Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koira pitää silmää kiinni

Vierailija
11.07.2014 |

Osaako joku sanoa, miksi koira pitää toista silmää kiinni? Eilen illalla ei mitään mutta nyt aamulla avaa kunnolla vain toisen silmän. Ei rähmi, antaa minun katsoa ja tutkia, joten ei vaikuta kipeältä. Puhdistin silmän myös kostealla pumpulilapulla. En huomannut mitään roskaa tms. Mietinkin, olisiko esim. Roska voinut olla mutta putsaus vienyt sen pois ja nyt vielä aristaa tms.?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä: puhdistettuani silmän, odottelin ja seurailin tilannetta ja pikkuhiljaa alkoi pitämään silmää enemmän ja enemmän auki, nyt aikalailla normaali. En usko että kipeä oli, koska antoi niin helposti tutkia ja putsata. Vaikuttaisi siis pikkujutulta ja menneen ohi. Kiitos neuvoista!

Ap

Vierailija
2/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse veisin eläinlääkärille. Silmässä saattaa olla esim. pieni haava silmän pinnalla, joka on kivulias koiralle. Eläinlääkäriltä saa sopivat lääkkeet ja hoidon siihen.

Vierailija
4/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla koiralla vastaava tapaus. Oli mikroskooppisen pieni puupiikkiroska sarveiskalvossa, eikä irronnut itsekseen. 

Vierailija
5/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavalta vaikuttaa! Pian lääkäriin saamaan lääketipat ja kipulääke.

Vierailija
6/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tarkkailin silmää ainakin muutaman tunnin-vuorokauden ja laittaisin apteekista ihan ilman reseptiä saatavia silmätippoja. Jos ei mene ohi, niin huomenna sitten eläinlääkäriin. Saattaa tosiaan olla sarveiskalvossa jotain, tai sitten ihan vaan roska/naarmu joka lähtee itsestään.

Vierailija
7/8 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:38"]

No itse tarkkailin silmää ainakin muutaman tunnin-vuorokauden ja laittaisin apteekista ihan ilman reseptiä saatavia silmätippoja. Jos ei mene ohi, niin huomenna sitten eläinlääkäriin. Saattaa tosiaan olla sarveiskalvossa jotain, tai sitten ihan vaan roska/naarmu joka lähtee itsestään.

[/quote]

Ja jatkan nyt vielä teille alapeukuttajille, että toki on parempi aina viedä eläinlääkärille liian nopeasti kuin liian myöhään. Itsellä on kuitenkin ollut koiria aina ja tälläkin hetkellä niitä neljä, niin saisin kyllä olla melkein joka viikko viemässä jotakin niistä lääkäriin jos jokaisen pikkukrempan takia hätääntyisin. Varsinkin kun suurin osa on laadulta sellaisia, että oikeasti menee ohi itsestään. Varmaan suhtautuisin eri lailla jos olisi vain yksi.

Mutta oikeasti, meillä on aina ollut lapsuudenkodista asti ollut paljon koiria ja aina ne on hyvin ja rakkaudella hoidettu. Ilman hysterisointeja.

Vierailija
8/8 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Vierailija

Luin jutun kun se on minulle juuri nyt ajankohtainen. Vastasit hienosti alapeukuttajille, koska on niin helppoa sanoa että vie lääkäriin. Eläinlääkäri on minulle kallista, samoin vakuutukset. En tällä tarkoita sitä, jos todellinen tarve tulee, niin lähden koirani kanssa tietenkin lääkärille.

Mutta olen huomannut saman kuin sinäkin, ettei kannata panikoida.

Koirat jotka elävät luonnossa, saavat paljon liikuntaa ja syövät kaikkea ovat myös vastustuskykyisempiä.

Sen olen omasta koirastani huomannut.

Kaikkea hyvää ja kiitos juttuketjusta kaikille.

T. Matti Harju, eläkeläinen, Helsinki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi