Eikö teitä hävetä mennä naimisiin lapsen syntymän
jälkeen?
Eli mies nai teidät vain pakosta kun lapsi on jo syntynyt. Ette saaneet oikeaa kosintaa ja sitä oikeaa järjestystä kun yhdessä ja toisilleen sitoutuneina odotetaan yhteistä lasta. Mielestäni se, että menee ensin naimisiin osoittaa vastuuntuntoa ja oikeasti halua kohdata myötä ja vastoinkäymiset yhdessä. Tehän ette tiedä jos vaikka suhdetta ei olisikaan enää ilman lapsia ( olisi kaatunut esim. lapsettomuuteen)
Kommentit (96)
yhtään ei ole hävettänyt. meillä alettiin hankkia lasta pikapikaa lääkärin määräyksestä- olis ollut kohdunpoisto edessä sairauden vuoksi. ja häät pidettiin vasta lapsen jälkeen.
mikään ei ole niin iso sitoutumisen asia kuin yhteinen lapsi.
millään hörsöhepeneillä ja häillä ole sen kanssa mitään tekemistä.
Vierailija:
mikään ei ole niin iso sitoutumisen asia kuin yhteinen lapsi.
Miksi sitten niin moni tekee kyllä lapsia, mutta ei uskalla mennä naimisiin??? Sitä mä ihmettelen... Eiköhän se olis lapsillekin parempi ja turvatumpi elämä, kun vanhemmat ois oikeesti sitoutuneet toisiinsa, siis myös avioliiton sitein. Musta ihan älytöntä, että lapsia kyllä hankitaan yhdessä, mutta sitten mies hannaa vastaan eikä uskalla / halua mennä naimisiin. Niin, onhan se vaimo ja lapset toki paljon helpompi ja nopeampi jättää, jos ei ole naimisissa...
Me ollaan kihloissa ja mennään naimisiin sitten kun lapsemme osaa tuoda itse alttarille sormuksemme. Se on meidän molempien unelma.
Entäpä sitten kaikki ne, jotka eivät ehkä koskaan yhteisistä lapsista huolimatta mene naimisiin. Kamalaa! Ja sitten vasta hävettääkin, kun on mennyt kaikkien taiteen sääntöjen mukaan naimisiin ja tehnyt lapsia ja eroaa, ihan kamalaa! Voi sitä häpeän määrä...
Terveisin
Äpärän äiti
siksi elämmekin synnissä susiparina, saa mieskin lähteä sitten helposti tästä perhehelvetistä ilman kauheaa paperisotaa. MUAHAHAHAHAHHAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Päivän parhaat naurut, auts, sattuu mahaan...
Munkin mielestä päätös tehdä lapsi yhdessä on paljon suurempi sitoumus kuin naimisiin meno. Naimisiin mentiin lapsen syntymän jälkeen. Jos joku on oikeasti niin idiootti että luulee meidän menneen naimisiin vain lapsen takia niin se on sitten hänen ongelmansa.
Lapsen tekeminen on huomattavasti helpompaa kuin järjestää häitä. Tai voi kai sitä mennä naimisiin maistraatissa, mutta jos haluaa juhlia häitä niin voi olla että niihin ei ole varaa siinä samassa rytäkässä kun ostetaan asunto ja valmistaudutaan vauvaan.
Kaikilla kun ei vanhemmat maksa häitä. Ja minun monella ystävällä ongelma on se että ollaan eri maista. Eli missä maassa juhlitaan ja miten saadaan kaikki mukaan.
Ei hävetä.
Katsos ap, kun kaikki asiat elämässä eivät mene ihan käsikirjoituksen mukaan...
arvomaailma ja tiedän olevani tässä ehkä 2000-lukua jäljessä. Silti uskon, että melkein kaikki naiset haluaisivat olla naimisissa silloin kun lapsi syntyy,vaikka enää näihin synnyttäjiin ei suhtauduta nuivasti synnärillä kuten joskus aiemmin. Kyse on varmastikin siitä, ettei miehet uskalla kosia/mennä naimisiin kun vasta sitten kun on muutenkin ns. nalkissa eli on yhteinen lapsi tai se tulossa
ap
Kun ei pidättele naisiakaan. Joten et voi mitenkään vedota, että lapset saisivat miehen jotenkin nalkkiin parisuhteeseen. Taidat olla vähän naivi.
Itse halusin avioon jo ennen lapsisuunnitelmia. Virallisesti muutettiin yhteen vasta kuukausi ennen häitä, käytännössä jo vuosi aiemmin.
Joten taidat olla tooooooosi jäljessä...
En ajatellut mennä naimisiin ensinkään. Miksi ihmeessä pitäisi hävetä?
NAimisiin ollaan ajateltu mennä joskus 9 vuoden kuluttua, kun lapsiluku on täysi ja lapset jo vähän isompia. AInakin toivottavasti ; )
Mutta kysymykseen hävettääkö, niin voin vastata ihan täysin sydämin ei, ei hävetä. Mun arvomaailmani on niin kiero, että musta tuntuu, että mua jotenkin hävettäisi kertoa olevani rouva se ja se... SIis ihan yleisestiottaen mua ahdistaa jo sana vaimo. Mutta ehkä tässä ajan kuluessa siihenkin totun ja voin vaimoksi ruveta.
Toivottavasti sinulle ei tule eroa jos kerran avioliitto on sinulle noin keskeinen osa elämää....
Naimisiinmenoani en ole osannut hävetä;)
Maailmasi vaikuttaa hyvin mustavalkoiselta.
terv. naimisissa ennen lasten syntymää