Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä kuussa ei jää kuin 500 euroa säästöön

Vierailija
11.07.2014 |

vaikka tähtäsin 1000 euroon. Kai se oli liian kunnianhimoista :) En ole aiemmin säästänyt ollenkaan, vaan elänyt kädestä suuhun. Koko palkka on aina kadonnut tililtä seuraavaan palkkapäivään mennessä. Tässä kuussa otinkin sitten tiukemman linjan ja yritin saada tonnin säästöön pesämunaksi, mutta nyt näyttää pahasti siltä ettei sinne jää kuin 500 euroa.

Onhan sekin jotain, mutta vähän harmittaa, kun tiedän, etten ensi palkasta saa sitä tonnia mitenkään säästöön, kun tulee vakuutusmaksuja ym. laskuja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako prosenttia tuo 500, tai tuhat euroa, on nettotuloistasi?

Vierailija
2/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:32"]

Montako prosenttia tuo 500, tai tuhat euroa, on nettotuloistasi?

[/quote]

Tämä on todellakin erittäin oleellinen tieto. Tonnin säästäminen viiden tonnin netosta ei liene vaikeaa, mutta toisaalta noin paljon palkkaa saa hyvin pieni vähemmistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai anteeksi, en tosiaan tajunnut laittaa nettotulojani... Ne ovat yleensä 1900-2000 euroa, mutta sain lomarahoja viime palkan yhteydessä, joten netto oli 2700 euroa.

ap

Vierailija
4/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on suuret sun tavoitteet. Käytännössä ihmiset pystyy pistämään ehkä 5-10% nettopalkastaan säästöihin eli sun tapauksessa jo puolet tuosta 500 eurosta on tosi hyvin! Tietty jos ajatellaan, että nyt sulle tuli lomaraha, niin olisi tuosta pitänyt se 700 e ainakin pystyä laittamaan syrjään.

Suosittelen säästämiseen jatkossa "maksa aina ensin itselle" taktiikkaa eli kun tili tulee, niin pistät 200 e säästötilille ja elelet loppukuun sit sillä 1700-1800 eurolla mitä jää. Jos kuun lopussa on vielä muutakin rahaa, niin toki voit sieltäkin ottaa vielä sit syrjään rahaa.

Vierailija
5/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästin 50% 1400e palkasta... ja loppukuusta laitan vielä 150-200 lisää säästöön, riippuen tulevasta kulutuksesta.

ei se vaikeaa ole.

Vierailija
6/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="11.07.2014 klo 14:50"]

Kovin on suuret sun tavoitteet. Käytännössä ihmiset pystyy pistämään ehkä 5-10% nettopalkastaan säästöihin eli sun tapauksessa jo puolet tuosta 500 eurosta on tosi hyvin! Tietty jos ajatellaan, että nyt sulle tuli lomaraha, niin olisi tuosta pitänyt se 700 e ainakin pystyä laittamaan syrjään.

Suosittelen säästämiseen jatkossa "maksa aina ensin itselle" taktiikkaa eli kun tili tulee, niin pistät 200 e säästötilille ja elelet loppukuun sit sillä 1700-1800 eurolla mitä jää. Jos kuun lopussa on vielä muutakin rahaa, niin toki voit sieltäkin ottaa vielä sit syrjään rahaa.

[/quote]

Säästötilin korko ei pärjää inflaatiolle, eli siellä raha hupenee varmasti. Suosittelen jotakin matalan riskin rahastoa, jossa on ainakin mahdollisuudet päästä plussan puolelle.

Vierailija
7/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:54"]

[/quote]

Säästötilin korko ei pärjää inflaatiolle, eli siellä raha hupenee varmasti. Suosittelen jotakin matalan riskin rahastoa, jossa on ainakin mahdollisuudet päästä plussan puolelle.

[/quote]

Joo, samaa mieltä minäkin, mut jotenkin oletin, että ap:lla ei ole mitään puskurirahastoa ja itse keräisin ehkä 2-3 kk nettopalkan verran ensin puskurirahastoa ennen kuin aloittaisin sijoittamisen. Itse sijoittaisin indeksirahastoihin, vaikkapa vähän korkeariskisempiinkin.

Vierailija
8/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:51"]Itse säästin 50% 1400e palkasta... ja loppukuusta laitan vielä 150-200 lisää säästöön, riippuen tulevasta kulutuksesta.

ei se vaikeaa ole.

[/quote]

Niin josasuu vielä äitin ja isin kans.

Vierailija
9/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:51"]

Itse säästin 50% 1400e palkasta... ja loppukuusta laitan vielä 150-200 lisää säästöön, riippuen tulevasta kulutuksesta.

ei se vaikeaa ole.

[/quote]

Hmm... Sulla vissiin mies maksaa lähes kaiken?

Vierailija
10/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="11.07.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:54"]

[/quote]

[/quote]

Joo, samaa mieltä minäkin, mut jotenkin oletin, että ap:lla ei ole mitään puskurirahastoa ja itse keräisin ehkä 2-3 kk nettopalkan verran ensin puskurirahastoa ennen kuin aloittaisin sijoittamisen. Itse sijoittaisin indeksirahastoihin, vaikkapa vähän korkeariskisempiinkin.

[/quote]

Komppaan täysin tätä. Indeksirahastot ovat hyvä kohde ihmiselle, joka ei jaksa itse pelata osakkeiden kanssa. Itse koetan säästää 20-25 % tuloistani (ml. asuntolainan lyhennysosa). Osa on pitkän aikavälin rahastosijoituksia, osa matkakassan kerryttämistä. Kyllä se yleensä onnistuu, kun ei ole suita ruokittavana eikä enää isoja elintasohankintoja tehtävänä.

Vierailija
11/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania oletuksia heti :D maksan oman puoleni vuokrasta ja laskuista, näin olen tehnyt jo neljä vuotta... viimeiset kaksi vuotta olen elänyt opintotuella eli ruokaan ym on jäänyt ehkä 50e/kk. säästäväinen olen ollut aina, miksi ihmeessä kuluttaisin enemmän kuin minun tarvitsee. Tosin, nyt palkallisena on tullut ostettua asioita mihin en ennen pystynyt, vaatteita ym.

t. 6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan