Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihonalainen" jättifinni, miten pois?

Vierailija
10.07.2014 |

Peeveli, just kun pitäis olla huomenna nättinä, niin keskelle otsaa on ilmestynyt megafinni. Sellainen punoittava pahkura, ei kypsä puristettavaksi. Vinkkejä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla pitäs olla sellanen vempain jolla napsautetaan sormenpäästä verinäyte. Mun miehellä on diabetes jaa se laite,  oon joskus finnin napsauttanu sllasella.

Vierailija
22/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:33"]Rozex tai joku vastaava ruusufinnivoide auttaa, ja seiska: jos olet nelikymppinen finninaama, sulla on todennäköisesti ruusufinni, keski-ikäisten naisten yleinen tauti.

[/quote]

Kiitos, mutta näitä on ollut teinistä saakka ihan samanlaisia. Ne on viimeinen muisto nuoruudesta, kun bändipaidat on haalistuneet, opintolaina maksettu ja tissit imetetty pois.

[/quote]

Hm, ehkä on, tai sitten olet vaihtunut teinifinneistä ruusufinniin liukuvasti. Pehmeä lasku, niin sanotusti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desifioidulla neulalla puhkaisu ja sitten puristus. Ja sitten puhdistat ja sitten laitat kefeksiini jauhetta siihen päälle. 

Kerran jätin tuollaisen syvällä olleen finnin hoitamatta, niin se koteloitui ja siitä tuli sellainen kivuton, pieni, mutta sormin tunnettava möykky poskeen. Itseasiassa vieläkin ku painan kielellä poskea (finni siis poskessa) ja ulkopuolelta sormella tunnustelen niin erotan tuon koteloituman. 

Vierailija
24/54 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 08:23"]

Desifioidulla neulalla puhkaisu ja sitten puristus. Ja sitten puhdistat ja sitten laitat kefeksiini jauhetta siihen päälle. 

Kerran jätin tuollaisen syvällä olleen finnin hoitamatta, niin se koteloitui ja siitä tuli sellainen kivuton, pieni, mutta sormin tunnettava möykky poskeen. Itseasiassa vieläkin ku painan kielellä poskea (finni siis poskessa) ja ulkopuolelta sormella tunnustelen niin erotan tuon koteloituman. 

[/quote]

Tässä kuvatunlainen siis, mutta pienempi.

"Mulla ihonalainen finni on ollut jo toukokuusta asti!  Pieneni herneeksi, mutta siellä se on. Enkä oo tehnyt sille mitään puristamisia, nyppimisiä tms.

"

Vierailija
25/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pieni finni ihon alla ja ajattelin koittaa josko sieltä jotain tulisi pihalle, että saisi ennen viikonlopun menoja puristettua pois. No nyt minulla on ihonalainen isompi finni, joka lisäksi punoittaa todella räikeästi. Nyt sieltä tosin pilkisti valkoinen pää ja puristin sieltä väkivalloin töhnää ulos. En tainut kuitenkaan saada varsinaista tukosta pois ja nyt punoittaa vielä räikeämmin. Katsotaan huomenna mihin suuntaan on mennyt. Todennäköisesti pysyy samanlaisena lauantaihin asti. No onneksi on sentään vain yksi finni. 

Vierailija
26/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset neulalla tökkikö ja puristelko noita.

Nimim. Kerran puristellut ja tökkinyt, puhtaudesta huolehtien ja lopputuloksena luumun kokoinen paise joka purkautiessaan haisi kuolemalle. Ei. Enää. Ikinä.

Vierailija
27/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella neulalla tyhjentämistä. Minulla on tuolla tekniikalla joskus tyhjennetty pari ihonalaista finniä ja nyt on muistona arvet poskessa...

Vierailija
28/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi suositella neulalla tyhjentämistä. Minulla on tuolla tekniikalla joskus tyhjennetty pari ihonalaista finniä ja nyt on muistona arvet poskessa...

Jos ei puhkaise, niin saattaa koteloitua, jolloin jää pallukka moneksi vuodeksi. En tosin itse lähde neulalla tökkimään, vaan annan olla jos ei näy mitään valkeaa päätä. Pienen ihokerroksen läpi koitan puristaa, kunhan ensin raavin kynnellä vähän ihoa rikki. 

Vierailija
29/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittäisin ihan vaan peitepuikolla ja sitten joku mielenkiintoinen kaulakoru että huomio siirtyy muualla. Apteekista saa desinfioimissuihetta, yleensä suihkutan sitä kun olen poksauttanut kypsän aikuisiän finnin. Kerran näin junapysäkillä naisen joka näytti ihan heroiiniriippuvaiselta (Englannissa) ja hän nuokkui puolihereillä ihan lötkönä joten uskalsin vähän tuijotella. Hänen ihonsa oli täynnä sinipunaisia täpliä joten googletin asian ja kyseessä oli googlen mukaan endokardiitti jonka voi saada jos vereen kulkeutuu bakteereeja haavan kautta.

Vierailija
30/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitele sen päällä jääpalaa. Turvotus rauhoittuu. Missään nimessä älä purista finniä.

Vierailija
31/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:27"]

Saa sen ohuella neulalla imastua kuivaksi, mutta ei susta taida lääkäriksi olla.

Koska ei kukaan pätevä lääkäri ala noita millään neuloilla imemään, koska paranevat nopeasti itsekseen eivätkä aiheuta mitään muuta kuin kosmista haittaa.

No kyllä lääkärien pitäisi sen verran altruisti olla että imis ne neulalla tyhjiksi ennemmin kuin antaa  ihan maailmankaikkeuden kärsiä.

Vierailija
32/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei puhkaise, niin saattaa koteloitua, jolloin jää pallukka moneksi vuodeksi. En tosin itse lähde neulalla tökkimään, vaan annan olla jos ei näy mitään valkeaa päätä. Pienen ihokerroksen läpi koitan puristaa, kunhan ensin raavin kynnellä vähän ihoa rikki. 

Ap kysyy vinkkejä miten olla huomenna edustava finnistä huolimatta ja täällä joku antaa "hygieenisiä" neuvoja siitä, että kynnenkärjellä finni rikki. Voi tsiisus. Se finni kyllä tulee puristuskelpoiseksi jossain vaiheessa. Siihen ei kuulu tehdä mitään reikiä. desinfiointia, kun finni on kypsänä puristettu. Ja jos sattuisi koteloitumaan, sitten haetaan antibiootit.

Vierailija
33/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy vinkkejä miten olla huomenna edustava finnistä huolimatta ja täällä joku antaa "hygieenisiä" neuvoja siitä, että kynnenkärjellä finni rikki. Voi tsiisus. Se finni kyllä tulee puristuskelpoiseksi jossain vaiheessa. Siihen ei kuulu tehdä mitään reikiä. desinfiointia, kun finni on kypsänä puristettu. Ja jos sattuisi koteloitumaan, sitten haetaan antibiootit.

Tuo on aivan ylihysterisointia, että finniin menee mukamas bakteereja ja tulehtuu. Se on jo tulehtunut jos se on tuollainen ihonalainen iso finni. Tulehtuuko sinun haavasi yleisesti noin muuten? Minun haavani eivät ainakaan tulehdu. Jos finnissä on ohut ihokerros, joka menee rikki pienellä raapaisulla, niin ei se silloin ole mitenkään haitallista. Tuosta se mätä tulee kuitenkin läpi ja sitä voi ihan hyvin jouduttaa pienellä raapaisulla. Toki sen voi puhkaista myös neulalla, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi. 

Vierailija
34/54 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki on että pyyhit ensin antiseptisella niin että jätät sen siihen finnin päälle vähäksi aikaa samalla painaen sitä antiseptistä liinaa sormella finniä kohti. Toista pari kertaa (uudella antiseptisella liinalla tai topsipuikolla) Laita sitten yöksi laastari siihen päälle. Aamulla jäljellä ei pitäis olla enää juuri mitään:) Multa ovat finnit hävinneet hetkessä näin:)

Vierailija
35/54 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punoittaa vieläkin voimakkaasti, mutta kipu ja paine on lähtenyt ja finni on alkanut kuivamaan kasaan. Sain sitten ilmeisesti sen tukoksen kuitenkin pois. Josko se nyt vähän vaalenisi vielä tämän päivän aikana, kunhan ei koske siihen. 

Vierailija
36/54 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee silloin tällöin leukaan kyseinen kamala ja kipeä näppy. Teininä yritin paniikissa puristaa niitä, mutta ei tietenkään auttanut, ja ihmeellinen arpi jäi aina kuukausiksi.

Nykyään osaan antaa niiden olla, menevät parissa päivässä ohi.

Vierailija
37/54 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basiron geeliä heti päälle monesti päivään kun huomaa patin olevan tuloillaan!

Vierailija
38/54 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla jakamaan oma kokemukseni tähän aina ajankohtaiseen ketjuun :) Ikää 41 ja viimeisen vuoden aikana suun ympärille (leukaan tai nenän alle) on alkanut tulla satunnaisesti punaisia kipeitä patteja. Ihonalaisia finnejä siis. Viikko sitten tuli leukaan oikein mojova, ja se lähti vähän kypsymään niin että siinä näkyi kolme (!) valkoista päätä. Triplafinni! Kaikkien finnien äiti. Tottakai yritin puristaa kun valkoista alkoi näkyä mutta mitään ei tullut ulos, päinvastoin taisi suuttua ja vetäytyä. Nyt se kasvaa ja kuumottaa ihon alla ja on tällä hetkellä puolikkaan pakasteherneen kokoinen. Suurin ikinä! Eikä mitään mahdollisuutta puristaa. Ah! Nelikymppisen iloja 😃

Vierailija
39/54 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basiron toimii! Oikeasti, heti kun on tommonen tuloillaan, levittää sitä.

Vierailija
40/54 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla pitäs olla sellanen vempain jolla napsautetaan sormenpäästä verinäyte. Mun miehellä on diabetes jaa se laite,  oon joskus finnin napsauttanu sllasella.

Tavallinen neula on huomattavasti parempi kuin automaattilansetti (kuka räpsäyttää sellaisen naamaansa??!?!). Steriili neula ja ihan puhdistus ensin. Tätä tosin voi suositella vain niille jotka tietää mitä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme