Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
1970-luvulla, Turku, Pippurimylly. Ja vähän myöhemmin toki Pizzeria Dennis, sama kaupunki..
Kumpikin toimii edelleen. (ja kummankin pizzat toimivat edelleen).
Olen asunut Italiassa, ja sittemmin vuosien mittaan monesti käynyt.
Makutottumukset ovat erilaisia, enkä Italiasta ole löytänyt sitä sopivaa.
Napolissa. Vaikea uskoa vieläkin miten margarita tai marinara voi olla niin hyvää. Ei tulisi mielenkään Suomessa tilata kumpaakaan.
Italian ns ruokulttuuri on syvältä. Kaikkineen.
Pizzat, pastat, risotot ym pascha. Kauheaa.
Phyihhh
Lidlin salamipizza 300 asteen uuniin lisäjuuston, katkarapujen, valkosipulin ja paprikan kanssa 7 minuuttia.
Oon yrittänyt syödä Italiassa, Portugalissa, Englannissa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa.
Samaa p.skaa.
Sian"ruokaa".
Phyih.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä syö?
Roskaruokaa.
Mikä siinä on roskaa? Sen voi täyttää vaikka kasviksilla ja ladyboyden soijapapuspermalla.
Vierailija kirjoitti:
Oon yrittänyt syödä Italiassa, Portugalissa, Englannissa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa.
Samaa p.skaa.
Sian"ruokaa".
Phyih.
No mikä noissa paikoissa oli sitten hyvää ruokaa?
Pizza ei edes ole ihmiselle tarkoitettua ruokaa.
Ensimmäinen mehevä jauhelihapizza kotikaungin lähiön kuppilassa hyvässä seurassa. Tuo seura ja sopiva paikka sen tekee. Oikea paikka ja aika oikealle ruualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa p.skaa.
Sian"ruokaa".
Phyih.
No mikä noissa paikoissa oli sitten hyvää ruokaa?
...
Vastaus:
Keitot.
Salaatit.
Pihvit.
Pataruoat.
Kala.
Lasagne.
Leivät.
- käy joskus koklaamassa
Nälällä oli varmasti osansa asiassa, mutta uimahallireissun jälkeen lapsena 2000- luvun taitteessa Rovaniemen kotipizzassa söin mielestäni parhaimman margherita pizzan. Olen nyt kolmekymppinen ja tuo ruokailukokemus on jäänyt mieleeni.
Kotipizzalle huomioksi ja palautteeksi, se keltapunainen värisävy sai mun mielen jotenkin assosioimaan hyvään ruokaan ja jotenkin noiden värien yhdistelmä sai mut aina tuntemaan itseni nälkäisemmäksi kuin nykyinen vihreä teema.