Kesä menee hukkaan sohvalla helteen takia!
Kiva kun odotettu kesäloma alkaa ja mitään ei voi tehdä. Haluaisin liikkua ja lenkkeillä, mutta ei jaksa. Aamulla pystyy kävelylenkin lyllertää mutta siinä se.
Ulos ei viitsi mennä, lapset makaa väsähtäneinä. Mökillä on vielä kuumempi ja ötökät ärsyttää. Ollaan käyty 2vko uimarannalla, ei enää jaksa. Kesä tuntuu olevan pilalla.
Kommentit (58)
Typerä trolli tuo joka valittaa läskeistä.
Näillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Pro tip: kannattaa laihduttaa. Normaalipainoisena ei mene koko toimintakyky kuumuuden takia
Ei pidä paikkaansa.
t. Alipainoinen
Ja toiset tekee töitä tuolla ulkona päivät pitkät...
Vierailija kirjoitti:
Pro tip: kannattaa laihduttaa. Normaalipainoisena ei mene koko toimintakyky kuumuuden takia
Urbaanilegendaa että ylipainolla olisi isokin merkitys. Ylipainoinen mieheni ei kärsi kuumasta yhtään, minä lievästi alipainoisena kärsin kovin.
Ai taas täällä kitistään säästä. Se on mitä se on, voi voi.
Sama vika. En jaksa nyt kuntoilla yhtään. Ihan hirveää. Sisälläkin niin kuuma, ettei jaksa tehdä edes mitään lihaskuntoliikkeitä. Kävelylle en lähde yöaikaan, kun aamulla pitää nousta aikaisin töihin. Aamulla ei voi oikein aikaisemminkaan nousta, koska illalla ei voi mennä aikaisemmin nukkumaan, koska kuuma. Toki se nukkuminenkin on nyt mitä on.
Kämppä on imuroimatta. Ällöttää, mutta imurikin puskisi vain lisää kuumaa ilmaa asuntoon. Kaikki toiminta odottaa nyt vain hellejakson päättymistä. Mitä ei ilmeisesti ole edes näköpiirissä. Milloin tähän kuumuuteen edes tottuu? Jossain mainittiin 10-14 päivää, mutta en ole huomannut tähän sopeutuvani. Kauanko ihminen edes kestää sekoamassa tällaista?
Nukkuminen on todella huonoa, ja kärsin univajeesta. Aivot ovat sumussa, ja töissä pitäisi pysyä skarppina. Ja niitä töitä riittää. Etätöissä on koko toimisto edelleen.
Onneksi lomani oli jo kesäkuussa, ja tätä tympeää hellettä oli vain osa ajasta. Senkin ajan olin mökillä, jossa on ilpit ja ihana ranta. Shokkihoitoa oli kyllä paluu kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Typerä trolli tuo joka valittaa läskeistä.
Näillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Miksi sitten läskeillä ihmisillä on aina paita märkänä ja haisevat hielle?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tämä asia tuntuu pahalta ylipainoiselle, koska niillä tuntuu olevan eniten sanottavaa, keillä ei ole mitään kokemusta ylipainon kanssa olemisesta ja siitä, miten helppoa on vaan toisille yleisesti puhua ylipainoisen koosta.
Tässä on kuitenkin myös aavistus totuutta. Pudotin itse nuoruudestani 25kg. Pidin tuolloin toki myös blakkismimminä mustia vaatteita - ja voin sanoa, että oli kuuma!
Olen nyt hoikempi, minkä vuoksi on myös hämmentävän helppoa löytää mukavia ja kevyitä kesävaatteita, jotka eivät tunnu kovinkaan iholla - se on ällöttävää, kun vaatteet hankaa ja en voi sietää sitä enää lainkaan.
Koetan vaan sanoa, että olkoon edelleen ihminen mielestäni sen kokoinen kuin hänestä itsestään tuntuu hyvältä ja ylipainoinen saa kuulla kyllä painostaan ihan riittävästi, että siitä tarvitsee kaikkien ääneen sanoa. Jos kuitenkin, kuten useimmat ylipainoisista niin kokee onnistumatta, haluaa laihtua. Anna itsellesi aikaa. Älä haksahda dietteihin. Ehkä innostut hapekkaassa kesäsateessa kävelystä tai metsässä kävelemisestä, ehkä innostut eri lajien kokeilemista. Jos innostut, liiku siksi, että siitä tulee hyvä olo ja mieli, ei kalorien vuoksi.
Itselläni meni yli 10 vuotta tuon painon pudottamisessa ja tuntuu hyvältä nyt kesäisin harrastaa ulkona. Harrastan subbausta, melontaa, pyöräilyä, käyn helteellä uimassa ohimennen ja vaellan. Kävelen myös paljon.
Pieni totuus, suurempi on se, että useita näistä asioista olisin voinut koettaa ja harrastaa myös ylipainoisena.
Vesillä oleminen on helteillä ihanaa! Tuulenvire, auringonpaiste ja veden liplatus.
Ihanaa kesää!
Ps. Suosittelen sohvan viereen tuuletinta tai viilennyslaitetta. Myös se Netflix on sidettävämpää katseltavaa 😁
Yritän siivota ja jo pölyjen pyyhkiminen käy työstä.
Vierailija kirjoitti:
Nythän on oivat anaaliseksi helteet! Eikun tuumasta toimeen.
Helteellä maha on sekaisin, niin ällöttää ajatus, että joku haluaa tuikkasta ripuliseen, pahanhajuiseen reikään. No on se muutenkin sellaista pökäleiden sekaan tökkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut alipainon rajalla koko elämäni, mutta kuumuutta en sietänyt edes lapsena.
Sen sijaan tuntemani auringonpalvojat ovat reilusti ylipainoisia.
Jos loman ihanuuteen ei välttämättömästi kuulu pitkään nukkuminen, ehdottaisin että nouset aikaisin. Keli on aika siedettävää tuonne 10-11 paikkeille. Olen lomalla, ja tunnustan että olen noussut välillä jo neljän aikoihin. Lpt on jotain 14-15 astetta ja ehdin tehdä kunnon lenkin ja kastella kasvimaan ennen kuumuutta.
Totta on että loppupäivä menee miltei sisätiloissa. Menen sitten aiemmin nukkumaan, jonkun leffan voin sitä ennen katsoa. Makkarin ikkunassa on itikkaverkko, ja avaan ikkunan heti kun ulkoIpt on laskenut alemmaksi kuin sisällä. Yöt ovat toistaiseksi olleet viileitä. Selviämistä tämäkin.
Varjossa järven rannalla tulee oleskeltua kuunnellen radiota aamupäivät. Muuta ei oikein jaksa ja paras hetki päivässä onkin kun aurinko alkaa laskemaan. Päivällä tuntuu että on liian kuuma olla edes varjossa.
Mitä haluaisin tehdä:
- Nukkua pitkään
- Käydä retkillä
- Grillata pihassa
- Järjestellä kotia
- Pitää juhlat
- Lähteä torille
- Nähdä ystäviä
- Harrastaa liikuntaa
- Liikkua spontaanisti sinne, mihin nokka näyttää ja inspiraatio vie
Mitä teen:
- Herään klo 6.00, koska se on viimeinen kellonaika jolloin koiran voi edes jotenkin lenkittää
- Makaan apaattisen sohvalla, voin huonosti, hikoilen ja katson vuorotellen telkkaria ja suoratoistoja
- Jos saan tiski- tai pyykkikoneen päälle, hiki jo valuu ja on suihkun paikka
Kiitos kesäloma 2021!
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisilla joku kansantauti helteitä vastaan? Itse en ole kärsinyt lämmöstä mitenkään. Päinvastoin. Mukavaa kun on lämmintä. Ei haittaa ulkoilua tai muutenkaan ulkona puuhastelua.
Sä olet vaan ollut siinä harhassa että KAIKKI suomalaiset odottaa ja rakastaa helteitä. Todellisuudessa se on tässäkin asiassa ollut se pieni vähemmistö mikä on pitänyt jumalatonta mekkalaa keväästä syksyyn siitä koska tulee helle, miksi ei ole helle, jatkuuko helle ja palaako helle..
Kävin tänään juoksulenkillä puolenpäivän aikoihin ( 1h), eikä tuntunut liian läkähdyttävältä ollenkaan. Ehkä meillä on omanlaisemme termostaatit…
Kun tuntee ikäänkuin sulautuvansa sohvaan tietää olevansa lomalla. Aaaaah....
Vierailija kirjoitti:
Läskit valittaa helteistä kun hikoilevat kuin siat.
Peräkammarin poika ei edes huomaa, että on kesä kun ei ole avannut verhoja vielä kertaakaan tänä vuonna.
Kyllä oileasti masentaa kun ei jaksa oikein muuta tehdä kuin lukea kirjoja tuulettimen vieressä. Odotan todella syksyä...
Erikoinen teoria.
Itse olen alipainoinen (bmi 16) ja kärsin helteestä silti.
Pitäisiköhän laihduttaa?