Lapsi ei kykene koskemaan karheisiin pintoihin?
Mikä voisi olla? Hän on aina vähän vierastanut tiettyjä materiaaleja, kuten lakkaamaton puu tai ruskea pahvi. Nyt ei voi koskettaa edes saarioisen riisipiirakka pakettiin, koska se ei ole täysin sileä. Röpelöinen seinä tai kivi on ok, mutta puiset aterimet tai pahvikuppi saa vahvoja inhoreaktioita.
Kommentit (9)
Mun lapsi hyväksyi lapsena ja edelleenkin 19-vuotiaana vain sileät pinnat, ihan missä tahansa. Ei pysty koskemaan mihinkään karheaan, ja vaatteetkin pitää olla sileät ja niin saumattomat kuin mahdollista. Ei tuosta yksistään mitään diagnoosia saa eikä tarvikaan. Lapseni sai kyllä asperger-diagnoosin täysi-ikäisenä, mutta ei siihen yksistään joku materiaali- tai pintainho riitä.
Kristallipalloni sanoo, että hän karttaa niissä karheissa jutuissa olevia pahoja viboja.
Nyt hei haloo, ihanko luulet että joku vauvapalsta osaa auttaa?
Neuvolaan tai lääkäriin kuuluisi mennä lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi kantsii hommata muualta kuin vauvapalstalta. Ehkä ne neuvolassa osais ohjata eteenpäin?
Minkäköhänlainen sellaisesta lapsesta tulisi aikuisena jonka kasvatuksessa käytettäisiin vain tältä palstalta saatuja neuvoja ja diagnooseja?
Lapsella on aistiyliherkkyys ja tuollaiset karheat pinnat aiheuttaa inhoa. Ei siinä mitään, sen kanssa oppii kyllä elämään.
Mulla on sama, karheat pinnat ärsyttävät. En esimerkiksi halua halata miestäni, jos hänellä on villapaita päällä. Saatika, että pistäisin villapaitaa itse päälle. Muuten olen kyllä suht normaali ilman mitään diagnooseja ☺️
Äkkiä hoitoon! Miten voi hieman vanhempana muuten koskea suonikkaaseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi kantsii hommata muualta kuin vauvapalstalta. Ehkä ne neuvolassa osais ohjata eteenpäin?
Minkäköhänlainen sellaisesta lapsesta tulisi aikuisena jonka kasvatuksessa käytettäisiin vain tältä palstalta saatuja neuvoja ja diagnooseja?
Tuollahan nuo ylä-asteen aloittavat syksyllä. Tietävät, että elämä on elämää, eikä aina mene vanukkaan tasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan nuo ylä-asteen aloittavat syksyllä. Tietävät, että elämä on elämää, eikä aina mene vanukkaan tasan.
Ei todellakaan, koska mies syö ne lasten vanukkaat