Miten jaksaa kuunnella kommentteja painostani tässä tilanteessa?
En avaa terveydentilaani sen tarkemmin, mutta minulla on terveydentilaani johtuvan syyn takia noussut paino lyhyessä ajassa väliaikaisesti +10 kiloa. En ole voinut painonnousulle mitään ja painoni tulee olemaan vielä n. puoli vuotta tällä tasolla erään terveydentilaani liittyvän asian vuoksi. En voi tälle seikalle mitään eikä painoni tule putoamaan tämän puolen vuoden aikana, vaikka mitä tekisin. Syön kohtuudella ja liikun jaksamiseni rajoissa, joten siitä ei ole kyse. Painoni ei ole liikkunut kiloakaan suuntaan tai toiseen useaan kuukauteen tämän terveydentilaani liittyvän asian takia, vaikka normaalisti painoni vaihtelee kilon tai pari suuntaan tai toiseen. Painoni laskee kyllä aikanaan, kunhan tuo terveydentilaani liittyvä asia muuttuu ja painon putoaminen on fysiologisesti taas mahdollista. Tällä hetkellä on kuitenkin tilanne, että kilot eivät yhdessä yössä katoa mihinkään ja enkä ole fyysisesti kunnossa terveydentilani takia.
Minulle on rankka asia olla tällä hetkellä kehossa, jota en tunne lainkaan omakseni. En tunnista itseäni peilikuvastani ja turvonneet kasvot tuntuvat vierailta. Tiedostan, että nämä kilot eivät ole tulleet syömällä, vaan liittyvät terveydentilaani. En kuitenkaan voi nyt muuta kuin odottaa, että terveydentilaani liittyvä asia muuttuu ja painoni alkaa laskea. Joudun kuitenkin olemaan nykyisessä painossani vielä n. puoli vuotta ja mietin, miten jaksaa ihmisten kommentointia painostani? En jaksaisi enää kuunnella ihmettelyjä, kuinka olen lyhyessä ajassa näin lihonut ja miksi en laihduta. Kommenteista tulee todella paha olo, sillä en tällä hetkellä voi painolleni mitään vaan terveyteeni liittyvä seikka on minulle etusijalla nyt. Kaipaisin vinkkejä, miten jaksaa kuunnella toisten ikäviä kommentteja painosta? Näistä painoani kommentoivista ihmisistä suurin osa tietää tilanteestani ja siitä, minkä syyn takia minulle on lyhyessä ajassa kertynyt kiloja, mutta silti painoani kommentoidaan ikävästi ja syyllistetään syömisestä.
Ap
Kommentit (7)
mikä tuollaisen painonnousun takana on? sairaus? lääkitys? raskaus?
Kertoo kyllä kommentoijista tuo että tullaan piikittelemään noin ilmeisesti fyysisesti sairasta (?) ihmistä.
Muutamia ehdotuksia:
1. Sano suoraan, ettet voi painollesi nyt mitään ja tilanne ei ole pysyvä.
2. Kysy toiselta, millä oikeudella hän tulee arvostelemaan painoasi.
3. Kerro, ettei laihduttaminen ole omassa elämäntilanteessasi nyt päällimmäisenä mielessä.
Yritä olla välittämättä. Ei ole kiva neuvo, mutta toisia et voi muuttaa. Jotkut toopet katsoo oikeudekseen kommentoida kaikkea. Voisitko vältellä painoasi kommentoivien seuraa?
Ehkä eivät tajua käyttäytyvänsä asiattomasti. Oman äitini ikäpolvelle on ihan "normaalia" huomautella toisten painosta ja inhoan tuota tapaa todella paljon. Ehkä tuossa on jotain samaa? Ajattelevat tekevänsä palveluksen huomauttamalla kiloista?
Oletko sanonut ihan suoraan heille, että painosi puiminen tuntuu ikävältä??
onpa ilkeää tulla kommentoimaan painoa noin!!
kykenetkö noissa tilanteissa sanomaan napakasti asiasta takaisin? ei tuollaisia sanoja tarvitse kenenkään kuunnella tuollaisessa tilanteessa. voimia!!