Myllylän keissi
Mä en jaksa totakaan. Nykäsen stoori on saatu selvyyteen, kaikki tietää miten se päätyy ja nyt sitten samaa stooria aletaan kertomaan Myllylästä ja varmaan rinnalla kestoluontoiseti KAralahdesta.
Suomalaisilla on kyllä sairas suhde viinaan. Ku suomalaiselle sanoo " viina" tai " dokaaminen" ne joko painuu radalle viivana tai osata kaikki mahdolliset mehukkaat jutut mitä siitä löytyy. Takuuvarma myyntiartikkeli.
Ja paapottu. Ymmärtäjiä löytyy satapäin, selkään taputtelijoita. Suomalaisen miehen kuuluu saada juoda kun se on iloinen kun se on surullinen kun ja kun ja kuna ja varsinkin kun se lopettaa urheilu-uran tai jos se ylipäänsä urheilee.
NAisetkin kasvatetaan hyväksymään asia. Tyttöystävät pitävät ihan ok:na jos se jäpä jättää tulematta himaan bilettäessään. Siis on ok, jos se on sammuneena jossain, eri asia, jos puhuu syvällisiä jonkun mimmin kanssa. Nollaaminen pitää tajuta, muutenhan on ihan hirvee kahlitsija.
Järkyttävää. Dokaamiseen pitäisi puuttua silloin kun se ensimmäisen kerran menee överiksi, kun sen takia vika bussi jättää tai jokin unohtuu. Ei sellainen ole luonnollista vaan alkoholismin alku.
Kommentit (5)
kontrolli menee. Jos siltä alkaa kuulostaa ajan vaikka kapakkaan miestä hakemaan - olen niin tehnytkin joskus seurustelun alkuvaiheessa nuorena.
Nykyisin ei enää tarvitse. Mies on ihana ja aikuinen, positiivisessa mielessä. Takan yhteistä taivalta 15v. Olen samaa mieltä: i saa alistua kynnymatoksi tässäkään asiassa. Ei suhde sellaiseen pirttihirmuuteen kariudu, jos rakkautta ja kunnioitusta riittää.
HIFK tekisi viisaasti, jos jo panisi viimein sen Karalahden kilometritehtaalle. HIFK lienee kahden tulen välissä. Yhtäältä on täysin mennyt uskottavuus, kun hyysäävät tuollaista retkua ja toisaalta on yritetty ainakin tähän asti pitää pystyssä Karalahtea ja vältellä puheita " heitteillejätöstä" .
Nythän on niin, että sekä hylätään että hyväksytään se juominen. Toisin sanoen jätetään yksin tai muiden saman henkisten kanssa rauhassa juomaan.
että ei voi luottaa. Kamalaa katsoa kun sellaiset nipot roikkuvat miehissään. Suhteessa pitää voida hengittää. Ei kaikki juhlimenen ole mitään alkoholismia. Tuskin myllyläkään vielä varsinainen alkoholisti on, sillä on vaan ollut raskaita vuosia. Kuka meistä tietää sen avioliitosta. SUvi on saattanut tottua kotona päättämään kaikesta itse. Ehkä se Mika ei ole " mahtunut" enää kuvioihin kun urheilu-ura on päättynyt, vaan on haitannut jaloissa pyöriessä. Suvi vaikuttaa iaka vahvalta ja jyrältä.
Minun appiukkoni kuoli viinaan, ja sama näyttää veljessarjalla olevan edessä, elleivät sitten ryhdistäydy. Oma mieheni on kuitenkin tajunnut sen, miksi minä laitan stopin hänen kaljoittelulleen, jos se näyttää lähteneen hallinnasta (esim. jokainen vkloppu EI ole pakko juoda, mun mielestä). Olen sanonut, että aivan sama, jos lapsilla ei ole toista vaaria, mutta isä heillä on oltava vielä kauuuuan. Miehelläni ei ole vielä alkoholiongelmaa, mutta jos ei hieman jarrutella, niin ennen pitkää on.
On se alkoholi niin pirullista..