Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjahyllyttömyys

Vierailija
12.07.2014 |

Kuten tuosta pinnalla olevasta ketjusta (http://tinyurl.com/nztomff) voi päätellä, niin ihmiset lukevat kirjoja. Jotenkin silti minulle on ainakin henkilökohtaisten kokemusten perusteella jäänyt kuva, että kirjojen lukeminen ja kirjallisuus harrastuksena ovat ns. keskiarvoihmisten keskuudessa melko poikkeavia. Omassa kaveripiirissäni juuri kellään ei ole kirjahylllyä, jossa olisi kirjoja. Muutamia satunnaisia kappaleita (Harry Potterit yms.) saattaa toki löytyä, mutta muuten on tällä saralla tosi hiljaista.

Itselläni kirjoja on melkein liiaksikin, joten tällainen suhtautuminen on minulle täysin vierasta. Ovatko havaintoni vakavasti otettavia, vai ovatko kaverini kirjakammoineen vain poikkeuksia? Onko lukeminen näinä päivinä outoa?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon ja minulla oli vielä joitakin vuosia sitten joka paikka täynnä kirjoja mutta nykyisin varastoin pienempää ja pienempää määrää kirjoja hyllyyn. Muutan usein ja olen kyllästynyt raahaamaan kirjoja paikasta toiseen. Suuri osa kirjoista ei kestä kuin enintään yhden lukemisen ja sellaisia joita ei varmasti lue ikinä toista kertaa on turha kerätä nurkkiin. Ennen nettiä laaja kirjasto oli tarpeellinen mutta maailma on muuttunut. Etenkin oman alani tieteellistä kirjallisuutta tuntuu pahalta heittää pois mutta niiden varastoiminen hyllyihin on erityisen tarpeetonta jos asiaa haluaa tarkastella rationaalisen utilitarianistisesti.

Vierailija
42/42 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 02:28"]Luen paljon ja minulla oli vielä joitakin vuosia sitten joka paikka täynnä kirjoja mutta nykyisin varastoin pienempää ja pienempää määrää kirjoja hyllyyn. Muutan usein ja olen kyllästynyt raahaamaan kirjoja paikasta toiseen. Suuri osa kirjoista ei kestä kuin enintään yhden lukemisen ja sellaisia joita ei varmasti lue ikinä toista kertaa on turha kerätä nurkkiin. Ennen nettiä laaja kirjasto oli tarpeellinen mutta maailma on muuttunut. Etenkin oman alani tieteellistä kirjallisuutta tuntuu pahalta heittää pois mutta niiden varastoiminen hyllyihin on erityisen tarpeetonta jos asiaa haluaa tarkastella rationaalisen utilitarianistisesti.[/quote]

Suuein osa kirjoista ei kestä kuin yhden lukemisen??? Millaiset karhunkäpälät sinulla oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän