APUA ÄKKIÄ! Kiitos!
Hei teille kaikille!
En ole ehkä oikealla palstalla,mutta täällä on varmasti monia jotka osaavat vastata seuraavaan...
Eli huomasin juuri (n. 3 sekuntia sitten :)että toisesta rinnastani tulee nestettä.Sumeaa.. Voiko se tarkoittaa että olen raskaana vai voisiko olla jotakin vakavampaa?
Käytän kuparikierukkaa,joten raskauden mahdollisuus on aika pieni. Nyt on kp.29 kokonaiskierto on minulla kierukan jälkeen kasvanut ja on n.33. Voiko rinta edes erittää näin aikaisessa vaiheessa?
Minulla on pieni poika,1v8kk. Tuskin rinta enään voi edellisestä imetyksestä johtuen vuotaa....yli 1v sitten?
Mietin myös tällaista..poju on lähdössä pian tarhaan ja tietenkin siitä on nyt hieman surullinen mieli...enemmän pidän poikaa sylissä ja lähellä. Voiko sellaisesta alkaa rinta vuotamaan? (tarkoitan tällä sitä,kun vauva aikana maidon nousua rintoihin voi auttaa pitämällä lasta lähellä ym.)
äh,kauhean sekavaa.....
Olen juuri aloittamassa opinnot ja poika tosiaan menossa ekaa kertaa hoitoon. Mutta kaikesta huolimatta (ja ehkäisystä) haluaisin kovasti lasta. Olen vain ajatellut,että myöhemmin sitten... Joko luonto järjesti??
Luonnollisesti eniten pelkään syöpää. Olen kuullut että rinta saattaa erittää silloin jotain Kyhmyjä ei ole.
Kommentit (8)
Mulla tulee myös aina välillä muutamia tippoja kellertävää, läpinäkyvää maitoa rinnoista, yleensä saunan tai kuuman suihkun jälkeen. Ja välillä myös muulloin, varsinkin jos vähän puristaa. Minulla imetyksestä on aikaa 1v2kk. Ei kuulemma pitäisi olla vaarallista, jos ei ole kyhmyjä, rinnat eivät ole kipeät eikä maidon mukana tule verta.
Niin, ja en myöskään ole raskaana...
Kiitos kovasti vastauksista. Vähän jo helpotti,kun kuuli että muillakin on tällaista..
Kysyisin vielä,että onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi kierukasta huolimatta? ihan noin niinkuin mielenkiinnosta ;)
äidilläni vuotavat rinnat vieläkin, jos niitä puristaa. Ja minä olen jo 21-vuotias ja siskoni 6-vuotias... Kun olin 10-vuotias, maitoa tuli äidiltä saunareissuilla ihan suihkuna kun hän puristi rintaa. Meinaan että varmaankin aika yksilöllistä on!
Olen joskus lukenut jostain että neljä vuotta synnytyksen jälkeen voi vielä rinnoista tulla maitoa/eritettä. Minulla imetyksestä vajaa vuosi ja vielä tulee vähän. Ensimmäisen lapseni jälkeen vielä kolmen vuoden kuluttuakin tuli pari tippaa. Ja vielä; Kun olen tullut raskaaksi niin jo vähän ennen testiä olen saanut kevyesti puristamalla pari tippaa mutta silloin siinä on ollut aina keltaista " ternimaitoa" mukana. Se on saanut epäilemään raskauden mahdollisuutta.
Eli maidon tulo loppui jo aikoja sitten ja nyt on siis alkanut taas ihan yhtäkkiä. Onko nillä muilla ollut samalla lailla?
Kuukutisten pitäisi alkaa ihan viimeistään huomenna. Sittenhän sen näkee oliko sitä vai jotain ihan muuta..
En tiedä onko minusta mitään apua mut itselläni vuotaa aina edelleenkin välillä rinnat nestettä vaikka imettämisen lopetin vuosi sitten jo.Ja joskus tästä kysyin sit neuvolasta ja eivät pitäneet mitenkään vaarallisena asiana.
Mut joillakin olen kuullut rupeavan vuotamaan heti kun kiinnittyminen on tapahtunut,joten taitaa olla sekin aika yksilöllinen juttu.
Myös hormoni heittelyt kehossa voi laittaa rinnat vuotamaan.Syitä voi olla vaik mitä. Jos hirveästi pelottaa niin varaa vaik soittoaika lääkärille niin pääset kysymään sit asiantuntijalta suoraan neuvoa.
Mut luulen et ihan hormooni juttuja vain,tsemppiä opiskeluihin ja salaa toivon et sulla oliski tärpännyt.