Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä menee hukkaan sohvalla helteen takia!

Vierailija
07.07.2021 |

Kiva kun odotettu kesäloma alkaa ja mitään ei voi tehdä. Haluaisin liikkua ja lenkkeillä, mutta ei jaksa. Aamulla pystyy kävelylenkin lyllertää mutta siinä se.

Ulos ei viitsi mennä, lapset makaa väsähtäneinä. Mökillä on vielä kuumempi ja ötökät ärsyttää. Ollaan käyty 2vko uimarannalla, ei enää jaksa. Kesä tuntuu olevan pilalla.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites retki jonnekin veden äärelle (siellä on viileämpi) ilman uimista (jos se ei enää kiinnosta)? Me oltiin yhdellä lammella eilen illalla paistamassa makkaraa, uitiin kyllä myös. 

Vierailija
2/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ollut mulla. Yritän hyötykäyttää tämän ajan ja opiskella. Harmittaa, sillä olisin halunnut urheilla paljon nyt lomalla. Kohta taas takaisin konttorityöhön istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, kärsin tästä todella paljon. Makaan sohvalla ja tuuletin pauhaa edessä. Jos olisi ilmalämpöpumppu niin voisi sisällä puuhastella mutta kun ei niin sisällä on 31 astetta eikä mitään jaksa tehdä kun pienestäkin kotityöstä on ihan hiessä. Yritän lohduttautua sillä että tää on viimeinen kesä kun kärsin, ens kesänä asutaan talossa jossa on ilmalämpöpumppu ja saan nukkua kunnolla ja tehdä ruokaa ja kotitöitä ilman hikoilua ja huonoa oloa.

Vierailija
4/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan.... Mä käyn aamuisin lenkillä, lähden kuudelta ja käyn samalla reissulla uimassa.  Myös iltauinnilla käyn usein. Päivät oon etätöissä, onneksi alkaa just loma ja pääsen mökille, jossa grillataan, uidaan, saunotaan ja nautitaan kesästä ja lämmöstä.

Vierailija
5/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei mene koskaan hukkaan sohvalla. Ylistetty olkoon kaukosäädin. Anna lapsille puhelimet ja nauttikaa kiireettömästä ruutu-ajasta.

Vierailija
6/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan.... Mä käyn aamuisin lenkillä, lähden kuudelta ja käyn samalla reissulla uimassa.  Myös iltauinnilla käyn usein. Päivät oon etätöissä, onneksi alkaa just loma ja pääsen mökille, jossa grillataan, uidaan, saunotaan ja nautitaan kesästä ja lämmöstä.

Sama. Tänään olen ollut jo 2x uimassa ja illalla vielä menen kerran. Aamulla kävelin järvelle, nyt päivällä menin autolla kun oli kiire. Tulee lenkki hoidettua samalla. 

Pihalla olen tonkinut pari tuntia, pessyt 2 koneellista pyykkiä, juuri laitoin mansikkapullan uuniin. Mustikkasoppa keitetty iltapalaa varten. Tänään en tee enää ruokaa (lounas syöty jo) koska menemme kavereille syömään. 

On suorastaan viileää kun on sellainen utuinen ilma. Mittari näyttää kyllä varjossa 31 mutta luultavasti vain 28. Ihan täydellinen keli. 

Eilen käytiin bongaamassa pari uutta uimajärveä ja yksi uusi kahvila, huomenna lähdetään toiseen suuntaan kun on luvattu pilvisempää. 

Mä olen kipujen takia sidottu siihen saamarin sohvaan lähes 10kk vuodessa joten nyt ELÄN!!!!

Vierailija
7/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro tip: kannattaa laihduttaa. Normaalipainoisena ei mene koko toimintakyky kuumuuden takia

Vierailija
8/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaisilla joku kansantauti helteitä vastaan? Itse en ole kärsinyt lämmöstä mitenkään. Päinvastoin. Mukavaa kun on lämmintä. Ei haittaa ulkoilua tai muutenkaan ulkona puuhastelua.

Vierailija
9/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirsin kesälomani lokakuulle. Jaksaa ainakin lomalla tehdä jotain. 

Vierailija
10/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Suomen ennätys­kovista lämpötiloista uutisoidaan maailmalla: ”Helle­aalto iski”

"Jutussa esiintyvä asiantuntija, meteorologian professori Michael Reeder kertoo, että trooppinen matalapaine on häirinnyt ilmakehää läntisellä Tyynellä valtamerellä ja tämän seuraukset ovat nähtävissä niin sanotussa Rossby-aallossa. Reederin mukaan planetaarinen aalto laukaisi Länsi-Kanadassa helleaallolle otolliset olosuhteet. Tämä puolestaan laukaisi toisen aallon Pohjois-Atlantilla, joka murtui ja loi olosuhteet helleaallolle Pohjois-Euroopassa."

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008108514.html

Vierailija
11/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pro tip: kannattaa laihduttaa. Normaalipainoisena ei mene koko toimintakyky kuumuuden takia

Idiootti.

Vierailija
12/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, t. 170 cm 58 kg ja yhtä tuskaa tämä kuumuus.

Vierailija
13/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja urheilullinen, että Kiitos kysymästä. Ehkä minulla on joku häiriö, koska vain kuumuudesta kärsin. Siis siten että en todellakaan jaksa puuhastella ulkona tai käydä lenkillä.

Vierailija
14/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin kroonisesta neuropaattisesta kivusta, jota kuumuus pahentaa. Pitkät hellekaudet ovat siis yhtä tuskaa ja tuntuu, että kesä menee hukkaan, mutta toisaalta kesää on vain muutama kuukausi. Pystyn nauttimaan ulkonaolosta loput vuodesta.

Vierailija
15/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain onneksi siirretyä lomani myöhempään ajankohtaan. 

Vierailija
16/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kannattaa lähteä lomalle jonnekin kylmempään paikkaan. Ihan vastaavasti, kuin mitä helteistä pitävät tekevät, eli lähtevät lämpöön kun Suomessa on kylmä.

Vierailija
17/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kuivaa ja ahdistavaa. Mikään ei kasva. Kannattaa oleilla vain varjoissa ja ottaa rauhassa. Viljasadot tulee olemaan katastrofi, ympäri maailman koska puolet pallosta kiehuu. Kyllä elämä on surkeeta. 

Vierailija
18/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nää nyt poikkeuksellisen kuumia aikoja näin pohjoisessa euroopassa. Ja ihan luontaista voida huonosti kuumalla jos 8 kuukautta muuten menee kylmässä ilmassa. Varmaan ovat siellä päiväntasaajalla sopeutuneet huomattavasti paremmin helteisiin, kuin suomalainen, jonka asuinmaassa on yleensä enemmänkin viileä kuin lämmin.

Vierailija
19/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on oivat anaaliseksi helteet! Eikun tuumasta toimeen.

Vierailija
20/58 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit valittaa helteistä kun hikoilevat kuin siat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä