Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vittumainen naapuri

Vierailija
11.07.2014 |

Pakko kirjoittaa vuodatus kun on nii inhottava olo naapurin takia. Ollaan miehen kans asuttu paikassa x nyt 2,5 vuotta ja meillä on huomenna muutto edessä. Mulla on rv38 meneillään eli vauvan takia muutetaan isompaan kämppään. 

Asutaan nyt siis kerrostalossa 2. kerroksessa, jossa on kätevä takaovi, niin ettei tarvitse käyttää rappusia ja hissiä ollenkaan tavaroiden kantamisessa. Oltiin viime maanantaina tuomassa anoppilasta miehen vanhoja leluja ym. koko meidän farmariauto ihan täynnä. 

Yritettiin ajaa meidän tutulle takaovelle, tietä pitkin joka on liikennemerkillä määritelty jalka/pyöräkäytäväksi. 

Kyseistä jalkakäytävää pitkin käveli sitten joku viereisen talon naapuripariskunta, tytön ja pienen vauvan kanssa. Heillä ei ollut aikomustakaan väistää sivuun. Tyttö levitti kätensä sivulle "tästä ei mennä", mies laittoi lastenvaunut poikittain tielle ja käveli uhkaavan näkösesti meidän luokse. Mun mies avas hänelle sit auton ikkunan ja tää naapuri alkoi rähistä siinä, että "Tätä tietä ei muuten sitten saa ajaa!", vetosi johonkin auton alle jääviin lapsiin, sanoi ottaneensa yhteyttä jo kaupunkiin ja poliisiin yms. ja että meidän pitää nyt sitten viedä kamat etuovesta, hissin kautta 2. kerrokseen. 

Teki niin mieli vetää hormonihuuruissa turpaan sitä miestä. Mutta noh, kilttejä oltiin ja jouduttiin koko tie peruuttamaan takaisin lähtöpisteeseen, ajamaan etuovelle, raahaamaan kamat hissiin, 2. kerrokseen ja sitten hissistä meidän asuntoon. Helvetin helppoa taas. 

Oli kyl niin uhkaavan oloinen naapuri, luulin, että hän lyö mun miestä siitä ikkunasta. Nyt on sitten huomenna muutto ja meillä jyrrää kyseistä tietä pitkin 3 autoa kun yritetään kerralla saada kaikki kamat. 

Tiellä ei ole kieltomerkkiä "moottoriajoneuvolla ajo kielletty". Pelkkä jalkakäytävä siis on ja taloyhtiön säännöissäkin lukee, että missä tahansa piha-alueella saa lastata autoa. 

On ollut kyl niin paha olo koko viikon tuon takia. Lastaan tänään yksin omaan autoon kaikki kevyemmät tavarat ja pelottaa että kyseinen mies tulee huutamaan tai pistää lastenvaunut taas tientukkeeksi. 

Ajattelin ottaa ainakin kännykän lähelle, ja napata videota hänestä jos näin käy. Vähän sitten todistusaineistoa, jos hän soittaa poliisit paikalle. 

En tiedä jaksaako kukaan lukea, mutta sainpahan kirjoitettua... 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa maassa, kun Suomessa otetaan tällaiset säännöt näin kirjaimellisesti. Itse olisin ainakin ajanut autoni juuri tuohon suunniteltuun paikkaan, riipumatta siitä mitä joku leikkipoliisi siellä pihalla mussuttaa. Vähän selkärankaa tohon touhuun...

Vierailija
22/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on mennyt niin ohi ap:n aloituksesta. Taas kerran. Yhdyn siihen, että avaatte oman keskutelun tälle pelastutieasialle ja lakipykölille ja hallituksen vastuille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen itse tai sitten ollut avustamassa muutossa Suomessa tai muussa maassa niin muuttoauto on jätetty  sellaiseen paikkaan josta tavarat saa parhaiten kannettua. Ainut ehto on ollut että autolla pääsee ohi.

Joskus muuttoauto on seissyt laillisella paikalla, joskus ei.

Joskus harvoin joku on tullut aukomaan päätään -silloin on korotettu ääntä ja käsketty pilkunnussijan häipyä.

Poliisi ei todellakaan tule paikalle jos siitä kuormauspaikalta mahtuu autolla ohi.

Kun on tarpeeksi vittumaisella asenteella liikkeellä niin harva siihen tulee pätemään.

Näin toimin jatkossakin. :)

Vierailija
24/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas että ollaan Suomessa. Sääntöjä noudatetaan orjallisesti ja maalaisjärki on kuolemassa isovanhempien mukana.

Vierailija
25/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka nyt väitätte kiven kovaa ettei pihaan saa autolla ajaa jos vain huoltoajo on sallittu, kertoisitteko, miten itse olette hoitaneet muuttonne? Kantamalla rojunne jopa useiden satojen metrien päästä kadulta sisälle? Uskonpa, että 99% on ajanut autonsa ihan siihen oven eteen, mistä sen muuton saa helpoiten ja nopeiten hoidettua...

Vierailija
26/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soita isännöitsijälle ja kysy? Siellä varmaan tiedetään teidän talon ja pihojen tilanne paremmin kuin av:llä.

Vierailija
27/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:43"]Mikset soita isännöitsijälle ja kysy? Siellä varmaan tiedetään teidän talon ja pihojen tilanne paremmin kuin av:llä.

[/quote]

Niinpä. Täällä saat vain oletuksia ja vastauksia ohi aiheen. Soita isännöitsijälle tai huoltomiehelle ja selitä tilanne, niin saat varmistuksen asiaan samantien.

Vierailija
28/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:29"]

Te, jotka nyt väitätte kiven kovaa ettei pihaan saa autolla ajaa jos vain huoltoajo on sallittu, kertoisitteko, miten itse olette hoitaneet muuttonne? Kantamalla rojunne jopa useiden satojen metrien päästä kadulta sisälle? Uskonpa, että 99% on ajanut autonsa ihan siihen oven eteen, mistä sen muuton saa helpoiten ja nopeiten hoidettua...

[/quote]

Mutta ap:lla on se pääreitti käytettävissä. Hän haluaa poiketa säännöstä vain koska se on hänelle helpompaa. Mikä ei ole perusteltu syy mennä ajelemaan jalkakäytäville. Ap käyttää sitä pääovea muuttoonsa. Ei se nyt niin mene että ihmiset tekee ihan mitä tahansa lainvastaista vain siksi ettei heitä huvita toimia sääntöjen mukaan. Mä ymmärrän jalkakäytävälle muuttoauton pysäköinnin jos se on ainoa reitti hoitaa muutto. Mutta tässä tapauksessa näin ei ole, on olemassa se ihan muuttoon tarkoitettu ovi ja piha. Silloin ei mennä tukkimaan jalkakäytävää. Tai edes kysytään isännöitsijältä tms. onko se sallittua. Ei tungeta sinne vaan koska mua nyt sattuu huvittaa hoitaa muutto tästä ovesta.  

Mitä muuta sääntöä/lakia saa ihan pikkasen venyttää jos siitä on itselle hyötyä? Mulla esim. on kauppaan tietä pitkin 5km, pyörätietä taas alle kilometri. Voinko mä hurauttaa autolla sen pyörätien kautta kauppaan, koska se lyhentää mun matkaa ja ekologisempaakin se on. Maailma pelastuu kun mun autoilun saasteet pienenee. Ja ei kai se nyt oikeesti ketään voi haitata? Ajan hiljaa ja varovasti ja vain kerran viikossa. Voiko kännissä ajella jos huvittaa? Jos ajaa ihan hiljaa ja hiljaisella tiellä? Eihän se nyt voi ketään silloin haitata?

Ja sitäpaitsi, eihän ap edes vielä muuttanut, toi jotain leluja vanhaan asuntoonsa. Ei se muuttamista ole. Ap on tainnut tukkia sitä tietä jo aika usein, en siis ihmettele että muut asukkaat alkaa hermostua. Taitaa ap:n auto seistä sillä vähän väliä. Aina on hyviä tekosyitä mennä takaovelle, milloin lelulastit, milloin kauppakassit jne. Kun ei se voi ketään haitata jos mä ihan pikkusen vaan...

Vierailija
29/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:05"]

Mutta ap:lla on se pääreitti käytettävissä. Hän haluaa poiketa säännöstä vain koska se on hänelle helpompaa. Mikä ei ole perusteltu syy mennä ajelemaan jalkakäytäville. Ap käyttää sitä pääovea muuttoonsa. Ei se nyt niin mene että ihmiset tekee ihan mitä tahansa lainvastaista vain siksi ettei heitä huvita toimia sääntöjen mukaan. Mä ymmärrän jalkakäytävälle muuttoauton pysäköinnin jos se on ainoa reitti hoitaa muutto. Mutta tässä tapauksessa näin ei ole, on olemassa se ihan muuttoon tarkoitettu ovi ja piha. Silloin ei mennä tukkimaan jalkakäytävää. Tai edes kysytään isännöitsijältä tms. onko se sallittua. Ei tungeta sinne vaan koska mua nyt sattuu huvittaa hoitaa muutto tästä ovesta.  

Mitä muuta sääntöä/lakia saa ihan pikkasen venyttää jos siitä on itselle hyötyä? Mulla esim. on kauppaan tietä pitkin 5km, pyörätietä taas alle kilometri. Voinko mä hurauttaa autolla sen pyörätien kautta kauppaan, koska se lyhentää mun matkaa ja ekologisempaakin se on. Maailma pelastuu kun mun autoilun saasteet pienenee. Ja ei kai se nyt oikeesti ketään voi haitata? Ajan hiljaa ja varovasti ja vain kerran viikossa. Voiko kännissä ajella jos huvittaa? Jos ajaa ihan hiljaa ja hiljaisella tiellä? Eihän se nyt voi ketään silloin haitata?

Ja sitäpaitsi, eihän ap edes vielä muuttanut, toi jotain leluja vanhaan asuntoonsa. Ei se muuttamista ole. Ap on tainnut tukkia sitä tietä jo aika usein, en siis ihmettele että muut asukkaat alkaa hermostua. Taitaa ap:n auto seistä sillä vähän väliä. Aina on hyviä tekosyitä mennä takaovelle, milloin lelulastit, milloin kauppakassit jne. Kun ei se voi ketään haitata jos mä ihan pikkusen vaan...

[/quote]

Saan elämääni suurta hupia kaltaistesi pilkunnussijoiden kiusaamisesta.

Hajoa siihen, minä käytän järkeä ja sovellan.

Vierailija
30/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:27"]

[/quote]

[/quote]

Jos jokainen alkaa käyttää järkeä ja soveltaa, niin mikään ei kohta enää toimi. Kaduilla ei pääse liikkumaan koska kaikki vaan ihan pikaisesti pysäköi kiellettyyn paikkaan. Ei kai se ketään haittaa jos raitiovaunu hetken odottaa kun käväisee kaupassa ja auto on raiteilla jne? Pian sitä haittaa oikeesti on. Ja sitten sinä itsekin manaat, kun mikään suju kun kaikki vaan soveltaa ja käyttää järkeään. Mutta muista tämä järjenkäyttö ja soveltaminen sitten itsekin ja ihan rauhassa odotat, eikös vaan.

Vierailija
31/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

Jos jokainen alkaa käyttää järkeä ja soveltaa, niin mikään ei kohta enää toimi. Kaduilla ei pääse liikkumaan koska kaikki vaan ihan pikaisesti pysäköi kiellettyyn paikkaan. Ei kai se ketään haittaa jos raitiovaunu hetken odottaa kun käväisee kaupassa ja auto on raiteilla jne? Pian sitä haittaa oikeesti on. Ja sitten sinä itsekin manaat, kun mikään suju kun kaikki vaan soveltaa ja käyttää järkeään. Mutta muista tämä järjenkäyttö ja soveltaminen sitten itsekin ja ihan rauhassa odotat, eikös vaan.

[/quote]

Puhuin järjen käytöstä, pikku pykäläfetisisti.

Luepa nyt tekstini ajatuksella uudestaan.

Tai jos mielestäsi järjen käyttöön kuuluu ratikkakiskoille pysäköinti niin ei sitten mitään...

Vierailija
32/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yritettiin ajaa meidän tutulle takaovelle, tietä pitkin joka on liikennemerkillä määritelty jalka/pyöräkäytäväksi."

Tieliikennelaki: "

27 §
Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot

Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.

Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:

1) jalkakäytävällä, suojatiellä, pyörätiellä ja pyörätien jatkeella sekä viiden metrin matkalla ennen suojatietä, risteävää pyörätietä tai pyörätien jatketta; (24.6.2010/624)"

Että ei siinä sen enempää sössöttämistä.

Vierailija
33/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Puhuin järjen käytöstä, pikku pykäläfetisisti.

Luepa nyt tekstini ajatuksella uudestaan.

Tai jos mielestäsi järjen käyttöön kuuluu ratikkakiskoille pysäköinti niin ei sitten mitään...

[/quote]

Niin, ap:lla on pääovi josta hoitaa muuttonsa. Hänen ei tarvitse ajella jalkakäytäviä pitkin eikä pysäköidä niihin. Järkevää on käyttää sitä ovea mikä on tarkoitettu muuttamiseen. Silloin se muuttoauto ei häiritse eikä ole vaaraksi siellä jalkakäytävällä oleville. Oma mukavuus ei ole syy olla noudattamatta sääntöjä. Jos se on perusteltu syy niin silloin niille raitsikkakiskoillekin saa pysäköidä. Kyllä se on niin paljon mukavampaa kävellä suoraan ovelta kauppaan kun jostain kauempaa. Ja jos kaupassakaan ei viivy kun max. 15min. niin ketä se nyt muka vois haitata. Jää ne luvalliset pysäköintipaikatkin niille joiden auto on parkissa kauemmin. Tosi järkeväähän se on.

Vierailija
34/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, onpa tääl syttynyt kova keskustelu aiheesta, tai pikemminkin kinastelu. Pakattiin just miehen kans 2 autoa "kielletyn" takaoven kautta ja 1 auto etuoven kautta, koska alakerran häkkivarasto on kätevästi samassa kerroksessa, kuin tämä etuovi. Eipä jalkakäytävällä olijat olleet yhtään kiusaantuneita, hienosti mahtuivat ohitse ja jopa paloauto mahtuisi siitä. Onneksi ei tähän valittajanaapuriin törmätty.

Huomattiinpa myös, että kyseistä etuoven tietä ei edes mahdu ison pakun kanssa ajamaan läpi, kun jo farmarin kanssa oli tiukkaa. Ainoa vaihtoehto on peruuttaa ovelle tai pois ovelta, noin 50 metrin matka, lasten hiekkalaatikon ja leikkipaikan ohitse, puskia tiellä yms. Ihan turvallinen vaihtoehto, juuh. Ja kukaan asukas ei silloin mahdu pakun ohitse, kaiken lisäks meillä olisi hissi koko ajan varattuna. Heheh, kuulostaa niin hyvältä. 

Noh, huomenna jyrrätään sit vielä 2 kertaa pakun kans takapihalla. Toivottavasti ei törmätä tähän naapuriin yms. poliiseihin :). 

ap

Vierailija
35/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:07"]

Niin, ap:lla on pääovi josta hoitaa muuttonsa. Hänen ei tarvitse ajella jalkakäytäviä pitkin eikä pysäköidä niihin. Järkevää on käyttää sitä ovea mikä on tarkoitettu muuttamiseen. Silloin se muuttoauto ei häiritse eikä ole vaaraksi siellä jalkakäytävällä oleville. Oma mukavuus ei ole syy olla noudattamatta sääntöjä. Jos se on perusteltu syy niin silloin niille raitsikkakiskoillekin saa pysäköidä. Kyllä se on niin paljon mukavampaa kävellä suoraan ovelta kauppaan kun jostain kauempaa. Ja jos kaupassakaan ei viivy kun max. 15min. niin ketä se nyt muka vois haitata. Jää ne luvalliset pysäköintipaikatkin niille joiden auto on parkissa kauemmin. Tosi järkeväähän se on.

[/quote]

Oikeesti, haluaisin nähdä kun kannat sohvakalustoa hankalimman mukaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan etuovelle pysäköityyn autoon jos fiksumpi suora reitti kulkisi takaoven kautta ja vaatisi lievää kansalaistottelemattomuutta.

Mutta ihan oikeasti teidänlaisianne siis on olemassa!!!

Vierailija
36/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mouhotaan kun ihmiset pysäköi autonsa kersaperhepaikoille marketin pihassa, vaikka kyseisille paikoille EI OLE KIELLETTYÄ pysäköidä, oli kakaroita tai ei eikä koko liikennemerkkikään ole edes virallinen josta johtuen paikalle pysäköinnistä ei voi sakottakaan rikkomuksena, mutta LIIKENNESÄÄNTÖJEN vastainen pysäköinti jalkakäytävälle on sen sijaan ok.

Siitä kersaperhepaikasta on paljon lyhyempi matka kauppaan, samoin kuin siitä jalkakäytävältä on kätevämpi muuttaa. Erona vain se, että toisessa tapauksessa pysäköinti on sallittu ja toisessa kielletty.

Vierailija
37/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan tahtoo mennä niin, että jotain vielä pakataan - ja muuttoauto seisoo tientukkeena. Juodaan vähän muuttokahvejakin siinä ohessa - ja edelleen muuttoauto seisoo tientukkeena. Voihan tässä pikaisesti imuroidakin nyt kun on kämppä tyhjempi - ja vieläkin muuttoauto seisoo tientukkeena. Pysäköinti ei-sallitussa paikassa muuton vuoksi on ymmärrettävää, edellyttäen että muutto myöskin etenee ripeästi ja yhtäjaksoisesti kannetaan koko ajan kamaa autoon/autosta-periaatteella, muuttokahvit juodaan sitten kun se auto on saatu huitsinmäkeen siitä kulkuväylältä.

Vierailija
38/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa. Tuossa tilanteessa selitetään rauhallisesti että muutto kesken, tästä ajetaan vielä x-päivää, voisitteko väistyä. Miksi pelkäät jotain tiukkapipoista ääliötä?

Vierailija
39/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttokuormia saa kuskata vaikka talon taakse noita kävelyteitä. Pitää vaan jättää pelastustiet auki tai ainakin kuski viereen jos tulee tarve väistää. Jos poliisi jostain ihmeen syystä olisi tullut paikalle, niin luultavasti se olisi vienyt tuon kävelevän urpon vähän rauhoittumaan.

Vierailija
40/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sano naapurille et kutsu toki poliisit paikalle. Ei jepareita kiinnosta estää muuttoasi mut kilarinaapuri saa taatusti palautetta virkavallan häiritsemisestä