Ekaa kertaa gynelle. Olen 29.
En saa soitettua aikaa. En edes tiedä mikä siinä niin jännittää. Papa on otettu terkkarilääkärin toimesta kerran. Korkea aika ottaa uudestaan.
Äääh.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
No oho, että tällaisiakin naisia löytyy! Aikanaan ei e-pillereitä edes saanut, ellei tehty sisätutkimusta. Olen siis käynyt 16-17v. asti gynellä kerran vuodessa, eli jo vuosikymmeniä. Vasta viime vuosina parin vuoden välein, kun gyne sanoi, että koska kaikki on aina ollut hyvin, parin vuoden välein riittää. No eikös sitten tullut tarve jo alle puolen vuoden kuluttua hysteroskopiaan!
Ei saa nytkään paitsi yhdeltä gyneltä (siltä joka pitää sisätutkimuksia turhina). Lopetti työt YTHS:llä joten mun on pakko siirtyä aikuisten maailmaan ja mennä siihen samperin tutkimukseen.
Ap
Mehiläisen sivuilla lukee että jos jännittää paljon, voi ottaa mukaansa tukihenkilön. :D
MAMAAAAAAAAAAA
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuotamme naiselle orgasmin ekalla kerralla niin hän rentoutuu. Ovat tykänneet tästä käytännöstä
Tää läppä vanheni jo tuolla ekalla sivulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisen sivuilla lukee että jos jännittää paljon, voi ottaa mukaansa tukihenkilön. :D
MAMAAAAAAAAAAA
Ap
Pydä vaan äiti mukaan. Olet niin ihana, tuli oma tytär mieleen :) Tsemppiä!
Käsittääkseni myös julkisella voi kyllä toivoa naislääkäriä jos on menossa gynekologiseen tutkimukseen? Ja kyllähän sinne julkisella puolellakin pääsee ainakin jos on oireita. Mutta ymmärrän toki, että voi olla kiva jos saa itse valita lääkärin, vaikka sitten naaman perusteella. Itse olen 26 ja kävin äskettäin julkisella puolella ensimmäistä kertaa gynekologisessa tutkimuksessa, ultraa tai papaa ei kyllä otettu. Olen itsekin jännittäjä, mutta ainakaan tuo toimenpide ei sattunut tai tuntunut mitenkään pahalta. Papa on ehkä se mitä eniten jännitän, kun sitä ei ole aiemmin otettu, seulonnat alkaa täällä päin vasta 30-vuotiaana, haluaisin käydä otattamassa sen kuitenkin jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAMAAAAAAAAAAA
Ap
Pydä vaan äiti mukaan. Olet niin ihana, tuli oma tytär mieleen :) Tsemppiä!
Voi olla että pyydänkin. :)
Kiitos tsempistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni myös julkisella voi kyllä toivoa naislääkäriä jos on menossa gynekologiseen tutkimukseen? Ja kyllähän sinne julkisella puolellakin pääsee ainakin jos on oireita. Mutta ymmärrän toki, että voi olla kiva jos saa itse valita lääkärin, vaikka sitten naaman perusteella. Itse olen 26 ja kävin äskettäin julkisella puolella ensimmäistä kertaa gynekologisessa tutkimuksessa, ultraa tai papaa ei kyllä otettu. Olen itsekin jännittäjä, mutta ainakaan tuo toimenpide ei sattunut tai tuntunut mitenkään pahalta. Papa on ehkä se mitä eniten jännitän, kun sitä ei ole aiemmin otettu, seulonnat alkaa täällä päin vasta 30-vuotiaana, haluaisin käydä otattamassa sen kuitenkin jo aiemmin.
Aijaa, mä oon ollu siinä käsityksessä että julkisella ei saa valita. :O Ja että aikoja on muutenkin hankala saada perustutkimukseen.
Mikseivät ottaneet papaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muakin jännitti ihan kauheesti ennen ensimmäistä, mutta lopulta se olikin ihan läpihuutojuttu. Se levitin tuntuu epämukavalta, itse näytteenotto ei. Ja koko homma kesti maksimissaan puoli minuuttia, jos sitäkään. Ei siis kannatta turhaan pelätä (joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty :D).
Kyseessä on lääketieteellinen tutkimus, ei "sorkinta".