Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia on ihan yliarvostettu pitsa-maana. Suurin osa mautonta paskaa.
Samahan pätee mm. espressoon jota ei Italiassa osata kunnolla keittää.Monta kertaa Italiassa matkustelleena ja maata kiertäneenä allekirjoitan tämän. Oikeasti hyvää ja maukasta pitsaa ei saa Italiassa missään. Olen kiertänyt ties kuinka monet kehutut ja ylistetyt Italialaiset pizzeriat niin pohjoisessa kuin etelässäkin Milano, Rooma, Napoli, Genova, Catania, Palermo, samaa mautonta paskaa kaikissa.
Saapas, saapasmaassa. Tiedä sitten, muistan kyllä yhden erinomaisen huonon pizzan San Remossa syöneeni, mutta muuten oon ihan hyviä saanut, parhaat slice-kioskista Roomassa.
Ravintola Tillikka Helsingin Malmilla joskus 2000-luvun alussa, kun sieltä sai vielä pizzoja kotiin vietäväksi sekä tiettyyn kellonaikaan asti myös juominkien aikana. Aivan älyttömän hyvin tehtyjä lättyjä 8,5 eurolla ja valtavat annokset kaiken lisäksi. Tillikassa tuli vietettyä monet baari-illat, ja aina tilattiin kaveriporukalla pizzaa siinä samalla. Muutamaa vuotta myöhemmin omistajanvaihdoksen myötä pizzat katosivat baarin menusta, se oli taannoin iso pettymys.
Söin tolkuttoman hyvää pizzaa. Tuoksu oli jumalainen, vedet kielelle nostava. Maku oli taivaallinen, koostumus täydellinen. Pohja oli just niinkuin pitää ja ylikin ja täytettä oli runsaasti ja kunnolla. Nautin pizzasta suunnattomasti, kunnes poks ja mä heräsin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pizza ei ole edes hyvää.
Tätä ei kysytty 😡
Samoin. Elämäni parasta en osaa sanoa, mutta paras Margareta oli Napolissa
Tammisaaressa muutama vuosi sitten. En nyt muista sen pizzerian nimeä (rakennus oli vanha pieni liiketila), mutta turhaan ko. paikkaa ei oltu hehkutettu lehtien palstoilla. Kannatti todellakin jonottaa tunnin verran kadulla istumapaikkaa lämpöisessä kesäillassa.
Ihan kotosalla tehty, taikina 3 vrk. jääkaapissa ennen paistoa, kiviarinalla paistettu, täytteet mieltymyksen mukaan. Arina kokitar.
Sodankylän pizzeria Ala Riesto on ihan paras.
Siellä tulee käytyä aina ohi ajaessa. Lämpimät suositukset.