Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain töitä ja pääsin haastatteluun. Vasta haastattelussa kerrottiin tarkemmin mitä työ sisältää….

Vierailija
07.07.2021 |

Haen siis siivousalan työtä. Tiettyjen syiden vuoksi haen työtä jota voi tehdä yksin …

Pääsin haastatteluun ja kyseessä oli laitoshuoltajan työ vanhuspuolella! Juuri sitä työtä mitä en pysty introverttinä tekemään. Olisin tympeä työntekijä ja vanhuskontaktit kuormittavat hirveästi. Enkä halua olla pian kuolevien vanhusten kanssa tekemisissä.

En tajua miksi työnantajat kusettavat hakijoita eivätkä ilmoita työstä tarkemmin ilmoituksessa.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas AP, jonka mielestä ilmeisesti autismin kirjon piirteet ovat sama asia, kuin introventtiys.

Introverttiys ei ole mikään sairaus, joka työnantajan on huomiotava! Voi luoja!

0/5

Ei sairaus, mutta tärkeä osa identtiteettiä, jonka työnantajat myös saavat ottaa huomioon. En ymmärrä, miksei tässäkin asiassa ihmistä kuultaisi.

Enemmin mä introvertin ja ujon ihmiset palkkaan siivoojaksi mhin vaan kuin extrovertin pulinakoneen. Sitten jäisi suustaan kiinni joka paikkaan ja unohtuisi se itse asia. Näitähän on nähty.

Vierailija
22/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista ettei ilmoituksessa näkynyt kohde. Eikö työpaikan ilmoittajan nimestä voinut sitä päätellä.

Suuren siivousalan yrityksessä, jossa kohteet voivat vaihtua päivittäin, tuskin on eriteltyä siivouskohteen esittelyä, mutta suoraan yhteen kohteeseen haettaessa sitä kuvittelisi olevan.

Ei tuo ole mitenkään erikoista nykyään. Ilmeisesti jotku paikat eivät jostain syystä kovinkaan houkuttelevia, joten keksitään jotain ympäripyöreää, että saadaan hakijoita.

Itse hain erästä siivojan paikkaa. Ilmoituksessa sanottiin työn olevan yksintehtävää siivousta, sairausloman tuurausta ja mahdollisesti myöhemmin vakituisempaa. Työpaikan sijainnista kerrottiin kaupunginosa, muttei itse firmaa ja kyseessä oli vuokrafirma.

Haastattelussa ilmeni, että työ oli 20% siivousta ja loput ihan muuta. Kestokin oli 3vkoa.

Sain työn ja työpaikalla selvisi, että mitään tuurausta ei ole olemassakaan vaan töihin otetaan sillointällöin joku eikä aiemmat ole yleensä viihtyneet viikkoa kauempaa. Edellinen oli ottanut eka päivän jälkeen loparit.

Olin sen 3vkoa töissä vaikka v*tutti kuin pientä oravaa. Hoidin hommani, mutta jatkosta ei puhuttu. En kyllä kysellytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla introvertti, saa olla työtön jos työ ei innosta mutta vittusoikoon veronmaksajan ei tarvitse elättää. Kuolkaa nälkään jos työ ei kiinnosta.

Vierailija
24/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain huomauttaa, että minulla on niin paljon varallisuutta, että siitä saatava passiivinen tuotto kattaa 140 % kuluistani. En siis ole enää työn orja vaan vapaa!

Vierailija
25/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas AP, jonka mielestä ilmeisesti autismin kirjon piirteet ovat sama asia, kuin introventtiys.

0/5

Ei sairaus, mutta tärkeä osa identtiteettiä, jonka työnantajat myös saavat ottaa huomioon. En ymmärrä, miksei tässäkin asiassa ihmistä kuultaisi.

Enemmin mä introvertin ja ujon ihmiset palkkaan siivoojaksi mhin vaan kuin extrovertin pulinakoneen. Sitten jäisi suustaan kiinni joka paikkaan ja unohtuisi se itse asia. Näitähän on nähty.

Jep, kaikki ektrovertit ja introvertithän on täysin samanlaisia keskenään. Kaikki introvertit ovat sinnikkäitä ja tunnollisia puurtajia ja ektrovertit itseään täynnä olevia tyhjänjauhajia. Kukaan introvertti ei voi toimia työssä ihmisten parissa esim. kouluttajana tai muussa vastaavassa työssä. Kukaan ektrovertti ei voi olla huolellinen ja toimia esim. toimistosiivoojana, kun ei ole ketään jolle puhua vuoron aikana! Et taida olla mikään järjen jättiläinen rekryasioissa.

Vierailija
26/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Siis minulla on toinen haastattelu tällä viikolla ja kysyin etukäteen, että millainen työ. Tänä olisi iltatyö ilman sosiaalisia tilanteita.

Siinä työssä olidi joutunut tekemään näitä siivouksia huoneissa josta asukas poistunut ajasta iäisyyteen.

Ja kenen etu olisi että olisin siellä vanhuspuolella laitoshuoltajana jos luonne ei sovi?

Kärsin myös sosiaalistentilanteiden pelosta, mutta nykyään vähemmän.

Jos ilmoituksessa olisi ollut edes vihje mistä työstä kyse niin en olisi vienyt työnhakijan aikaa.

Vierailija
27/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Jep, kaikki ektrovertit ja introvertithän on täysin samanlaisia keskenään. Kaikki introvertit ovat sinnikkäitä ja tunnollisia puurtajia ja ektrovertit itseään täynnä olevia tyhjänjauhajia. Kukaan introvertti ei voi toimia työssä ihmisten parissa esim. kouluttajana tai muussa vastaavassa työssä. Kukaan ektrovertti ei voi olla huolellinen ja toimia esim. toimistosiivoojana, kun ei ole ketään jolle puhua vuoron aikana! Et taida olla mikään järjen jättiläinen rekryasioissa.

Kyllä ekstrovertti voi siivota. Tosin työpari on tällainen ja työajasta menee 1-2 H kun hän puhuu. Ei haittaa kun palkka juoksee ja kuuntelen😊

Vierailija
28/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkkyä, että sairaaloista ym poistettiin sairaala-apulaiset.

Siihen loppui sairaaloiden puhtaus. Nyt siellä työtää siivouskärryä milloin mikäkin välinpitämätön tuuraaja.

Sairaala-apulaisen työ oli tärkeä osa sujuvaa toimintaa; nyt sitä ei tee kukaan, ja sen huomaa.

Vierailija
29/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työpaikkailmoituksissa on puhelinnumero tai sähköpostiosoite, josta voi kysyä lisätietoja ennen hakemuksen laittamista.

Suosittelen.

Vierailija
30/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firman siivooja on aivan ihana ekstrovertti nainen, eläkeikäinen ja työhön motivoitunut. Ensi alkuun vain ilahduin, kun tervehti, sitten kerran kysyin jotain ja alkoi sen jälkeen jutella. Pystyi siivoamaan huolellisesti ja hyvin siinä jutun lomassa eikä minua haitannut kuunnella. Olen introvertti mutta en mököttäjä tai antisosiaalinen. Minua loukkaa huonot käytöstavat sillä varjolla, että on muka introvertti. Oli introvertti tai ekstrovertti, hyvät tavat kuuluvat aina työpaikoille. Ei tarvitse jutella mutta hymy ei voi olla liikaa.

Vierailija
31/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua introverttina loukkaa, että tästä temperamenttityypistä on tehty joku vähämielisten vammaisuus. Eräskin päivä joku kyseli, jaksaako olla lasten kanssa, jos on introvertti! Jos ei pysty ottamaan vastaan normaalia työtä, niin introverttiys ei ole se ongelma, vaan joku ihan muu! Onkohan sama henkilö, joka näitä ääliömäisyyksiä kyselee päivästä toiseen...

Vierailija
32/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja sosiaalisten tilanteiden pelostakin kärsinyt, mutta nyt työssä missä paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ja huomannut että hyvin on pärjännyt kuitenkin, vapaa-ajalla sitten nauttii omasta ajasta entistä enemmän. 

Vierailija
33/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firman siivooja on aivan ihana ekstrovertti nainen, eläkeikäinen ja työhön motivoitunut. Ensi alkuun vain ilahduin, kun tervehti, sitten kerran kysyin jotain ja alkoi sen jälkeen jutella. Pystyi siivoamaan huolellisesti ja hyvin siinä jutun lomassa eikä minua haitannut kuunnella. Olen introvertti mutta en mököttäjä tai antisosiaalinen. Minua loukkaa huonot käytöstavat sillä varjolla, että on muka introvertti. Oli introvertti tai ekstrovertti, hyvät tavat kuuluvat aina työpaikoille. Ei tarvitse jutella mutta hymy ei voi olla liikaa.

Ap. Kuka väitti että en ole ystävällinen? Olen ystävällinen, mutta jos tilanne on hirveän kuormittava niin mistä tiedän, että JAKSAN olla 110 % ystävällinen?

Olen myös kiltti joten kotipalvelussa oli todella vaikeaa olla juttelematta vanhuksille ja osata jatkaa töitä ja jättää seurustelu. Monesti jäi työajan ulkopuolella kahvittelemaan.

Mutta ideaali tilanne on että jaksaa tehdä ne TYÖT!

Vierailija
34/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti ja sosiaalisten tilanteiden pelostakin kärsinyt, mutta nyt työssä missä paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ja huomannut että hyvin on pärjännyt kuitenkin, vapaa-ajalla sitten nauttii omasta ajasta entistä enemmän. 

Ap. Pärjään itsekin asiakkaiden kanssa kun kontakti on lyhyt.

Vierailija
35/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän nyt ihmiset taas lynkatko muita :) Vanhuspuolella työskentely nimenomaan vaatii sosiaalisia taitoja, myös laitoshuoltajalta. Ei ne vanhukset siellä katso mitä rintapielessä lukee, juttelevat ja hihasta kiskovat ihan samalla tavalla kuin lähäreitä. Kaikille se vaan ei sovi! On hyvä, jos ymmärtää itse ettei sellaiseen kykene ja sosiaaliset kontaktit ovat hankalia. Tottakai jokainen meistä hakee sellaiseen työhön mikä itselle sopii ?! Ei se johtajan virkaankaan hakeva varmaan suostu konttoriaan ( ja töitään)  kellarikopperoon sijoittamaan.

Tälle ihmiselle ei sovi tällainen siivouskohde, mutta joku toisenlainen saattaakin sitten taas olla erinomainen. Sitähän tässä tänä päivänä jokainen haluaa, ottakaa MINUT huomioon, MINUN erityistarpeeni ja MINUN  erityisosaamiseni. Eikö ole näin, vai dissataanko tässä taas vaan siivoojaa ? Siivoojan kun tulisi ilmeisesti pitää suunsa kiinni ja hymyillä aina vaan, olivat olosuhteet ja kohtelu millaista tahansa. 

Eli, olen aloittajan kanssa aivan samaa mieltä siitä, että ilmoituksessa olisi aluperinkin ollut hyvä lukea minkälainen työkohde tulee olemaan. Olisivat jo siinä vaiheessa karsiutuneet ne, jotka eivät vanhusten kanssa halua töitä tehdä. 

Vierailija
36/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua introverttina loukkaa, että tästä temperamenttityypistä on tehty joku vähämielisten vammaisuus. Eräskin päivä joku kyseli, jaksaako olla lasten kanssa, jos on introvertti! Jos ei pysty ottamaan vastaan normaalia työtä, niin introverttiys ei ole se ongelma, vaan joku ihan muu! Onkohan sama henkilö, joka näitä ääliömäisyyksiä kyselee päivästä toiseen...

Ääliömäisyys? Perustelut tälle väitteelle?

Tutun poika valmistui juuri lääkäriksi. On todella lahjakas … aikoo tutkijaksi. Ei sovellu esim terveyskeskuslääkäriksi. Onko hänessä joki vika kun valitsee itselle parhaimman työn jossa voi toteuttaa itseään ja käyttää lahjojaan? Sinun mielestä vikaa on!

Vierailija
37/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt!

Mieheni on oikea introverttiyden ”prototyyppi” ja ei ole mitään ongelmaa, jos välillä tulee ystäviä kylään. Hän toimii asiakaspalvelu- ja koulutustyössä, sekä pääluottamusmiehenä. Kaikki introvertille ehkä epätyypillisiä valintoja. Lapset suunnilleen palvovat häntä ja kohteliaampaa, huomaavaisempaa ja kiltimpää miestä saa todella hakea. Tätä palstaa kun selailee, niin introverttiys on ilmeisesti joku peitenimi MT-ongelmille. Ihan käsittämätöntä! Kaikki tuntemani introvertit ovat aivan loistavia tyyppejä ja pärjäävät elämässä tyodella hyvin.

Vierailija
38/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuspuolelle kyllä tarvitaan koulutus. Nähtävästi moni luulee, että vanhustyö on jotain pilipalihommaa jonka osaa kuka vaan…

Vierailija
39/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko sanoa mitä tämä työ pitää sisällä ilmoituksen mukaan? Itse en kyllä pysty.

Mutta koittakaa arvata!

”Valittavalta henkilöltä odotamme reipasta asennetta työntekoon ja halua sitoutua työtehtäviin. On eduksi, jos sinulla on valmiiksi kokemusta vastaavasta työstä, mutta perehdytämme sinut kyllä huolella kohteeseesi ja siellä suoritettaviin siivoustehtäviin”

Vierailija
40/76 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliömäisyys? Perustelut tälle väitteelle?

Tutun poika valmistui juuri lääkäriksi. On todella lahjakas … aikoo tutkijaksi. Ei sovellu esim terveyskeskuslääkäriksi. Onko hänessä joki vika kun valitsee itselle parhaimman työn jossa voi toteuttaa itseään ja käyttää lahjojaan? Sinun mielestä vikaa on!

Tällä palstalla monessa keskustelussa on tuotu ilmi, että introverttiys = sairaus. Pienikin kontakti esim. omien lasten tai muun yhteiskunnan kanssa koetaan ylivoimaisen rasittavaksi. Omaa huonoa käytöstä voi perustella omalla introverttiydellä aina. Tästä esimerkkinä muinoin iltasanomien tai menaisten artikkelissa esiintynyt itsensä terapeutiksi kruunannut nainen, jonka mukaan introverttiys ja haluttomuus keskustella oikeuttaa asiattomaan käytökseen. Tottakai kaikki voivat valita mitä työtä tekevät, mutta tässä maailmassa nyt ei vaan satu olemaan yhtä ainoaa sellaista työtä, jossa ei ikinä koskaan tarvitse olla tekemisissä yhtään kenenkään kanssa, mitenkään. Onko yhteiskunta tai tuönantaja velvollinen järjestämään näitä töitä? Onko yksilö velvollinen hyväksymään jonkinasteisen ihmiskontaktin työssään. Introverttiys ei altista ihmistä kyvyttömyydelle toimia yhteiskunnassa. Et ole selvästi seurannut näitä keskusteluja, etkä tiedä mistä nyt puhutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme