Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos saan osa-aikatyön ja katkaisen samalla työnhaun?

Vierailija
07.07.2021 |

Vuoden työttömyys … työt loppui koronaan.

Nyt tarjottu osa-aikatyö jolla pärjään.

Mitä käytännössä tapahtuu jos katkaisen samalla työnhaun osa-aika työn vuoksi.

En halua millekään pupukursseille.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota selvää saatko päälle soviteltua päivärahaa

Työtunteja 30 h joten en saa.

30 tunnilla saa, 30 tunnilla ja 1 minuutilla ei.

-kokemuksen syvä rintaääni.

Vierailija
22/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohta 4 vuotta ollut osa-aikatyössä samassa firmassa koska vakipaikka hoitoalalla ja samalla työtön työnhakija jotta saan soviteltua päivärahaa. Ei mulle ole tullut yhtäkään yhteydenottoa työkkäriltä näiden 4 vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain 30h soviteltua. Osa-aikaprosentti oltava alle 80.

Mulla tasan 80 % ja tunnit ihan tasan 30 viikossa ja saan soviteltua. Nuo on rajat

Vierailija
24/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kiitos tiedoista!

Vierailija
25/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kohta 4 vuotta ollut osa-aikatyössä samassa firmassa koska vakipaikka hoitoalalla ja samalla työtön työnhakija jotta saan soviteltua päivärahaa. Ei mulle ole tullut yhtäkään yhteydenottoa työkkäriltä näiden 4 vuoden aikana.

Sitä on tosiaan turha pelätä. Soittavat kyllä kerran tai pari vuodessa ja oon ite ihan piruuttani laittanut kyselyäkin, että muistaisivat. Ei ole kokopäivätöitä tarjottu . Toki oon ite joskus jotain hakenut

Vierailija
26/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ap jonkun karenssin, kun katkaisee työnhaun, vaikka ei ole kuin osa-aika työssä.

Minuakin kiinnostaa. Itsekin mietin samaa.

Tajuatko että työnhaun katkaisu lopettaa tuet lopullisesti? Työkkärin kirjoilla pitää olla jos tukia haluaa.

Vierailija
27/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 tunnilla saa, 30 tunnilla ja 1 minuutilla ei.

-kokemuksen syvä rintaääni.

Mulla 30h ja 39 min ja saan.

Vierailija
28/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin osa-aikatyössä(0h soppari) ja sain kelalta rahaa. Joskus työttömiä päiviä oli kuussa 2, joskus 15. Sain niiltä sitten rahaa.

Vierailija
29/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen karenssi muka jos ei hae työtä? Päivärahaa ei saa mutta mikä ihmeen karenssi?

Vierailija
30/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät työnhaun voimassa ja työttömyysilmoitukseen merkitset työssä, niille päiville joina olet ollut työssä työtunteineen. Liitteeksi työsopimus ja palkkakuitit.

Jonkin verran voi työttömänä tienata palkkaa, joten asiakasneuvoja laskee tuleeko sinulle työttömyyskorvausta palkan päälle, jos työ yht'äkkiä loppuu olet oikeutettu heti työttömyystukeen. Tämä neuvoksi kaikille osareille tai 0-tuntisopimuksisille.

Vierailija
31/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikossa vai kuukaudessa? Itselläni kuussa 30-40 tuntia ja saan soviteltua päivärahaa.

Vierailija
32/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ap jonkun karenssin, kun katkaisee työnhaun, vaikka ei ole kuin osa-aika työssä.

Tajuatko että työnhaun katkaisu lopettaa tuet lopullisesti? Työkkärin kirjoilla pitää olla jos tukia haluaa.

Ei lopeta. Tuille pääsee kyllä takaisin kun ilmoittautuu uudestaan työnhakijaksi ja odottaa säädetyn ajan...

Vierailija
33/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tunneista riipu vaan palkasta. Liian iso palkka vähentää 50-senttiset tukieuroista loppuun eikä saa enää tukea.

Vierailija
34/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin osa-aikaiselle mitään kursseja tarjotaan. Pitäisin työnhaun voimassa ja nostaisin sovitellun päivärahan.

Totta. Olen tehnyt nyt (omasta tahdostani) yli kymmenen vuotta osa-ja määräaikaisia töitä. Sisältää siis mm. sen että olen aina kesät työtön.

Työnhaku kannattaa pitää voimassa. Lisäksi pitää olla valmis ottamaan vastaan kokoaikaista työtä, mutta se on vaan muotoseikka. Se pitää vaan olla siellä. Kyllä ne työkkärissä sen myöntää, että sillä ei ole mitään painoarvoa KOSKA työssäoloehtosi täyttyy jos olet töissä 18 tuntia viikossa.

Lisäksi kassapäivät nollautuu säännöllisesti.

Minulle ei ole tullut tänä aikana ainuttakaan osoitusta pupukursseille tai mihinkään muuhun työhön.

Mulla tulee viikosa tunteja 15-17 eiikä koskaan ole tullut yhteydenottoa. Osa-aikatyö niin myös täydet lomat tulee koska osa-aikatyössä saa täydet lomat oliko se niin jos kuukaudessa on 14 työpäivää tai 35 tuntia. Se yksikin tunti töitä päivässä on yksi työpäivä.

Vierailija
35/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olet valmis vastaanottamaan tarvittaessa kokoaikatyön niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
36/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lopeta. Tuille pääsee kyllä takaisin kun ilmoittautuu uudestaan työnhakijaksi ja odottaa säädetyn ajan...

No joku luuli saavansa "karenssin" kun työnhaku on katkaistu. Tosi pitkä karenssi olisi ollutkin.

Vierailija
37/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tunneista riipu vaan palkasta. Liian iso palkka vähentää 50-senttiset tukieuroista loppuun eikä saa enää tukea.

Juu tunneista ei riipu. Olen hoito-alalla ja saan soviteltua rakennuskassasta. Siellä on tällä hetkellä koronan takia korotettu suoja osuutta 500 euroon kun normaalisti taitaa olla 300€. Eli 500€ asti voin tällä hetkellä tienata siten ettei vaikuta päivärahaan.

Vierailija
38/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen karenssi muka jos ei hae työtä? Päivärahaa ei saa mutta mikä ihmeen karenssi?

Sellaista "karenssia" ei ole olemassa, tuet olisi kokonaan poikki.

Vierailija
39/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden osa-aika töissä pääkaupunkiseudulla, eikä te keskus ottanut kertaakaan yhteyttä.

"Voit saada soviteltua työttömyysetuutta, jos

saat tuloa osa-aikatöistä, jonka työaika on enintään 80 % kokoaikatyön ajasta."

Eli jos varsinainen työaika on 37.5h/vko, niin kyllä 30h/vko on oikeutettu soviteltuun.

Vierailija
40/55 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vuonna 2019, tunteja oli juuri 30h viikossa. Ja sain olla ihan rauhassa ei pitänyt tehdä niitä tehtäviä eikä hakea muita työpaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi