Kävisitkö töissä, jos kaikki velat olisi maksettu?
Mietinpä vain tätä. Kun saan kohta kämpän ja mökin maksettua, niin miksi enää jatkaisin työn tekoa? Pärjään melko pienellä ja ilman työtäkin maksaisi niukin naukin pakolliset menot ja rahaa jäisi riittävästi vielä ruokaan. Eläkkeeseen 10v. Sitten tulot jo vähän nousisi. Onko tämä välttämättä niin kovin huono vaihtoehto. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (62)
Mulle toi on onneksi mahdollinen valinta. Perin miljoonaperinnön. Mutta jatkan osa-aikaisena, pyydän vain saada tehdä vähemmän tunteja, kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai se kämpän ja mökin huoltaminen maksaa, joten ei kai millään työmarkkinatuella voi elää?
Ei ole velkaa, mutta kolme lasta elätettävänä. Töihin hip hei vain.
Niin kyllä se varmaan tiukkaa olisi, mutta mielestäni tehtävissä. Alkuun voisi muutenkin jäädä ansiosidonnaiselle ja mahdollisesti tarvittaessa sitten tehdä jotain keikkahomma tms jos tulee tiukka paikka.
Näiden kiinteistöjen huoltaminen ei ole kallista, pakolliset hoitaa yllättävän halvalla. Kai omaan asuntoonkin asumistukea saa, jos tuloja ei ole?
ApAsuntolainan korkoihin taitaa mahdollisesti saada, mutta ei käsittääkseni muuhun.
Saahan. Mutta summa on ihan kymppejä tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi on onneksi mahdollinen valinta. Perin miljoonaperinnön. Mutta jatkan osa-aikaisena, pyydän vain saada tehdä vähemmän tunteja, kuin ennen.
Ää viitsi puhua p#skaa. Suomessa harvoin, erittän harvoin saadaan miljoonaperintöjä.
Ja siitäkin pitää vielä maksaa verot.
Mutta elä vaan unelmissasi, se helpottaa.
Käyn 500e/kk henkilökohtaisena avustajana vammaiselle lapselle. Eli saan 625e työmarkkinatuki. 96e lapsilisä. 500e palkka. Lisäksi mies laittaa minulle 1500e/kk millä maksan osaksi laskuja ja harrastuksiin meneviä juttuja.
Turhaa raataa jos ei ole tarvetta 👌
Meillä ei ole ollut kymmeneen vuoteen lainaa ja käyn tietenkin töissä. Tykkään työstäni. Mieskin käy töissä ja hänkin tykkää työstään paljon, me molemmat olemme yrittäjiä. Tällä hetkellä olemme lomalla ja pidämme lomaa viitisen viikkoa vuodessa.
Käyn. Ei tarttis, pääomatuloilla maksais kyllä kulut lopun elämää.
Mun työt on mulle mielenkiintoisia ja merkityksellisiä.
Ja toivottavasti hyödyttää teitä kaikkia päivittäin.
Kävisin ja tienaisin rahaa säästöön, jotta olis mahdollisuus jäädä aikaisemmin pois töistä. Mun talo on maksettu, kun täytän 43. Tosin varmasti sitten voisi vaikka ostaakin sen mökin tmv.
Toki, mutta en missä vaan työssä.
No totta kai. Maksan asuntolainaa vain 600 euroa kuussa eikä tuolla vähennyksellä kyllä herroiksi aleta elää eli työntekoa jatketaan edelleen. Ja pitäähän siinä asunnosta pitää huolta remontein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai se kämpän ja mökin huoltaminen maksaa, joten ei kai millään työmarkkinatuella voi elää?
Ei ole velkaa, mutta kolme lasta elätettävänä. Töihin hip hei vain.
Niin kyllä se varmaan tiukkaa olisi, mutta mielestäni tehtävissä. Alkuun voisi muutenkin jäädä ansiosidonnaiselle ja mahdollisesti tarvittaessa sitten tehdä jotain keikkahomma tms jos tulee tiukka paikka.
Näiden kiinteistöjen huoltaminen ei ole kallista, pakolliset hoitaa yllättävän halvalla. Kai omaan asuntoonkin asumistukea saa, jos tuloja ei ole?
Ap
Yhtiövastikkeeseen saa hyvinkin asumistukea mutta omakotitaloon nihkeämmin.
Ilman muuta kävisin. Työ antaa hyvän vastapainon vapaa-ajalle. Muutama vuosi vielä ja olen velaton. Sen jälkeen voin viettää entistä mukavampa vapaa-aikaa matkustellen, ravintolassa syöden ym.
Jos rahaa olisi niin paljon että niillä pärjäisi loppuelämän ilman että joutuu tinkimään mistään niin mikä ettei, muuten en.
Minä lopetan työnteon sitten kun pääomatulot riittävät elättämään minut. Tällä hetkellä pääomatulot riittävät puolen vuoden elämiseen ilman lainoja. Eli kun pääomatulot on tuplattu pääomatulot riittävät vasta kulujen peittämiseen, mutta lainojen lyhennykset pitää vielä hoitaa. Eli aivan heti en ole jäämässä pois työelämästä.
Sitten kun saan opintolainani maksettua jättäydyn 40 prosenttia leikatulle toimeentulotuelle loppuelämäkseni. Töitä en saa mutta en halua olla työkkärin pompoteltavana.
Omaan asuntoon ei saa asumistukea kuin vastikeosuuteen ja korkoon. Älkää nyt kuvitelko että kela alkaa maksamaan kenellekään taloja ja mökkejä. 😂
Mulla on velkaa ja en käy töissä.
N40.
Silloin kun otettiin talolaina, ei oltu töissä.
Lainan kk-erä vähemmän kuin aijempi vuokra.
Tuohon en osaa sanoa saako asumistukea omaan kun ei olla tuollaista edes ajateltu silloin hakea.
Nyt talolaina maksettu eikä edelleenkään käydä töissä, kuopus asuu vielä kotona. Kyllä näin voi asua ja elää, pitää olla vain tarkka mihin rahat laittaa että riittää, ja aina kun mahdollista laittaa säästöön kaikkea korjausta jne varten mitä tulee aina yllättäen.
N
Kaikki velat on maksettu jo vuosia sitten, ja aion tehdä töitä eläkeikään asti. Ei tulisi mieleenkään jäädä verorahaelätiksi.
Selvennykseksi: sellainen työtön työnhakija, joka oikeasti haluaa töitä mutta ei ole toistaiseksi saanut, ei ole verorahaelätti vaan on tukensa ansainnut.
Asuntolainan korkoihin taitaa mahdollisesti saada, mutta ei käsittääkseni muuhun.