tuovat rakkinsa mukaan kaikkialle! Mielestani koirat kuuluvat kotiin, lenkille tai koiraharrastuksiin :)

[/quote] Minä en taas ymmärrä mikseivä ne koirat voi olla menossa mukana. Meillä on 13 kg koira, joka kulkee lähes kaikkialla mukana. Meillä ei ole pihaa, asumme lähellä keskustaa niin tuntuu hyvältä näin ottaa koiraa mukaan asioihin. Tää asia varmaan muuttuu 10 vuoden sisällä ja koirat saavat olla mukana kaikkialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:19"]

Jotain epäilyttävää ja kylmää on kyllä niissä ihmisissä, jotka eivät pidä eläimistä.

[/quote]

En vihaa kaikkia eläimiä. Ainoastaan koiria. Muita eläimiä kun ei yleensä ulkoiluteta ihmisten ilmoilla, jolloin ne eivät myöskään häiritse. 

[/quote]

Vau, rasisti!

Vierailija
64/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:48"]Koiran paikka ei kyllä ole yleisellä uimarannalla! Koiran suolistossa voi olla kolibakteereja, ja kun ne koiran peräaukolta huuhtoutuu rantaveteen, joku pikkulapsi voi ne siitä hörpätä suuhunsa ja sairastua todella vakavasti! Seurauksena voi olla jopa kuolema!

Itsekin olen koiraihminen, mutta koirien uittamiset tapahtuvat jossain ihan muualla kuin siinä hiekkarannalla, missä ihmiset uivat.

[/quote]

Ei koiria sinne saa viedä, joo. Muuten tekstisi oli naurettava. Jos vettä hörppää luonnossa, siellä on kyllä seassa vaikka mitä eliöitä. Eikö joku vieläkään tiedä näitä asioita? Siellä vedessä elää paljon muutakin kuin kaloja.

Vierailija
65/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:19"] 

Sellaiset ihmiset jotka vihaa koiria on jotenkin mieleltään sairaita ja mietin että mitenköhän ne on kasvatettu...?

[/quote]

No huonosti ne on kasvatettu. Sitten vielä kasvattavat uuden sukupolven.

Vierailija
66/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:36"]Te idiootit koiraihmiset todistatte taas, miksi koiraihmisistä ei pidetä! Aina vänkäämässä sääntöjä ja LAKEJA vastaan! Mutkumutku minäminä... 

[/quote]

Itse olen huomannut teissä koiravihaajissa sen, että vaikka liikkuisi missä (laillisessa paikassa) koiran kanssa, niin aina tulee vähintääkin vihaisia katseita. Ei voi kun ihmetellä, miten typeriä ihmisiä olette.

Vierailija
67/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:52"]Kaikki koiraihmiset eivat ole fanaattisia sen koiran hoidon suhteen. Omistan ison noutajan ja hoidan sen asiallisesti, vieten paljon aikaa sen kanssa ja lenkkeilen. Minulle ei kuitenkaan koskaan tullut mieleen ottaa koiraa mukaan shoppailemaan tai ravintolaan tai muuallekaan minne koirat eivat kuulu. Koira on kuitenkin elain, ei mikaan asuste.

[/quote]

Itselläkin noutaja ja teen samoin kuin sinä. Silti siellä lenkilläkään ei joidenkin ihmisten mukaan saisi käydä. Naurettavaa.

Vierailija
68/80 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhh.. suomi säätöjen maa! Että menee hermo! Meidän lähellä on roskakatos jonka edessä ja sivuilla on hieman nurmikkoa, roskiksessa koirankakkakieltokyltti... ja taloyhtiön kyylät vahtaamassa että sitä noudatetaan. Oikeasti jos elämässä ei ole tärkeämpää asiaa kun roskiksen edessä oleva nurmikkopläntti johon ei saa koiran kakka koskettaa (kerätään pois) tai koira pissiä, niin ihan sääliksi käy..

Kustaan sitten asfaltille isot lammikot ihmisten kävelyteille???? Onko se parempi? En käsitä... 

Vierailija
69/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
70/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä koiranomistajista ei edes tiedä, mitkä säännöt teitä koskee.

Kyllä siitä jonkinlaisen päätelmän älykkyydestä voi vetää...

Vierailija
71/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:13"]

Inhoan koiravihaajia ja muitakin pieni sydämmisiä ihmisiä. Inhoan yli tarkkoja nipottajia joilla ei riitä sydäntä muille kun omille pikku kullannupuille. Inhoan siisteysneurootikkoja ja fanaattisia tyyppejä joilla pitää narut olla koko ajan handussa ja kaikki mihin ei voi vaikuttaa merkitsee uhkaa.

Tutkimusten mukaan lapsuudenperheessä koira tarkoittaa terveempää aikuisuutta. Että se niistä loisista niuhot. Relatkaa joskus älkääkä olko koko ajan naama nyrpällään. Valuttajat on just se ihmistyyppi joista ei kukaan aidosti tykkää

[/quote]

Älkää sitten aiheuttako itse tätä vihaa. Noudattamalla sääntöjä et varmaan ketään ärsytä.

Vierailija
72/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:04"]

Ymmärrätkö sinä koiravihaaja, ap, mitä nämä sinunkin laittamasi vihaviestit aiheuttavat siellä ihan oikeassa elämässä?!

Ne aiheuttavat sen, että kohtaloonsa TÄYSIN SYYTÖN viaton eläin kuolee tuskallisen ja kivuliaan kuoleman, koska joku häiriintynyt ihminen kokee tehtäväkseen ja oikeudekseen purkaa vihansa noin! 

Ymmärrätkö ihan aidosti, että tuon vihan edesauttaminen ja levittäminen on aivan yhtä väärin kuin itse aiheuttaa sen viattoman eläimen kuolema?

Vastaa.

[/quote]

Ap:llä on tekstin perusteella koira. Taas yksi koiranomistaja, joka ei älykkyydellään loista.

Vierailija
73/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä lähtökohdilla (mutu-tuntuma, tietämättömyys, sääntöjen noudattamattomuus, luetunymmärtäminen) sitten pitäisi luottaa siihen, että se joka paikassa mukana oleva lemmikki on kasvatettu hyvin?

Voi luoja.

Vierailija
74/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:43"]

Ahhh.. suomi säätöjen maa! Että menee hermo! Meidän lähellä on roskakatos jonka edessä ja sivuilla on hieman nurmikkoa, roskiksessa koirankakkakieltokyltti... ja taloyhtiön kyylät vahtaamassa että sitä noudatetaan. Oikeasti jos elämässä ei ole tärkeämpää asiaa kun roskiksen edessä oleva nurmikkopläntti johon ei saa koiran kakka koskettaa (kerätään pois) tai koira pissiä, niin ihan sääliksi käy..

Kustaan sitten asfaltille isot lammikot ihmisten kävelyteille???? Onko se parempi? En käsitä... 

[/quote]

No mä en oo ihan vakuuttunut, että kaupungissa asuvan kannattaa ottaa koiraa, jos nuo kaksi on ainoat vaihtoehdot kusettaa sitä.

Vierailija
75/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:06"]

Järjestyslain (www.finlex.fi) mukaan koira on pidettävä taajamassa aina kytkettynä. Eikä sitä kytkettynäkään saa viedä yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikoille, toriaikana torille tai yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle.

[/quote]

Kopioipas teksti kokonaisuudessaan, laki sanoo että koira pitää olla kytketty tai olla välittömästi kytkettävissä, eli ts saa olla vapaana, jos kutsusta tulee välittömästi luo.

Vierailija
76/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolibakteeriin liittyen, jo useampana kesänä kolibakteeritartuntoja on aiheuttanut lapset, jotka on sontineet uimavesiin, tosta on aina välillä juttua lehdissäkin.

Eli lapset on isoin riski kolibakteerin levitykselle.

Itsekään en pidä koiranomistajista, jotka eivät pidä koiriansa kiinni yms. mutta ei koirat uimarannoilla ole riski kolibakteeritartunnoille, koirat eivät paskanna vesiin toisin kuin lapset.

Vierailija
77/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:45"]

Rannalla, terasseilla, ravintoloissa ja shoppaamassa käyn kyllä koirani kanssa. On kiva ottaa sitä mukaan aktiviteetteihin.

[/quote]

Kiva et sul on kivaa, sehän se on pääasia t. allerginen

[/quote] Oikeesti, et voi olla niin allerginen että saat kohtauksen jos olemme koirani kanssa samalla rannalla. 2 vuotta olemme yhdessä koiran kanssa käyneet kaikkialla, ja kukaan ei ole ikinä valittanut allergiasta. Toisekseen allergikkoja on niin vähän, että olisihan se nyt typerää vaan siksi olla hyväksymättä eläimiä. Mielumin allergikot sitten ulos :)

[/quote]

Sanoit myös, että ravintoloissa ja shoppaamassa. Rannallako teet ne? Hei nyt oikeesti se lukutaito.

[/quote] En tajua miten muka saa allergiaa jos istuu ravintolan toisessa päädyssä,tai on ostoskeskusessa joka on valtava. En tosissaan ymmärrä.

[/quote]

Aivan kuin ne allergiset aina sattumalta olisivatkin vain siellä ravintolan tai ostoskeskuksen toisessa päässä. Ja aivan kuin sinun koirasi olisi ainoa koira, joka siellä on allergiaa aiheuttamassa. Onneksi suurin osa koiranomistajista on vielä niin fiksuja, etteivät raahaa näitä "perheenjäseniään" paikkoihin, joihin ne eivät kuulu. Olisihan se aika irvokasta, että allergiset ihmiset = maksavat asiakkaat eivät voisi enää liikkeissä ja ravintoloissa käydä, koska koiranomistajien täytyy saada ottaa mukaan se Mustinsa = ei tuottoa yrittäjälle.

Ja jos nyt kuitenkin se eläin täytyy esim. kahvilaan ottaa mukaan, pitäkää huoli, että se ei kerjää! Yhteen kahvilaan olen antanut palautetta, kun erään muorin villakoira kerjäsi pöytämme vieressä samalla kun muori lueskeli sanomalehteä omassa pöydässään. Toki huomautimme asiasta myös muorille ja vastauksena käski meidän vaihtaa kahvilaa, jos niin häiritsee... 

Vierailija
78/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan voisi tutkia tieteellisesti. Älykkyyttä on montaa lajia, koiraihmisillä saattaisi painottua joku  tietty älykkyyden laji.

Ehkä nettiaika ja nämä keskustelupalstat ovat siinä mielessä lisänneet tietoisuutta, että nykyään koiraihmiset ehkä paremmin kuin ennen ymmärtää, että kaikki ei vain pidä koirista eikä siihen tarvitse olla mitään tiettyä syytä, joka pitäisi kiirehtiä faktoilla kumoamaan. Ei kaikki tykkää kissoistakaan, tai eläimistä ylipäätään. Se ei tarkoita, että silti vihaisi eläimiä. Omasta mielestäni eläinten kuuluu saada elää omaa eläimen elämäänsä luonnossa, erityistapauksena sitten tuotantoeläimet joiden kohtalo on elää ja kuolla vain ihmisen hyödyksi.

Koiraihmisten pitäisi aina huolehtia, ettei koira pääse lähestymään, hyppimään vasten tai nuolaisemaan tuntemattomia. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin että koira päästetään tahallaan lähelle "tutustumaan" oletuksena, että kaikki ihmiset haluaa koirien läheisyyttä. Ei halua.

Vierailija
79/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:45"]

Rannalla, terasseilla, ravintoloissa ja shoppaamassa käyn kyllä koirani kanssa. On kiva ottaa sitä mukaan aktiviteetteihin.

[/quote]

Kiva et sul on kivaa, sehän se on pääasia t. allerginen

[/quote] Oikeesti, et voi olla niin allerginen että saat kohtauksen jos olemme koirani kanssa samalla rannalla. 2 vuotta olemme yhdessä koiran kanssa käyneet kaikkialla, ja kukaan ei ole ikinä valittanut allergiasta. Toisekseen allergikkoja on niin vähän, että olisihan se nyt typerää vaan siksi olla hyväksymättä eläimiä. Mielumin allergikot sitten ulos :)

[/quote]

Jos joku on allerginen 2 m päässä olevalle koiralle, niin kyllä hän varmaa ottaa jalat alleen sen sijaan että lähestyisi koiraasi ja kertoisi sinulle allergiastaan. Toisaalta taas elinympäristön kliinistyminen on johtanut allergioiden yleistymiseen, joten eläinpölyjen  lisääminen ympäristössä voisi olla hyväkin tapa parantaa tilannetta tässä mielessä, vaikkei se JO allergisoituneita auttaisikaan.

Vierailija
80/80 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha riidellä yksityiskohdista, aiheuttaako allergiaa vai auttaako siedätys, onko loisia vai ei jne.  Kaikki ihmiset ei halua olla koirien kanssa tekemisissä ja heillä on siihen oikeus. Siksi koiria ei voi joka paikkaan viedä minne itsekin menee. Koirille on omat paikat.

Meillä oli työpaikalla koirahullu, joka raahasi piskejään aina sinne satavarmana, että kaikki on ikionnellisia, kun ne haukkuu ja kuolaa siellä ja istuu peräreiällään toisen jalan päälle. Minä tein sitten siitä lopun - oli muuten elintarvikkeita myyvä firma jonne ei muutenkaan saisi elikoita tuoda kuin vakuumissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme