Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Prisman ja Cittarin kauppias ei luota asiakkaisiin sen vertaa, että antaisi näille skannerit sisäänkäynnin yhteydessä ja kassalla enää maksettaisiin?

Vierailija
07.07.2021 |

Tämä on käytäntö Ruotsin Coopeissa ja ICA-marketeissa. Miksi Suomessa ei luoteta asiakkaaseen?

Ainoa oikea tapa itsepalvelukassalle on se, että jo myymälässä ollessaan asiakas skannaa ostamansa tuotteet ja kassalla tapahtuu enää maksusuoritus. Suomessa Prisman ja Cittarin kauppiaan epäluuloisuus on estänyt järjenkäytön.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esooon Olarin Prismassa on ainakin ollut tuollainen, en tiedä nykytilaa. En ole sitä käyttänyt, koska en pelkää ihmisiä, kassamyyjä ja ostotilanteita.

Itse valitsen skannerin, koska sen on nopeampi ja kätevämpi tapa minulle. Skannerin tilalle vielä sovellus puhelimeen ja olisi oikein hyvä. Sovelluksessa voisi olla maksukorttikin takana, niin minun ei tarvitsisi pysähtyä kassalle maksamaankaan.

Mainitsemasi ehdotus herättäisi varmasti kovasti vastustusta, koska sehän mahdollistaa kaiken mahdollisen seurannan vielä nykyistä enemmän. Amerikassa ja Kiinassa seurattaisiin, että mitäpä ne suomalaiset ostavat.

Vierailija
22/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi oikein mitään laitetta käyttöön ihmiselle, joka puhuu Prisman kauppiaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön avaus. Suomessa luotetaan niin paljon, että maksukin tapahtuu itsepalvelukassalla.

Jossa on koko ajan joku kyttäämässä. Ja ei ole mitään järkeä, että joutuu laatomaan kaiken vielä kerran pois kärrystä, kun tuotteet voisivat olla jo skannattu kaupassa ja laitettu jo kassiin, jolloin kassalla vain enää maksat. Näin maailmalla toimitaan, mutta mitäs Suomen Impivaarassa siitä tiedettäisiin. 😂

AP

Hei, kuvitteletko ihan tosissasi, että kaikkialla muualla maailmassa toimitaan noin?

Mikä vіtun hinku on ihmisillä nähdä että jokin asia tehdää jossain jotenkin, ja sitten tulla itkemään kuinka Suomi on maailman pahin takapajula.

Hei, Suomessa on ihan oikeasti asiat hyvin. Kaikki ei ole täydellistä ja paljon on parannetavaa, mutta mene joskus käymään vaikka Intiassa hakemassa vähän perspektiiviä elämääsi.

Vierailija
24/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K- kaupassa mukavampi käydä kun asiakasta ei pakotetta kaikenlaiseen uuteen teknologiaan , s-kaupan kassojen välillä ehdotukset ahdistaa että ota mobiilisovellus ja sitä ja tätä . K.kaupan  kassat myös huomaavat  ostosten väliset selvät rajat eli seuraavat mitä tekevät .

Vierailija
25/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esooon Olarin Prismassa on ainakin ollut tuollainen, en tiedä nykytilaa. En ole sitä käyttänyt, koska en pelkää ihmisiä, kassamyyjä ja ostotilanteita.

Itse valitsen skannerin, koska sen on nopeampi ja kätevämpi tapa minulle. Skannerin tilalle vielä sovellus puhelimeen ja olisi oikein hyvä. Sovelluksessa voisi olla maksukorttikin takana, niin minun ei tarvitsisi pysähtyä kassalle maksamaankaan.

Mainitsemasi ehdotus herättäisi varmasti kovasti vastustusta, koska sehän mahdollistaa kaiken mahdollisen seurannan vielä nykyistä enemmän. Amerikassa ja Kiinassa seurattaisiin, että mitäpä ne suomalaiset ostavat.

Kummallakin isolla kauppaketjulla on jo nyt sovellus, missä voit tehdä ostoslistasi sekä seurata ostojasi. Ei olisi minusta iso muutos, jos skannaamisen ja maksamisen toisi sovellukseen. Kuten todettua kyseinen sovellus on jo käytössä Onninen Express-myymälöissä. Olen luonut käyttäjätunnuksen heidän palveluun ja kierrän myymälässä skannaamassa ottamani tuotteet, minkä jälkeen menen kassalle. Lasku kilahtaa sähköpostiini.

Vierailija
26/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K- kaupassa mukavampi käydä kun asiakasta ei pakotetta kaikenlaiseen uuteen teknologiaan , s-kaupan kassojen välillä ehdotukset ahdistaa että ota mobiilisovellus ja sitä ja tätä . K.kaupan  kassat myös huomaavat  ostosten väliset selvät rajat eli seuraavat mitä tekevät .

Ei minua ainakaan ole pakotettu mihinkään.

Vierailija
27/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön avaus. Suomessa luotetaan niin paljon, että maksukin tapahtuu itsepalvelukassalla.

Jossa on koko ajan joku kyttäämässä. Ja ei ole mitään järkeä, että joutuu laatomaan kaiken vielä kerran pois kärrystä, kun tuotteet voisivat olla jo skannattu kaupassa ja laitettu jo kassiin, jolloin kassalla vain enää maksat. Näin maailmalla toimitaan, mutta mitäs Suomen Impivaarassa siitä tiedettäisiin. 😂

AP

Hei, kuvitteletko ihan tosissasi, että kaikkialla muualla maailmassa toimitaan noin?

Mikä vіtun hinku on ihmisillä nähdä että jokin asia tehdää jossain jotenkin, ja sitten tulla itkemään kuinka Suomi on maailman pahin takapajula.

Hei, Suomessa on ihan oikeasti asiat hyvin. Kaikki ei ole täydellistä ja paljon on parannetavaa, mutta mene joskus käymään vaikka Intiassa hakemassa vähän perspektiiviä elämääsi.

Niinpä. Yleensä Suomesta valittajat eivät ole paljoa matkustelleet tai jos ovat matkustelleet, niin he ovat tehneet vain sellaisia lyhyitä pyrähdyksiä.

Oikeasti suosittelen asumista ulkomailla, eikä vain yhdessä maassa, vaan useammassa ja muutaman vuoden ajan saman tien. Vasta silloin huomaa, että kaikki ei aina sujukaan ihan täydellisesti ja että Suomessa asiat ovat hyvin, todella hyvin. Tottakai muissa monessa muussa maassakin asiat ovat hyvin, mutta ei tarvitse lähteä vaikka kuin Saksaan asumaan, niin siellä odottaa jo sellainen byrokratiaviidakko, että ei naurata. Saati sitten muut asiat.

Vierailija
28/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallakin isolla kauppaketjulla on jo nyt sovellus, missä voit tehdä ostoslistasi sekä seurata ostojasi. Ei olisi minusta iso muutos, jos skannaamisen ja maksamisen toisi sovellukseen. Kuten todettua kyseinen sovellus on jo käytössä Onninen Express-myymälöissä. Olen luonut käyttäjätunnuksen heidän palveluun ja kierrän myymälässä skannaamassa ottamani tuotteet, minkä jälkeen menen kassalle. Lasku kilahtaa sähköpostiini.

Onnisen palveluja ja tavaroita ei kovin moni tarvitse ja se on tukku. Hohhoijaa.

Vierailija
29/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas haluaisin, että opiskelijoilla ja muilla kassatyöntekijöillä on jatkossakin töitä, siksi en käytä itsepalvelukassoja tai halua muuten skannata itse ostoksiani.

Suomeen paluumuutettuani täällä melkein ärsyttää se, että kaiken saat tehdä itse ja mieluiten vielä netissä, ettei vahingossakaan tule asiakaspalvelutilanteita. Siellä netin puolellakin apuna toimii tarvittaessa vain chattibotti, jonka yleisin vastaus tuntuu olevan "en ymmärtänyt kysymystä, kokeile muotoilla asiasi toisella tavalla viestikenttäään".

Vierailija
30/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän typeriä vastauksia AP:n yritykseen avata yhteiskunnallinen keskustelu.

Vierailija
31/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnisen palveluja ja tavaroita ei kovin moni tarvitse ja se on tukku. Hohhoijaa.

Onninen on osa Keskoa ja nykyiselläkin Keskon sovelluksella voin katsoa viimeisen 5 vuoden ostoksiani sekä saan kuittini sähköisenä sovellukseen. Onko sinusta tosiaan iso hyppy jos Onninen skannaus toiminto tulisi Keskon k-ruokan puolen asiakassovellukseen?

Vierailija
32/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olarin Prismassa on. Käytän sitä aina jos vaan on vapaita. Ne on aika suosittuja. Nopeuttaa kauppareissua kovasti kun jää ensin hihnalle ja sitten kasseihin latominen välistä.

Vierailija
33/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitärahaa niihin ostoksiin saa, kun koneet tekevät kaiken työn?

Vierailija
34/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olarin Prismassa on. Käytän sitä aina jos vaan on vapaita. Ne on aika suosittuja. Nopeuttaa kauppareissua kovasti kun jää ensin hihnalle ja sitten kasseihin latominen välistä.

Pitihän se arvata, että jos tällainen palvelumuoto olisikin Suomessa toteutettu (as if), niin totta kai se on juosten kusten tehty. En muista yhtä ainoaa kertaa Ruotsissa, että skannerit olisivat olleet loppu missään kaupassa. Voi hyvä luoja tätä Suomen menoa!

AP

Vierailija
35/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kassaa, että heillä olisi töitä jatkossakin.

Muista myös kakata Prisman lattialle, jotta siivoojillakin on töitä.

Vierailija
36/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpäänkin Prismassa skannataan!

Vierailija
37/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on ketju taas. Ap höyryää puuttuvista skannereista vaikka skannereita löytyy kyllä.

Henk.koht. en käytä, koska mielestäni piippailu on palvelu joka on leivottu tuotteiden hintoihin. En tee ilmaiseksi kassan töitä - voin tehdä jos saan jotain alennusta.

Vierailija
38/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän prismassa on ollut skannerit pitkään. Miksi ihmiset eivät tarkista faktojaa, kun tekevät palstalle aivopieruja? Haluavatko tosissaan, että kaikki näkevät miten tyhmiä ovat.

Vierailija
39/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja vihannekset ja hedelmät ja irtokarkit punnitaan itse.

Vierailija
40/47 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan jokus kärryyn tavaraa ja kohta muutan mieleni ja vienkin tavaran pois tai vaihdan toiseen tuotteeseen. En haluaisi käyttää tuollaista skanneria. Hyvä vaihtoehto olisi laite, joka skannaa kerraalla koko kärryllisen kassalla. Näitäkin kuulemma joissakin maissa on.

Sinua varten ruotsissakin on olemassa normaalit kassat kaupoissa.

Mutta oikeasti se skanneri on kätevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme