Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa gynelle. Olen 29.

Vierailija
07.07.2021 |

En saa soitettua aikaa. En edes tiedä mikä siinä niin jännittää. Papa on otettu terkkarilääkärin toimesta kerran. Korkea aika ottaa uudestaan.

Äääh.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää sekä itse vastaanotto että mahdolliset löydökset. Kuukautiseni muuttuivat kivuliaiksi ehkä vuosi sitten. Ei hyvä merkki.

Muita yli-ikäisiä gyneneitsyitä linjoilla?

Ap

Vierailija
2/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v gyneneitsyt täällä, ja asia ahdistaa ihan saamaristi. Olen tosi ujo, arka ja epävarma ja mua vaan pelottaa se itse vastaanotto ihan liikaa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, sen lisäksi kelailen että mitä lysti mahtaa kustantaa. Vilkkuvatko yksityisellä dollarinkuvat silmissä kun astelen paikalle ensikertalaisena? Ottavatkohan kaikki mahdolliset kokeet ja ultrat sun muut? Apua.

Ap

Vierailija
4/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30v gyneneitsyt täällä, ja asia ahdistaa ihan saamaristi. Olen tosi ujo, arka ja epävarma ja mua vaan pelottaa se itse vastaanotto ihan liikaa. :(

Ihanaa, sielunsisar.

Olen kehittänyt tästä ihan liian ison jutun, en itse ole ujo tai jännittäjä muutenkaan. Jotenkin vaan ei nappaa tipan vertaa mennä esittelemään värkkiäni tuntemattomalle. :(

Otetaanko tänään itseämme niskasta kiinni ja varataan ajat?

Ap

Vierailija
5/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 vuotias enkä ole kertaakaan joutunut käymään gynellä. Pappanäyte on kerran otettu poliisin toimesta.

Vierailija
6/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, sen lisäksi kelailen että mitä lysti mahtaa kustantaa. Vilkkuvatko yksityisellä dollarinkuvat silmissä kun astelen paikalle ensikertalaisena? Ottavatkohan kaikki mahdolliset kokeet ja ultrat sun muut? Apua.

Ap

Yksityisellä tutkimus + ultra + Papa = 250-300 euroa.

Vierailija
7/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva olis kiva.

Vierailija
8/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pelon ja jännityksen, mutta ei hätää, hyvin se menee :). Voit auttaa itseäsi muuttamalla tapaa jolla puhut asiasta: siellä ei "esitellä" "värkkiä" tai "levitellä" "tavaraa", vaan ammattilainen auttaa sinua terveyteesi liittyvissä kysymyksissä. Tilanne muuttuu heti neutraalimmaksi.

Olin myös vanha ensikertalainen ja hyvin se meni. Selitin tilanteeni (samat oireet kuin sinulla), lääkäri kyseli ja sitten tutkittiin. Asuinmaassani tämä oli toki ilmaista, eli hinnasta en osaa sanoa. Mikään ei kuitenkaan sattunut eikä mitään tehty vasten tahtoani tai etukäteen kertomatta. Löydöksenä endometrioosi ja 2 kk päästä olinkin jo leikkauksessa. Oli siis äärimmäisen tärkeää että menin.

Tsemppiä! Lääkäri on nähnyt jo kaiken, myös jännittäjiä. Kannattaa siis mainita tästä ja mennä siitä huolimatta.

Vierailija
9/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55 vuotias enkä ole kertaakaan joutunut käymään gynellä. Pappanäyte on kerran otettu poliisin toimesta.

Ei kai siellä kukaan joudu käymään. Kai se silti olisi ihan järkevää, jotta löytyy mahdolliset muutokset ennen kuin ne ovat peruuttamattomia. Elleivät ole jo. :(

Ap

Vierailija
10/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yksityisellä tutkimus + ultra + Papa = 250-300 euroa.

Auts. Olen opiskelija. Onneksi äiti lupasi auttaa maksussa, hän tätä asiaa kovin ajaakin.

Ap

Vierailija
11/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pelon ja jännityksen, mutta ei hätää, hyvin se menee :). Voit auttaa itseäsi muuttamalla tapaa jolla puhut asiasta: siellä ei "esitellä" "värkkiä" tai "levitellä" "tavaraa", vaan ammattilainen auttaa sinua terveyteesi liittyvissä kysymyksissä. Tilanne muuttuu heti neutraalimmaksi.

Olin myös vanha ensikertalainen ja hyvin se meni. Selitin tilanteeni (samat oireet kuin sinulla), lääkäri kyseli ja sitten tutkittiin. Asuinmaassani tämä oli toki ilmaista, eli hinnasta en osaa sanoa. Mikään ei kuitenkaan sattunut eikä mitään tehty vasten tahtoani tai etukäteen kertomatta. Löydöksenä endometrioosi ja 2 kk päästä olinkin jo leikkauksessa. Oli siis äärimmäisen tärkeää että menin.

Tsemppiä! Lääkäri on nähnyt jo kaiken, myös jännittäjiä. Kannattaa siis mainita tästä ja mennä siitä huolimatta.

Kiitokset tsempistä! Kai se on pian pakko soittaa.

Endometrioosia pelkään minäkin. Saatiinko sulta leikattua se hyvin?

Ystäväni havahtui endometrioosiinsa liian myöhään ja lapsen saaminen on nyt vaikeaa. Minä en kylläkään aio lisääntyä, mutta kai se silti olisi hyvä havaita ja leikata jos tarpeen.

Ap

Vierailija
12/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappanäyte? Oi, kerro tarkemmin.

Vierailija
13/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee yksityiselle niin pystyy valitsemaan oman lääkärin, muistaakseni aavalla näkyi ihan lääkärin kuva ja valitsin mahdollisimman kiltin näköisen nuoren naisen joka olikin oikein mukava eikä sitten ahdistanut vastaanotolla ollenkaan. Olin myös ensikertalainen, otti papan joka maksoi muistaakseni 150e. Voit myös varata ajan netistä jos soittaminen jännittää.

Vierailija
14/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä hyvin peloteltu. Jos tuo olisi pakollista, niin yhteiskunta sen maksaisi. Ap:lla tosin on oireita, joten kannattaa mennä. Mutta jos ei ole oireita, ei sinne pakko ole mennä! Ihan gynen mielipide on tämä. Joukkoseuloissa tosin on fiksua käydä. Siksi yhteiskunta ne maksaa.

Vierailija
15/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias nainen, enkä ole koskaan ollut gynekologilla. En myöskään aio vapaaehtoisesti mennä. Tässä on kaikkea muutakin vaivaa, mutta lääkäriä aion vältellä viimeiseen asti. Itselläni on siis lapsuudesta todella huonoja kokemuksia lääkäreistä. Tuskin nyt köyhänä työttömänä hoitoa edes saisin. Psykiatrille voisin kai helpommin mennä, mutta pelkona on se, jos saisin viralliset ahdistuneisuus ja asperger-diagnoosit niin sitten saisin vieläkin huonommin hoitoa muihin vaivoihin.

Vierailija
16/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee yksityiselle niin pystyy valitsemaan oman lääkärin, muistaakseni aavalla näkyi ihan lääkärin kuva ja valitsin mahdollisimman kiltin näköisen nuoren naisen joka olikin oikein mukava eikä sitten ahdistanut vastaanotolla ollenkaan. Olin myös ensikertalainen, otti papan joka maksoi muistaakseni 150e. Voit myös varata ajan netistä jos soittaminen jännittää.

Tosin lisäyksenä tähän että olin sinua nuorempi ja saatoin saada jonkin ikäalennuksen.

Vierailija
17/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulle on jostain syystä tärkeää että gyne on nainen. Siksi pakko mennä yksityiselle.

Mehiläisen sivuilla ainakin on gynet kuvineen päivineen lueteltuna. Äitini neuvoi valitsemaan jonkun nuoren naisen jolle on helppo kertoa kaikesta. Itse haluan kylläkin jonkun varttuneemman. Tulee tunne että vanhempi konkari on nähnyt jo kaiken.

Ap

Vierailija
18/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne papakokeeseen mikään pakko ole mennä. Jos meinaa mennä, niin sitten kannattaa ajatella, että se on sen arvoista. Sama vaikka hammaslääkärin kanssa.

Vierailija
19/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää laittaa asia oikeaan perspektiiviin. Se on iso juttu vain sinulle. Lääkärille se on päivän ties kuinka mones pimppi, josta hän ei ajattele erityisesti yhtään mitään. Hänellä käy myös haastavasti raskaana olevia, kohtusyöpää, endoa tms. sairastavia. Sinun ongelmasi on tod näk päivän peruskauraa.

Hän ei edes muista sinua enää vuoronsa jälkeen. Nyt vaan reippaasti varaamaan aikaa. Jos sinulla on joku vaiva on AINA parempi mitä nopeammib saat hoitoa.

Vierailija
20/49 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä hyvin peloteltu. Jos tuo olisi pakollista, niin yhteiskunta sen maksaisi. Ap:lla tosin on oireita, joten kannattaa mennä. Mutta jos ei ole oireita, ei sinne pakko ole mennä! Ihan gynen mielipide on tämä. Joukkoseuloissa tosin on fiksua käydä. Siksi yhteiskunta ne maksaa.

Jep, mullekin yksi surullisenkuuluisa gyne sanoi että turha tehdä sisätutkimusta kun kuolet syöpään kuitenkin vasta yli viisikymppisenä. Olin siis pillerireseptiä uusimassa.

Itse näen asian niin että olisi kiva tietää mahdollisista muutoksista ennen kuin ne kehittyvät syöväksi asti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme