Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä hiki ja kuumuus!

Vierailija
07.07.2021 |

Yritän siivota. Kamalan raskasta ja hikistä vaikka pyyhin vain pölyjä.
Tulis jo viileää! 22 astetta edes.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki?forecast=daily

Ainakin kolme viikkoa tätä samaa on luvassa. Ainakin.

Vierailija
22/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vinkkini: nauti, älä valita

Vinkki sulle: häivy ketjusta, älä vittuile kärsiville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki?forecast=daily

Ainakin kolme viikkoa tätä samaa on luvassa. Ainakin.

No hyi helvetti! En jaksa.

Vierailija
24/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vinkkini: nauti, älä valita

Tule ihmeessä nauttimaan tänne. Sisällä 30 lämmintä. Ja ennenkuin kukaan vinkuu niin on siirrettävä ilmastointilaite, ilp ei mahdollinen.

Vierailija
25/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä, sisälämpö nyt illalla 28! Ei kivaa 😟🥵

Vierailija
26/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mennyt 4 litraa vettä, osa nesteytysporeen kanssa. Päätä särkee, vaatteet kastuu ja äsken kauppareissulla meinasin pyörtyä ja oksentaa.

On ihanaa tämä ilmastomuutos.

Vierailija
27/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt "nauttinut" pari viikkoa putkeen näistä helteistä. Vielä ei itselleni ole kirkastunut mikä tästä kuuman kosteasta kelistä tekee kaiken hehkuttamisen arvoisen. Oikeasti ulkona voisi olla kymmenen astetta viileämpää ja kulkisin silti samoissa vaatteissa kuin nyt, mutta sillä erotuksella että olo ei olisi koko aikaa hikinen ja väsynyt. 

Vierailija
28/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ulkona enää 25, sisällä 28. Avasin nyt ikkuna-avaimella pari isoa ikkunaa kokonaan (ei siis pelkkää tuuletusikkunaa). Parvekelasit on jo ennestään täysin auki. Parvekkeella on jo mukavaa ja kuunnella pihan lasten vesisotaa ☺️

Vierailija
29/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä päänsärky koko ajan, vaikka juon reilusti ja syön myös suolaista. Ja hikoilen kuin possu, en söpösti pelkästään huulien yläpuolelta, vaan olen kauttaaltaan märkä, selkä aivan litimärkä, päänahasta valuu hikeä noroina ja naama täynnä pisaroita ja punainen. Nenäliinalla kun kuivaa, nii paperi on ihan läpimärkä.

Vierailija
30/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin ”nauttia” nyt tästä kuumuudesta kuten muut ja menin rannalle. Paloin vaikka oli aurinkorasvaa ja olin suurimmaksi osaksi varjossa. Ja hirveä hiki kotimatkalla.

Oikeesti ei jaksa mitään muuta kuin maata ja etsiä varjoa/viilennyskeinoja. Mitä hauskaa se sellainen on kun ei lomalla pääse esim pyöräilemään, voi siivota kotona, keskittyä kirjan lukemiseen, kokata? Jopa vesiväreillä maalatessa tuli hirveä hiki!

Vierailija
31/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako sitä laihtua, kun on koko ajan hiki pinnassa.

En tiedä, mutta toivottavasti että olisi jotain hyötyä tästä kärsimyksestä. Itselle ei maistu edes ruoka mutta ei ainakaan vielä ole vaatteet alkaneet pyöriä päällä..

Vierailija
32/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hellettä on etelä Suomessa vaikka jopa 3 kk, niin vielä on 9 kk kylmää, loskaa ja osin pimeää.

Ja Lapin helle jä uuitenkin muutamiin päiviin.

Helteellä ei siivota kin välttämättömin ( vrt. ap pölyjen pyyhintä).

On pakko välillä siivotakin. Hirmuhelteet on jatkuneet jo kuukauden. Ei voi enää odottaa. En jaksa pölyssäkään olla.

Ja kyllä kotona pitäisi voida tehdä muutakin kuin maata sängyssä tuulettimen vieressä.

Vierailija
33/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Menee koko loma pilalle tämän jatkuvan kuumuuden takia, koska mitään kivaa ei voi eikä jaksa tehdä. Itse en viihdy missään rantsussa tai terasseilla vaan olen aktiivisemman elämäntavan ihminen.

Alkaa jo tympäistä tämä oleilu. 

Vierailija
34/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kylmään suihkuun ja pyyhkeeseen kääritty kylmäkalle unikaveriksi.

Vierailija
35/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ulos. Nyt on mukava ilma. Yöllä lämpötila laskee alle 20. Ovet ja ikkunat auki silloin. Tai parvekkeelle/pihalle telttaan nukkumaan. Miksi kökkäätte sisällä kärsimässä?

Vierailija
36/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 28-30 koko ajan sisällä.Mulla pitkät hiukset. Pidän ne sykeröllä ylhäällä myös öisin, ettei niin hiostavat.

Käyn monta kertaa päivässä kylmässä suihkussa, en kuivaa, hiukset kastelen myös. Valuttaa päälle koko ajan vettä.

Teen näin myös ennen nukkumaan menoa, märät hiukset tekee edes vähän viilemmän olon.

Tuskastahan tämä on..

Vierailija
37/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 28-30 koko ajan sisällä.Mulla pitkät hiukset. Pidän ne sykeröllä ylhäällä myös öisin, ettei niin hiostavat.

Käyn monta kertaa päivässä kylmässä suihkussa, en kuivaa, hiukset kastelen myös. Valuttaa päälle koko ajan vettä.

Teen näin myös ennen nukkumaan menoa, märät hiukset tekee edes vähän viilemmän olon.

Tuskastahan tämä on..

Mä en jaksa tuollaista ...

Mulle tulee suihkussakin koko ajan niin hiki, ettei meinaa päästä pois ollenkaan. Ja heti hikoilen uudelleen kun saan kuivattua.

Vierailija
38/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskastahan tämä on..

Mä en jaksa tuollaista ...

Mulle tulee suihkussakin koko ajan niin hiki, ettei meinaa päästä pois ollenkaan. Ja heti hikoilen uudelleen kun saan kuivattua.

Siis mä otan kylmän pikasuihkun. Max 1 min.

En kuivaa, hiukset kun sykeröllä niin valuttaa kylmää vettä koko ajan päälle. Pidän vain paitulin päällä niin helppo käydä kastautumassa.

Ymmärrän jos koet tuskaiseksi tuon, ei muakaan aina huvita mut sen jälkeen parempi olo..

Vierailija
39/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos. Nyt on mukava ilma. Yöllä lämpötila laskee alle 20. Ovet ja ikkunat auki silloin. Tai parvekkeelle/pihalle telttaan nukkumaan. Miksi kökkäätte sisällä kärsimässä?

Täällä ei laske lämpötila alle 20 edes yöllä.

Vierailija
40/81 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla omituinen, vetelä olo, ei jaksa mitään. Koko ajan hikeä pukkaa, yöllä en saa nukuttua. Paksut hiukset, alta valuu hiki koko ajan. Pää ihan sumea. Olisinpa jäävarastolla töissä. 😱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi