Miksi naiset näyttää miehiä vanhemmilta?
Kävin tänään yhdessä perhetapahtumassa ja kun katselin niitä perheitä, niin naiset näytti aina vanhemmilta kuin miehet. Kaikki oli sellaisia n. 30v. Miehet näytti alle 3-kymppisiltä ja naiset about +35-vuotiailta.
Sen lisäksi jokaisella naisella oli tummat hiukset, tatuointi nilkassa ja pullukoita. Tiedän, että kaikki naiset ei ole tuollaisia, mutta jostain syystä tuolla kaikki näytti samalta!
Mutta se on ihme, miten naiset rupsahtaa 3-kymppisinä ja miehet näyttää sitten näköjään vuosia nuoremmilta. En jaksa uskoa, että jokaisella olisi ollut nuorempi mies.
Ja joo, olen itsekin päälle 30v ja tämän päiväisen jälkeen pelottaa, että kuinka monta kymmentä vuotta miestäni vanhemmalta minä näytän! :D
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:15"]
Poikani kysyi joskus lapsena: "äiti, miksi kaikki miehet ovat hoikkia ja naiset lihavia?". Jep. Tämä tapahtui 90-luvulla ja silloin oli jo havaittavissa, että suurin osa 30+ naisista oli pullukoita. Siihen vielä lepakonmustat hiukset parilla punaisella raidalla ja pari tatuointia, niin suomalaisten suosima tätilook hipoo täydellisyyttä. Mieheni nimittää tuonnäköisiä naisia "punatulkuiksi" tai Crocsi-mötköiksi :D.
[/quote]
Mä jäin tosi paljon miettimään tuota naisten lihavuutta. Olihan siellä toki pulskia miehiäkin, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että naisissa sitä näkyi enemmän. Ja niin monella lihavalla naisella oli lihava alle kouluikäinen lapsi. Mä en enää ihmettele yhtään, kun näillä palstoilla ym. purnataan suomalaisista tanttanaisista. Niitä oli niin monta siellä!
ap.
[/quote]
Mutta tilastojen/tutkimustiedon mukaan suomalaiset miehet ovat selvästi naisia useammin ylipainoisia.
[/quote]
Ei uskoisi...
No joo, ei mulla kovin iso otanta ole, kun ei ollut mikään megaluokan tapahtuma ja ehkä se naisten lihavuus korostui, kun niitä naisia oli enemmän. Osa oli yksin lapsensa kanssa tai siskonsa kanssa +lapset. Tai siskoksilta he ainakin näyttivät, mistäpä sen tietää. :D Mutta oli pari miestäkin yksin lapsen kanssa. Toinen oli saliäijä ja toinen harrasti selvästikin lintumetsästystä. Kumpikaan ei ollut lihavia.
ap.
Saan rupsahtaa rauhassa 15 vuotta vanhemman mieheni rinnalla.
Oikeasti, ei kannata stressata ikääntymisestä. Se on ihan luonnollista kuitenkin ja tapahtuu kaikille :) Ulkoisesta olemuksesta on hyvä pitää huolta, mutta ei siitä turhia paineita kannata ottaa. Paras opetella ajoissa hyväksymään itsensä, ryppyineen kaikkineen.
Koska naisten hedelmällisyyden huippu on 16-vuotiaana ja siitä lähtee hidas alamäki. Hedelmällisyys on jo todella huono nelikymppisenä, ja riskit vauvan epämuodostumille lisääntyvät jo kun ollaan 30+. Miehet taas voivat lisääntyä vaikka 80-vuotiaana, vaikkakin sperman laatu heikkenee kun ollaan 50+ on se silti käyttökelpoista. Nämä hedelmällisyysasiat vaikuttava tietysti suoraan ulkonäkönäköön ja siihen kuinka vanhalta näyttää. Jos on samanikäinen pariskunta niin kyllä on hullun näköistä! Toki ymmärrän yhden yön jutut samanikäisen kanssa mutta perheen perustaminen ja pitkä suhde samanikäisen naisen kanssa?! Ei kukaan sitä oikeasti halua. Enkä tarkoita että kaikilla pitää olla 30v ikäero tai enemmän, jo 10-15v ikäero tekee sen että pari näyttää hyvin tasapainoiselta ja sopivalta. Miehet nyt vaan säilyvät paljon paremmin kun naiset, se on fakta. Eihän se hauskaa ole (olen itse nainen) mutta turha sitä siksi on mennä kieltämään !
Kyllä lihavuus tekee vain niin paljon. Iso osa nuorista naisista ja 30+ naisista on pullukoita ja pöhöttyneen näköisiä. Tuohon yhdistettynä epäimarteleva tyyli, kuten lattanat balleriina kengät, lyhyeksi kynitty tykka, roikkuva tunika, niin varmasti näyttää keski-ikäiseltä. Yleensä miehet alkavat vasta 30-vuotiaina muistuttaa miestä, kun naiset muistuttavat jo todennäköisemmin keski-ikäistä naista kuin parikymppistä nuorikkoa.
Miehillä on vaan paksumpi iho kasvoissa kuin naisilla, niin ei tule niitä ilmeryppyjä yhtä helposti. Näyttävät sillä tavoin "nuoremmilta". Onhan moni kasikymppinen vaarikin ihostaan sileä mutta vastaavasti posket roikkuvat enemmän kuin naisilla kun se painavampi iho venyy enemmän...
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:46"]
Jos on samanikäinen pariskunta niin kyllä on hullun näköistä! Toki ymmärrän yhden yön jutut samanikäisen kanssa mutta perheen perustaminen ja pitkä suhde samanikäisen naisen kanssa?! Ei kukaan sitä oikeasti halua. Enkä tarkoita että kaikilla pitää olla 30v ikäero tai enemmän, jo 10-15v ikäero tekee sen että pari näyttää hyvin tasapainoiselta ja sopivalta. Miehet nyt vaan säilyvät paljon paremmin kun naiset, se on fakta.
[/quote]
Valitettavasti kaikki naiset eivät ole tätä tajunneet, ja jotkut naiset valittavat keskustelupalstoilla kuinka vain reilusti vanhemmat miehet lähestyy nettideitissä, eikä samanikäisiltä kuulu viestejä. Eivätkö naiset ymmärrä, että viestejä lähettävät vanhemmat miehet olisivat todellisuudessa heille sopivamman ikäisiä kuin ne heidän haluamansa saman ikäiset.
Mä näytän kuulemma 4 vuotta nuoremmalta kuin 3 vuotta nuorempi veljeni. Oon reilu kolmikymppinen
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 00:07"]
Mä näytän kuulemma 4 vuotta nuoremmalta kuin 3 vuotta nuorempi veljeni. Oon reilu kolmikymppinen
[/quote]
...ja nainen oon siis
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:46"]
Jos on samanikäinen pariskunta niin kyllä on hullun näköistä! Toki ymmärrän yhden yön jutut samanikäisen kanssa mutta perheen perustaminen ja pitkä suhde samanikäisen naisen kanssa?! Ei kukaan sitä oikeasti halua. Enkä tarkoita että kaikilla pitää olla 30v ikäero tai enemmän, jo 10-15v ikäero tekee sen että pari näyttää hyvin tasapainoiselta ja sopivalta. Miehet nyt vaan säilyvät paljon paremmin kun naiset, se on fakta.
[/quote]
Valitettavasti kaikki naiset eivät ole tätä tajunneet, ja jotkut naiset valittavat keskustelupalstoilla kuinka vain reilusti vanhemmat miehet lähestyy nettideitissä, eikä samanikäisiltä kuulu viestejä. Eivätkö naiset ymmärrä, että viestejä lähettävät vanhemmat miehet olisivat todellisuudessa heille sopivamman ikäisiä kuin ne heidän haluamansa saman ikäiset.
[/quote]
No huhhuh. En kyllä ottais 10 vuotta vanhempaa miestä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:15"]
Poikani kysyi joskus lapsena: "äiti, miksi kaikki miehet ovat hoikkia ja naiset lihavia?". Jep. Tämä tapahtui 90-luvulla ja silloin oli jo havaittavissa, että suurin osa 30+ naisista oli pullukoita. Siihen vielä lepakonmustat hiukset parilla punaisella raidalla ja pari tatuointia, niin suomalaisten suosima tätilook hipoo täydellisyyttä. Mieheni nimittää tuonnäköisiä naisia "punatulkuiksi" tai Crocsi-mötköiksi :D.
[/quote]No keskimäärin miehet ovat kyllä lihavempia kuin naiset.
Joku näköjään teki sen mitä oon aina itse pelännyt, eli vetäisi oman nimen viestin alle allekirjoituksena. Otan osaa :/
Höpö höpö. Olin luokkakokouksessa ja siellä oli selvästi havaittavissa, että naiset näyttivät nuoremmilta kuin miehet. Tämä ei ole vain luuloa, vaan kun laitoimme fbhen kuvan meistä, niin todella moni kommentoi siihen, että naiset olivat pysyneet nuoremman näköisinä. Uskon että monia miehiä tässä iässä vanhentaa alkava kaljuuntuminen.
Minusta tuntuu että tämän aloituksen ja muutamat välikommentit kirjoitti joku mies joka haaveilee 10-15 vuotta nuoremmasta naisesta, mutta ne ei lämpene....
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 00:17"]
Minusta tuntuu että tämän aloituksen ja muutamat välikommentit kirjoitti joku mies joka haaveilee 10-15 vuotta nuoremmasta naisesta, mutta ne ei lämpene....
[/quote]
Ihan samaa ajattelin, kun luin ketjua.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:23"]
Mietipä miten paljon rankempaa naisen elämä on, vaikka tekisit vain pari lasta, nahkasi venyy vaikka et lihoisikaan raskauden aikana, malli muuttuu ja aikamoisen jumpan saat tehdä että näytät samalta kuin ennen, varsinkin jos et ole ihan kakara lasta tehdessäsi.
Sitten imetät lasta yötä päivää vuoden- pari x lasten lukumäärä.
Hormonisi heittelevät kuukausittain ja varsinkin raskauden, imetyksen aikana.
Naisen kroppa on pehmeämpi, rasvaisempi, vähemmän lihaksikas, varmaan joku lisääntymisen vuoksi luotu juttu, helpompi synnyttää kun ei ole niin tiukkaa lihasta.
Kaiken lisäksi jostain syystä vanhenevaa miestä, harmaa päistä, kaljua vaikka vähän vatsakastakin pidetään seksikkäänä, vanhenevaan naista pidetään ongelmajätteenä. Miehen rypyt ja silmä pussit kertovat rajusta miesten miehestä, naisen rypyt arvon laskusta. Vaikka mies olisi ryypännyt rypyt ja nainen tehnyt sairaanhoitajan 3-vuorotyötä.
Eli pysyäkseen samassa kunnossa ja samanikäisen näköisenä kuin mies, nainen joutuu kyllä tekemään enemmän työtä.
[/quote]
Meidän piireissä ei naista pidetä koskaan ongelmajätteenä. Normaalilla järjellä varustetun miehen puolisot eivät ole ongelmajätettä. Luulen vahvasti, että nyt kopsahti omaan nilkkaan, ongelmajäte taidat olla sinä itse.
[/quote]
En tiedä teidän piireistä, vaan ihan yleisestä ilmapiiristä. Omaan jalkaan kopsahtamisesta en osaa sanoa, olen tyytyväinen elämääni 50v naisena, kannan läskini ja ryppyni ylpeydellä ja itsetunnolla, mutta huomaa kyllä että tietyn ikäisille ihmisille niin naisille kuin miehille on parhaassa tapauksessa ilmaa, huonossa vain roska tiellä kohti seuraava saavutusta.
Jos puhutaan naisista jotka on jo yli 40, niin eiväthän he enää tarvitse ulkonäköä, koska eivät saa enää lapsia. Miehet sen sijaan voivat tehdä lapsia lopun ikäänsä, joten heidän ei saa antaa rupsahtaa. Näin tällekin löytyy järkevä syy ja selitys, kun luonnon kannalta asiaa miettii.
Mietipä miten paljon rankempaa naisen elämä on
[/quote]
Varmasti lastenteko jättää jälkensä, mutta ei miesten väkivaltainen elämäkään ilman vaikutuksia jää. Ajattelepa varusmiespalvelusta, tai liki jokavälituntisia kahinoita poikaporukoissa läpi peruskoulun, satunnaisia selkäsaunoja nakkikiskalla, väkivaltaan nojaavia joukkuelajeja...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:15"]
[/quote]No keskimäärin miehet ovat kyllä lihavempia kuin naiset.
[/quote]
Se kääntyy jossain vaiheessa noin päin. Olen itse parikymppinen mies ja kaveripiirissäni ei ole yhtään pulleaa jätkää mutta naisista varmaan puolet sijoittuu painoindeksissään sinne lievästi ylipainoisen tuntumaan.
Sitten neljänkympin tienoilla miehet kasvattaa kaljamahat ja ottaa naiset kiinni kunnolla ;)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:36"]
Tutkin vasta sukupuolten rupsahtamista urheilun veteraaniennätysten avulla. Miehet vanhenivat selvästi hitaammin kuulantyönnössä, kiekonheitossa ja moukarinheitossa. Ainoastaan keihäänheitossa naiset vanhenivat hitaammin.
Myös hyppylajeissa miesten tulokset näyttivät laskevan vähemmän kuin naisten tulokset ikävuoden 35 jälkeen, vaikka nopeassa tarkastelussa naisten korkeushyppyennätys laski vähän hitaammin ja seiväshyppy oli ihmeellinen anomalia, jossa sekä naisten että miesten ennätystulokset laskivat tasan 158cm ikävuosien 35 ja 64 välillä.
-Mies 29v-
[/quote]
Tässäkö olikin sitten elämäsi sisältö? Suosittelisin, ettet ottaisi missään nimessä mitään kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen, niin vältyttäisiin pettymyksiltä :) Eli viihdy vain tutkimuksesi parissa, se sopii sinulle parhaiten.
[/quote]Olipa asenteellisesti tulkittu ja outoja johtopäätöksiä.
-Mies 29v-