Ääniä joita et voi sietää
Listatkaa arkipäiväisiä tai erikoisia ääniä joita ette voi sietää
Itsellä:
Metallilusikan kalahdus hampaisiin
Ruoan maiskutus
Kynsien raapaiseminen ikkunalasiin
Raskas nenän kautta hengitys
...aaargh kylmiä väreitä
Kommentit (132)
Kilinä siitä jos joku sekoittaa neuroottisen paljon kahvia kili, kili, kili ja se vaan jatkuu!!!!
Ilmastointkone joka surisee. Vesivaraaja joka pörisee.
Astianpesukoneen tyhjentämisestä johtuva mahdollinen astioiden kilinä, kolina ja nirskuminen sekä laatikoiden/kaappien ovien pauke, jos se läimäistään puolihuolimattomasti kiinni.
- Se kun uhmaikäinen lapsi (ei oma lapsi) saa huuto-itku-raivokohtauksen kaupassa
Töissä lattian jyskyttäminen kengillä käytävää pitkin kävellessä. Ja jotkut ovat niin "tehokkaita", että on muka koko ajan joku syy kulkea jatkuvasti huoneesta toiseen ja jyskyttää lattiaa.
Kovalla ja korkealla äänellä puhuvat ja nauravat naiset.
Sellainen kurkun selvitys korkealla, kimeällä äänellä, korkea-C-krhm!
Huulilla tehtävä "puspus" ääni.
Timanttipora.
Kaikki äänet mitä koirista lähtee, hyi vittu
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:47"]Minttu Mustakallio. Oikeasti nousee niskavillat pystyyn. :( Sori, Minttu!
[/quote]
-mulla nousee joku ihan muu mintun äänestä pystyyn...
ne äänet, mihin ei voi itse vaikuttaa. yleisillä paikoilla juuri toisten ihmisten tekemät miedot äänet, kuten pöydän naputtelu, kynällä leikkiminen, syömisäänet, mahan murina, vahva hengitys..
Kaikki äänet mitkä tulee syömisestä, lisäksi teinien kovaääninen nauru..
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:24"]
Tapayskiminen ja -köhiminen. Itsekin teen tätä joskus vahingossa ja ottaa päähän. Eli yskähtely, vaikkei yskitä.
[/quote]
Joo ja tuo usein "leviää" jos tilassa on useita ihmisiä ja on muuten hiljaista. Muistan esim. lukioajoilta sen, että kun joku tapayskähtää niin pari muuta tapayskähtää saman tien myös.
-juomien ryystäminen. Monet ryystävät kahvinsa oikein tunteella..
-jos koira haukahtaa ja itse säpsähtää sitä
-kun koira pesee itseään (kirputtaa?) lussuttaen
-lässyttävät kouluikäiset
-maiskuttelu ja kun ruoka on kokonaan syöty niin makustellaan tyhjää suuta maiskutellen
Riippuu millä tavalla en voi sietää. Jotkut äänet vaan saavat näkemään punaista ja ärsyttävät, toiset taas aiheuttavat lähinnä fyysisesti epämukavaa tunnetta (eli esim. se liitutauluefekti).
Sitä fyysisesti epämukavaa tunnetta aiheuttavat mulla:
- liitutaulun kynsiminen
- villan pureskeleminen (no okei, lähinnä ajatus siitä; harvemmin olen villan pureksimiseen törmännyt :D)
- karheiden astioiden peseminen tiskiharjalla (esim. "mattapintaiset" lautaset, savipadat ym.), en tosin tiedä onko tämä enemmänkin tuntemus kuin ääni
Sitten taas ihan vaan ärsyttäviä ääniä ovat mm.
- imurin ääni
- kaikenlainen poraaminen
- jääkaapin epäsäännöllinen naksutus
- purkan litisyttäminen suu auki
- ruoan maiskuttaminen suu auki, ylipäänsä kaikki kovaääninen syöminen, myös. esim. hampaiden korostunut kolisuttelu syödessä
- läpitunkevalla äänellä metelöivät lapset
- ammuskelu- ym. pelien läpitunkevat äänet
Ja nämä (olisko ollut viesti 80) oli kyllä pahat, yhdyn tähän:
"S-kirjaimen thöthöttävä ääntäminen, tai föfföttävä. Onnistuu parhaiten monenikäisiltä naisilta.
Se sosiaalinen tekonauru mitä ihmiset nauravat jossain tilaisuuksissa joissa seurustellaan "sivistyneesti"."
sormien napsuttelu muuten vaan
suu auki syöminen
taputtaminen muuten vaan tai musiikin tahtiin esim tanssilattialla kun soi hyvä kappale.
Naapurin kakaran nariseva (harvinaisen v*ttumaisen kuuloinen) puheääni
Tarranauhan se ääni....