Miksi vauva 3kk ei nukahda illalla?
Ei itke, ei huuda, ei syö. On vain, ei saa unille millään.
Kommentit (15)
Miten nukkuu päivällä tai nukkuuko päikkärit liian myöhään.
No sitä ei nukuta... :D tuossa 3kk iässä vauvan sanotaan syntyvän uudelleen. Yhtäkkiä vauva muuttuukin koko ajan nukkuvasta vauvasta seuralliseksi ja valppaaksi vauvaksi. Vauva haluaa juttella, katsella kuunnella. Maata mahallaan, kokeilla ja tutustua maailmaan.
Niin kyllä se "vika" varmaan on rytmissä, ei ole väsynyt niin ei nukahda? Tuskin mikään on vialla jos ei itke.
Päikkärit yleensä aina klo 10-12, klo 13.30-15 ja klo 17 maissa vielä yhdet.
Ap
Monelta alatte sitten laittamaan yöunille?
Meidän esikoinen oli just tuollainen:-)
Jutteli ja hymyili kun mua olis illalla jo väsyttänyt, häntä ei!!!
Lopulta oli pakko jättää ne viimeiset unet väliin ja pitää pieni hereillä (hankalaa oli).
Se auttoi ja rytmi löytyi:-)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:46"]Meidän esikoinen oli just tuollainen:-)
Lopulta oli pakko jättää ne viimeiset unet väliin ja pitää pieni hereillä (hankalaa oli).
[/quote]
Eli miten teidän se onnistunut päivärytmi lopulta meni?
Ap
Jättäkää viimeiset päikkärit pois. Pidempi valveilla olo päivällä. Laittakaa vaikka vasta kahdelta tai vasta puoli kolme nukkuman tokat päikkärit.jolloin herää 15:30 tai 16. Siiten jutustelette niin eiköhän nukahda hyvin viimeistään klo 21. Monelta herää aamulla?
Kyllä se rytmi löytyy ja sitä pitää olla kokoajan hienosäätämässä lapsen kasvaessa, unen tarve vähenee. Laske kokonais uni-aika. Yritä jaksottaa valveillaolot sopivaksi. Aluksi voi joutua jopa herättelemään jotta saa sopivaan rytmiin. Mulla on itselläni kaksoset joten vauva arjesta ei olisi tullut mitään jos meillä ei olisi ollut selvää päivärytmiä.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:59"]
Jättäkää viimeiset päikkärit pois. Pidempi valveilla olo päivällä. Laittakaa vaikka vasta kahdelta tai vasta puoli kolme nukkuman tokat päikkärit.jolloin herää 15:30 tai 16. Siiten jutustelette niin eiköhän nukahda hyvin viimeistään klo 21. Monelta herää aamulla?
Kyllä se rytmi löytyy ja sitä pitää olla kokoajan hienosäätämässä lapsen kasvaessa, unen tarve vähenee. Laske kokonais uni-aika. Yritä jaksottaa valveillaolot sopivaksi. Aluksi voi joutua jopa herättelemään jotta saa sopivaan rytmiin. Mulla on itselläni kaksoset joten vauva arjesta ei olisi tullut mitään jos meillä ei olisi ollut selvää päivärytmiä.
Tsemppiä!
[/quote]
Miten valvotetaan väkisin?? Vauveli alkaa itkeä ja nuokkua jos tulee liian pitkä valveillaoloväli. Tuota on yritetty, ei onnistu.
Herää aamulla 9 maissa.
Ap
Mä oon kuullut tai lukenut ettei vauvaa saisi herättää kesken unien.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:46"]Meidän esikoinen oli just tuollainen:-)
[/quote]
Eli miten teidän se onnistunut päivärytmi lopulta meni?
Ap
[/quote]
Meille jä kahdet pitemmät unet päivään ja ne tuli hiukan myöhäisemmäksi.
En nyt enää aikoja muista mut noi klo. 5 unet jäi tavallaan pois.
Eli lykkäsin kaikkea... Ruokailua ulkoilua ja unia vähitellen eteenpäin.
Miksi noin pienellä pitää jo olla rytmi? Toki voi tukea vauvaa hahmottamaan että onko yö vai päivä, mutta helpointa olisi sopeutua siihen että vauva nukkuu tai on hereillä, ja itse mennä sen mukaan kun on kyseessä vasta kolmekuinen. Ja mitä se haittaa että valvoo illalla kun nukkuu aamulla niin pitkään :)
onko nukkunut liian myöhään päiväunet?