Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te toimitte jos huomaatte, ettette ole jossakin yhteisössä hyväksyttyjä?

Vierailija
07.07.2021 |

Minulla on ollut tämä hyväksytyksi tulemisen kaipuun taakka lapsesta asti. Koen, etten ole tullut nähdyksi ja kuulluksi. Huomaan vielä aikuisiälläkin, että minua dissataan perheeni ja sukuni taholta. Minun ajatuksia ja tunteita ei oteta todesta ja minulle sanotaan: "Kuvittelet vaan."

Olen ollut alisuoriutuja koko ikäni , kunnes muutama vuosi sitten eron seurauksena päädyin terapiaan ja aloin ymmärtää haitallisia mekanismeja. Tajusin, että minäkin voin olla hyvä! Ja siitä seurasi se, että pääsin sisään yliopistoon - kaikkien ihmetykseksi. Nyt minulla on vieläkin suurempi projekti menossa ja kun otin sen juhannuksena sukulaisten kanssa puheeksi, niin puheenaihe vaihdettiin nopeasti ja minut, taas kerran, sivutettiin. Tuntui pahalta. Ja sitten jatkettiin taas puhumista veljestäni, niin kuin aina.

Mitä tällaisten sukulaisten kanssa tulisi tehdä? Tuntuu, että olisin onnelisempi jos minun ei jatkuvasti tarvitisis tulla dissatuksi ja tuntea oloani huonoksi. Kun en ole perheeni ja sukulaisteni seurassa voin hyvin. Kun olen viettänyt aikaa sukulaisteni kanssa, alan tuntea itseni samaksi huonksi epännistujaksi mikä olin lapsena.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teen surutyötä tämän asian kanssa. Tuntuu tosi kurjalta, kun yhtäällä väitetään että rakastetaan ja että kuulun perheeseen, toisaalla ei haluta viettää aikaa kanssani kuitenkaan.

Ei ole ratkaisua minulla, en ota yhteyttä enää, mutta vastaan kyllä jos he ottavat yhteyttä minuun päin.

Vierailija
22/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten on ehkä helpompi tulla hyväksytyksi sukuun. Olen omassa suvussa nähnyt miten vävypoika jurottaa myrtsinä kahvipöydässä ja pakenee puuhiinsa. Silti ollaan ihan ihastuksissaan että on se niin mukava ja tänne se tuli. Ihan insinööri. Naisen ulkonäköä, emännöintiä, seurustelutaitoja kytätään armottomammin.

Lisäksi suvuissa on jotain ihme omia standardeja.Jos matriarkan omat lapsenlapset " perintöprinssit" ovat urheilullisia ja meneviä, se on ainoa kunnon nuoren malli.

Tämä onkin aika erikoinen asia. Omassa suvussani sekä kaikkien ystävienikin suvuissa tuntuu, että tytär menee aina poikien ohi. On vanhemmilleen läheisempi. Esimerkiksi siinä, että tyttären lapsia hoidetaan paljon enemmän kuin pojan  lapsia. Ja tyttären perheeseen pidetään tiiviimmin yhteyttä kuin pojan perheeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän