Näytän peilissä ja kuvissa ihan eri näköiseltä
Peilistä katsottuna olen mielestäni ihan kaunis ja normaalin näköinen, mutta kuvissa kasvoni näyttää epäsymmetrisiltä ja näytän ihan mieheltä/pojalta vaikka olen siis nainen. Nään siis ihan eri ihmisen katsoessani peiliin kun taas miltä näytän kuvissa. Siis en voi uskoakaan miten eriltä voi näyttää. Ja jos se on oikeasti niin, että muut ihmiset näkevät minut sen näköisenä kuin kuvissa, niin voi jestas sitten olen kyllä oikea rumilus. Vähän ristiriitaiset fiilikset omasta ulkonäöstä, kun ei tiedä miltä sitä sitten oikeasti näyttää. Välillä ajattelen olevani kaunis, mutta sitten muistuu mieleen miltä näytän kuvissa, niin iskee kauhea epävarmuus. Näyttääkö kamera sen oikean totuuden? Miten voin nähdä itseni niiiiin eri näköisenä peilissä, en kyllä tajua.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mun muistisairas sukulainen ei ollut tunnistaa mua sen kuvan pohjalta, mikä hänellä oli. Kuulemma siinä kuvassa on joku muu paljon vanhempi ihminen, ja käymään tulikin nätti tyttö. Samoin eri kuvissa näytän ihan eri ihmisiltä, tämäkin on kuultu muiltakin. Livenä saan muutenkin aivan erilaista palautetta ulkonäöstä kuin mitä itse näen kuvissa. Eli ei ne kuvat ole mikään lopullinen totuus. Piinallista kyllä, kun eivät onnistu.
Luulet vaan ja kuka nyt päin naamaa sanoo, että olet ihan tavallisen tallukan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän videoissa aina ihan joltain autistilta, mun liikkeet ja ilmeet.. kaikki jotenkin.. yh. En tajua miten kukaan mies on koskaan kiinnostunut musta, kuitenkin vientiä ihan ok hyvin ollut.
Yksinhuoltaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän videoissa aina ihan joltain autistilta, mun liikkeet ja ilmeet.. kaikki jotenkin.. yh. En tajua miten kukaan mies on koskaan kiinnostunut musta, kuitenkin vientiä ihan ok hyvin ollut.
Yksinhuoltaja?
No mikäs päätelmä tämä nyt oli? Ei, en ole.
Puhelimen kameralla otetut kuvat on aina huonompia, huonoja kameria. Oikealla kameralla otetussa näyttää paljon paremmalta, omalta itseltään. Puh kamera muuttaa värejä, haalistaa jne. Otin kuvan puhkameralla uudesta vaatteesta, näytti ihan lattealta ja värit muuttuivat. Luonnossa ihan eri näköinen. Ainut on oikea kamera niin sillä tulee hyviä kuvia, joissa värit jne oikein. Puhelimen pitäisi olla todella kallis että sillä saisi hyviä kuvia. Peilikuva on käänteinen ja yleensä se näyttää senkin takia paremmalta kun on tottunut katsomaan sitä. Peilissä vasen on oikealla ja oikea vasemmalla. Kuvassa on oikeinpäin. Puhkameran kuvat on huonoja. Kokeilee vaikka ottaa kuvan jostain vaatteesta tai esineestä niin näyttää kuvassa lattealta ja valjulta. Luonnossa erilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kamera valehtele. Mutta tietysti jos ottaa selfien todella läheltä, niin kasvojen mittasuhteet vääristyy. Mutta monesti peilin edessä pystyy ikään kuin muokkaamaan omia kasvojaan, esimerkiksi nostamalla kulmakarvojaan ym. jota ei IRL kameran edessä tee.
Nii, mut se ei muuta sitä faktaa että et sä oikeassa elämässä ole pysäytyskuvassa niinku sillon jos otat kameralla kuvan itestäs. Ennemmin kuvaa videota itestään ja päättelee siitä miltä näyttää
Laitas kuvaa!
T: 20v ykä 😎
vuonna 2004 syntynyt ykä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltaja?
No mikäs päätelmä tämä nyt oli? Ei, en ole.
Yh
Koska ihmisen kasvot ovat yleensä epäsymmetriset, jotkut näyttävät peilikuvassa kauniimmalta tai rumemmalta kuin todellisuudessa ovat. Tämä varmasti selittää osittain sen, miksi joillakin ihmisillä on vääristynyt käsitys ulkonäöstään.