Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä menee hukkaan sohvalla helteen takia!

Vierailija
07.07.2021 |

Kiva kun odotettu kesäloma alkaa ja mitään ei voi tehdä. Haluaisin liikkua ja lenkkeillä, mutta ei jaksa. Aamulla pystyy kävelylenkin lyllertää mutta siinä se.

Ulos ei viitsi mennä, lapset makaa väsähtäneinä. Mökillä on vielä kuumempi ja ötökät ärsyttää. Ollaan käyty 2vko uimarannalla, ei enää jaksa. Kesä tuntuu olevan pilalla.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että syyllisen tähän löydätte katsomalla peiliin. Tiesitte kyllä kulutusjuhlienne seuraamuksista, mutta ette välittäneet. Sinne Thaimaan ja Dubain matkoille oli pakko päästä ainakin kaksi kertaa vuodessa. Yritimme varoittaa, mutta sanoitte että olemme vain kateellisia niille joilla on varaa matkustaa. Emme olleet. Olisimme ainoastaan halunneet säilyttää tämän ainoan planeettamme asuinkelpoisena, mutta nyt me kaikki joudumme maksamaan kovan hinnan teidän typeryydestänne.

Vierailija
42/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa tuun aina ottamaan kesälomat syksyllä kun se vain on mahdollista. Mun ajatus kivasta ja rentouttavasta lomasta ei ole tämä, että vaan makaa ja haisee pahalle ja on koko ajan kauhean epämukava olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että syyllisen tähän löydätte katsomalla peiliin. Tiesitte kyllä kulutusjuhlienne seuraamuksista, mutta ette välittäneet. Sinne Thaimaan ja Dubain matkoille oli pakko päästä ainakin kaksi kertaa vuodessa. Yritimme varoittaa, mutta sanoitte että olemme vain kateellisia niille joilla on varaa matkustaa. Emme olleet. Olisimme ainoastaan halunneet säilyttää tämän ainoan planeettamme asuinkelpoisena, mutta nyt me kaikki joudumme maksamaan kovan hinnan teidän typeryydestänne.

Ei kannata ehkä yleistää. Itse en lennä enkä syö lihaa enkä osta oikeastaan mitään paitsi pakon edessä ja silloinkin käytettynä. Täällä on monenlaisia ihmisiä. Hellettä olen vihannut aina.

Vierailija
44/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes +35 ja täällä valitetaan kuumuutta. Kummaa porukkaa.

Mukavan lämmin kesäsää kerrankin.

Vierailija
45/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan.... Mä käyn aamuisin lenkillä, lähden kuudelta ja käyn samalla reissulla uimassa.  Myös iltauinnilla käyn usein. Päivät oon etätöissä, onneksi alkaa just loma ja pääsen mökille, jossa grillataan, uidaan, saunotaan ja nautitaan kesästä ja lämmöstä.

Sama. Tänään olen ollut jo 2x uimassa ja illalla vielä menen kerran. Aamulla kävelin järvelle, nyt päivällä menin autolla kun oli kiire. Tulee lenkki hoidettua samalla. 

Pihalla olen tonkinut pari tuntia, pessyt 2 koneellista pyykkiä, juuri laitoin mansikkapullan uuniin. Mustikkasoppa keitetty iltapalaa varten. Tänään en tee enää ruokaa (lounas syöty jo) koska menemme kavereille syömään. 

On suorastaan viileää kun on sellainen utuinen ilma. Mittari näyttää kyllä varjossa 31 mutta luultavasti vain 28. Ihan täydellinen keli. 

Eilen käytiin bongaamassa pari uutta uimajärveä ja yksi uusi kahvila, huomenna lähdetään toiseen suuntaan kun on luvattu pilvisempää. 

Mä olen kipujen takia sidottu siihen saamarin sohvaan lähes 10kk vuodessa joten nyt ELÄN!!!!

Nauti vain täysillä, jos sää sopii sinulle ja kivut vähenevät. On se hyvä, että joku nauttii. Me muut lojumme nyt vuorostamme sohvanpohjalla. 

Vierailija
46/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn lämpäimässä ja on koomista lukea tätä valituksen määrää. No onneksi voi tehdä kaikkia mitä huvittaa.

Vierailija
47/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi tulla 30 vuotta sitten käytyä Ruotsissa laivalla. Sen jälkeen ei olla matkusteltu edes kotimaassa, joten en ota vastuuta kenenkään muun lentomatkailusta tai kerskakulutuksesta. 

Vierailija
48/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ahdistava olotila, kuin olisi jokin näkymätön elmukelmu kierretty koko kropan ympärille ja ilma on kuumaa. Mietin juuri eilen, että kuinkahan kauan mt kestää tätä romahtamatta. Ahdistus on jo nyt helvetillinen. Rentouttava loma ja silleesti. Ja jouluna sitten seur. kerran vähän useampi pv, hyvin jaksaa.

Vierailija
49/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään juoksulenkillä puolenpäivän aikoihin ( 1h), eikä tuntunut liian läkähdyttävältä ollenkaan. Ehkä meillä on omanlaisemme termostaatit…

Hyvä kunto auttaa kestämään hellettä. Laihdutin joskus -60 kiloa eikä mitään vaikutusta hikoiluun, yhtä kuuma on hoikkanakin. Sitten liikunnan myötä kun kunto oli terästä, Suezin lämpöä hyvin. Jos oli 30 astetta lämmintä, pystyin tekemään kaikkea ihan kuin muulloinkin, juoksulenkit ja muut urheilut kävin illalla.

Vierailija
50/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ihan järkyttäviä paniikkikohtauksia helteessä. Eilen sain jopa kesken uinnin, oletin että raikas merivesi (tai "raikas" liian lämmintä se oli) parantaisi oloni. Ei. Kotona on turvallista vaikkakin tukalaa, on sentään tuuletin.

Vierailija
51/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie se sohvasi pois

jätä asuntoon vain pari epämiellyttävää tuolia

se pitää sut toimeliaampana ja haet aktiivisemmin työtäkin

😮

Vierailija
52/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn tekemään kaikkea mitä +15 asteen lämpötilassakin, paitsi takkia ei tarvitse pukea ja mekot pääsee käyttöön!

Vierailija
53/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun pienen saaren kalliolla ja nautin auringosta sekä tuulesta, välillä pulahdan lämpimään Saimaan järveen.

Kajakilla tultiin ja pystytettiin teltta, tänään lähetään taas kotia ja siellä oottaa uima-allas, jos liian kuumalta tuntuu.

Ihana kesä on ollut.

Vierailija
54/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on silkkaa nautintoa. Ihana puuhastella pihalla, kun on lämmin ja meillä täällä kivasti merelta puhaltaa. Välillä sisälle ilmalämpöpumpun viileyteen juomaan lasi vissyä tai viiniä. Arastelin ottaa kesäloman näin aikasin, kun yleensä nämä helteet ollut loppukesästä ja sillon pitäny lomat, ettei töihin tarvi kuolla tappohelteillä. Mutta mukavahan tässä on päivän askareiden jälkeen aurinkotuolissa istua prosecon kanssa.

Vierailija
55/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Rossby-aallon vika kirjoitti:

Näin Suomen ennätys­kovista lämpötiloista uutisoidaan maailmalla: ”Helle­aalto iski”

"Jutussa esiintyvä asiantuntija, meteorologian professori Michael Reeder kertoo, että trooppinen matalapaine on häirinnyt ilmakehää läntisellä Tyynellä valtamerellä ja tämän seuraukset ovat nähtävissä niin sanotussa Rossby-aallossa. Reederin mukaan planetaarinen aalto laukaisi Länsi-Kanadassa helleaallolle otolliset olosuhteet. Tämä puolestaan laukaisi toisen aallon Pohjois-Atlantilla, joka murtui ja loi olosuhteet helleaallolle Pohjois-Euroopassa."

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008108514.html

Rossby waves and extreme weather

Potsdam Institute

Vierailija
56/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No boohoo. Sama ininä alkoi kun hellettä oli kestänyt kaksi päivää. Ilmeisesti ei edes kiinnosta tehdä asialle muuta kuin valittaa? Kaupassa myydään ilmalämpöpumppuja ja tuhansien järvien maassa viilennystä saa käden käänteessä.

Tämä on silkkaa nautintoa. Kerrankin pärjää ilman ulkotakkia. Tyypillisesti Suomessa on 9kk vuodesta todella ankeaa säiden puolesta. Normaaliaikaan on sentään päässyt etelään pakoon, mutta nyt joutunut olemaan kaamosmasennuspäissään kaksi talvea kokonaan Suomessa.

Sitä vain ihmettelen, miksi ihmeessä ette tee nyt kuten me HELLEHULLUT talvisin; matkustakaa miellyttävän kelin perään. Ei tarvii lähteä edes ulkomaille kun Lapissa on jo viileää.

PS. Jospa ei tarvitsisi kuunnella enää yhtäkään talvisin auringon perässä matkustavien soimaamista. Te ette kestä helteitä muutamaa viikkoa, mutta yhtä lamauttavaa kaamosmasennusta pitäisi kestää _useampi kuukausi_.

Vierailija
57/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat jos haluat. Mutta ihan oma valinta. Pilalle nyt ei mene yhtään mikään jos et anna mennä.

Vierailija
58/58 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa pahin helle koskaan ja alkaa toukokuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi