Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sosiaalitoimiston asiakkaan "väärin" käydä ulkomaanmatkoilla?

Vierailija
11.07.2014 |

Varattiin kuun alussa viikon matka Turkkiin. Kävi hyvä säkä ansiosidonnaisen kanssa että tässä kuussa maksettiin kahteen otteeseen, heti kuun alussa ja heti kuun lopussa, joten ekan erän käytin matkan maksuun ja tokasta maksan vuokrasta puolet. Ja miehellä siis omat ansiosidonnaiset josta muut menot.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko myös siis sosiaalitoimiston asiakkaita vai saatteko pelkkää ansiosidonnaista päivärahaa?

Vierailija
2/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minun mielestä väärin ole. Jokainen käyttäkööt rahansa mihin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa rahaa sossusta elämiseen, sitten ulkomaanmatkailu on minusta väärin. Mutta jos saatte rahaa työttömyyskassasta eli saisitte saman rahan joka tapauksessa ja saatatte ehkä työllistyäkin pian, niin sitten se on ok. Vaikka itse en varmaan raatsisi tuollaisessa epävarmassa tilanteessa laittaa rahoja lomailuun.

Vierailija
4/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ne on meidän verorahoja.

Vierailija
5/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin nelonen. Ansiosidonnaisen saa käyttää miten haluaa, jos kuitenkin sillä pärjää. Sen sijaan toimeentulotuki on tarkoitettu vain välttämättömään ja hätään, ei mukavaan elämään. Muiden rahoilla ei huvitella eikä varsinkaan, jos se tarkoittaa, että seuraavassa kuussa taas asioidaan sossun luukulla. En ymmärrä, kenen mielestä se olisi oikein.

Vierailija
6/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tuhlaatte sossun vuokraan tarkoitetut rahat ulkomaanmatkaan ja odotatte sitten, että sossu etsii uuden kämpän? Onhan noitakin loisia tässä maassa.

Vierailija
7/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä pakko sanoa, että vähän väärältä tuntuu. Itse teen todella paljon rahani eteen eikä ole varaa matkustella ja ajatus siitä, että joku saa rahaa ilmaiseksi ja käyttää sen lomaan, tekee pahaa.

Vierailija
8/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suht varakas mies tarjosi mulle ulkomaanmatkan, ja käytin siellä ollessani myös sossun tukia.Mitä se kenellekään kuuluu, missä minä syön ja juon??

Vierailija
9/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä saat sen rahan jokatapauksessa ja johonkin se raha jokatapauksessa kuluu. Veronmaksajan näkökulmasta se on yksi ja sama mihin rahan käytät. En ymmärrä noita mussuttajia siitä, että kauheaa kun veronmaksajan rahoja käytetään ulkomaanmatkailuun. Eihän siitä ulkomaanmatkaa tueta lisärahalla, vaan saman rahan käyttäisit täällä kotimaassakin.

Vierailija
10/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotuella matkustelee niin on mielestäni väärin. Kelan tuet tai ansioaidonnaiset ei niinkään.

Tosin jäin tässä monttu auki yksi päivä kun kaveri (3 lapsen yh, pienen 2v:n kanssa kotona) ilmoitti että lähtevät rantalomalle etelä-eurooppaan. Ei säästöin kartutettua matkakassaa vaan "tuosta vaan" kuukauden varoajalla. Itse teen kolmivuorotyötä ja palkka ihan kohtuullinen. Ei silti ole mahdollisuutta lähteä tuosta vaan ja jos joskus budjetti antaa periksi niin ei ole mahdollista olla pois töistä.

No ei se mitään, tietysti kiva että pääsevät reissuun :)

Vierailija
11/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:26"]

Mun suht varakas mies tarjosi mulle ulkomaanmatkan, ja käytin siellä ollessani myös sossun tukia.Mitä se kenellekään kuuluu, missä minä syön ja juon??

[/quote]

Tämä on mielestäni vähän eri asia. Käytit kuitenkin huomattavasti vähemmän rahaa kuin jos olisit kustantanut koko matkan. Ja olisithan kotonakin syönyt, että kai se on aika sama missä sitä syö. Eli älä provoile ;)

Vierailija
12/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jännä juttu, kuinka matkustaminen tukirahoilla on aivan pöyristyttävän kauheata, mutta esimerkiksi tupakoiminen "toisten rahoilla" on aivan ok. Jos polttaa säännöllisesti, röyhyttelee ilmaan äkkilähdön hinnan parissa kuukaudessa. Huvittelustahan kummasskin on kyse, ei kenenkään ole välttämätöntä tupakoida. Uskoakseni toisten rahoilla tupakoivia on paljon, paljon enemmän kuin näitä matkailijoita.

Vierailija
13/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää rahasi, miten haluat. (Jos olisit "oikeasti" toimeentulotukiasiakas, et kyllä matkustelisi yhtään minnekään.)

Vierailija
14/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ansiosidonnainen vai sossun rahat...? Vähän eri asioita.

Vierailija
15/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:21"]

Samaa mieltä kuin nelonen. Ansiosidonnaisen saa käyttää miten haluaa, jos kuitenkin sillä pärjää. Sen sijaan toimeentulotuki on tarkoitettu vain välttämättömään ja hätään, ei mukavaan elämään. Muiden rahoilla ei huvitella eikä varsinkaan, jos se tarkoittaa, että seuraavassa kuussa taas asioidaan sossun luukulla. En ymmärrä, kenen mielestä se olisi oikein.

[/quote]

Miksi muuten on aivan ok käyttää ne sossurahat "tyhmästi", esimerkiksi ostamalla kallista ruokaa s/k-kartellikaupoista ja olemalla pa kuun lopussa? Mutta jos ostaakin järkevästi esim. Lidlistä ja muutaman kk:n kuluttua on siten jäänyt säästöön matkarahat, niin sitten ollaan "vo kauheata, kuinka se kehtaa meidän rahoilla matkailla? Tällainen kademieliajattelu ikään kuin kannustaa typeryyteen.

Vierailija
16/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Tämä on mielestäni vähän eri asia. Käytit kuitenkin huomattavasti vähemmän rahaa kuin jos olisit kustantanut koko matkan. Ja olisithan kotonakin syönyt, että kai se on aika sama missä sitä syö. Eli älä provoile ;)

[/quote]

No itseasiassa....Lomakohteessa eläminen oli sen verran halpaa, että 2 viikon ruuissa säästin melkein tuon matkan verran rahaa.Eli olisin voinut ostaa matkan, mutta luonnollisesti halvemmalla, enkä olisi juurikaan menettänyt mitään.

Vierailija
17/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään väärää. Jokainen saa päättää itse mihin pistää sen elämiseen tarkoitetun osuuden.

Vierailija
18/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saankos minä matkailla? Käyn töissä, mutta palkkani on niin pieni, että saan sen lisäksi ansiosidonnaista, asumistukea ja joinakin kuukausina myös toimeentulotukea?

Vierailija
19/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa sossupummiperheet saavat ilmaiset ulkomaanmatkat kerran vuodessa :))

Vierailija
20/26 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen 19v yksin asuva opiskelija ja saan puolet tuista sossusta ja puolet kelasta. Tuilla maksan vuokran ja sähkön. En malta odottaa että pääsen kunnolla töihin! Olenhan mä jotain työtä tehnyt koulun ohessa mutta palkka ei ole tukia suurempi :( pointti kuitenkin se, että olen toimeentulotukiasiakkaana kyllä matkustanut. Vanhemmat halusi piristää ja antoivat käyttörahat matkaa varten(500€), itse maksoin lennot+hotellit joihin meni puolet sen kuun tuista. En koe että olisin tehnyt väärin, sain mahdollisuuden lähteä ja niin sitten tein :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi