Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Sotien jälkeen tuli kaupungistuminen ja naisten "vapautuminen". Naiset menivät joukolla töihin ja lapset jätettiin jopa parin kuukauden ikäisinä hoitoon jonnekin, kuka minnekin. Oli kiirettä töissä, risteilyillä, työiltamissa ja vaikka missä, hyvä kun muisti missä lapset menee. Itsenäisiksihän ne piti muutenkin kasvattaa, nukkumaan eri huoneessa heti vauvana ja avain vain kaulaan, kyllä talonmies perään katsoo kouluun lähtiessä ja koulusta tullessa. Vauvojen itkuunkin kiellettiin reagoimasta, etteivät ihan kieroon kasva.
Niin vanhemmat saivat siis elää ja nauttia - jopa hyvin kosteaa alkoholinhuuruista työelämää kemuineen, ei sitä lapset estäneet mitenkään. Edetä piti uralla ja rahaa piti tulla mahdollisimman paljon. Kappas, kuulostaa paljon tältäkin päivältä. Paitsi ne alkoholinhuuruiset työiltamat ja reissut tuon tuosta.
Lapsista tuli katkeria aikuisia. Vast oma lapsi herätti ajattelemaan em. asioita. Onko hienoa olla itsenäinen lapsi, vai ei? Hallituksen mielestä edelleenkin on, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että valtaisa erobuumi aiheuttaa tuota kitkeryyttä ja siitä seuraa kateutta.
Kun koti jaetaan puoliksi, ei siitä ihmeitä jää käteen kumpaisellekaan. Täällä sitten voi purkaa pahoja tuntojaan.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
T.pappa ;)Juu, nykyään ihan liian helposti erotaan pienimmästäkin asiasta kun saadaan kaiken maailman ideoita niistä akkojen lehdistä, että pitää mennä ja toteuttaa itseään, hah. Lapsia siinä käy niin sääliksi, niistä tulee sitten jotain pitkätukkia, huimausaineita vaan syövät.
Pitkätukkia? No meidän ukki sanoi Beatles poikia pitkätukiksi. Täällä sekoillaan nyt sukupolvissa pahemman kerran. Vähän koomisia yrityksiä, mutta haitanneko tuo.😉
Aloittaja on joku keski-ikäinen katkera henkilö.
Vieläkö olet työttömänä? Sähän puhut englantia niin hyvin, mikset hakisi opettajan töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että valtaisa erobuumi aiheuttaa tuota kitkeryyttä ja siitä seuraa kateutta.
Kun koti jaetaan puoliksi, ei siitä ihmeitä jää käteen kumpaisellekaan. Täällä sitten voi purkaa pahoja tuntojaan.
T.pappa ;)Juu, nykyään ihan liian helposti erotaan pienimmästäkin asiasta kun saadaan kaiken maailman ideoita niistä akkojen lehdistä, että pitää mennä ja toteuttaa itseään, hah. Lapsia siinä käy niin sääliksi, niistä tulee sitten jotain pitkätukkia, huimausaineita vaan syövät.
Pitkätukkia? No meidän ukki sanoi Beatles poikia pitkätukiksi. Täällä sekoillaan nyt sukupolvissa pahemman kerran. Vähän koomisia yrityksiä, mutta haitanneko tuo.😉
Aloittaja on joku keski-ikäinen katkera henkilö.
Luuletteko te uuvatit oikeasti, että tänne on yksi ainoa ihminen kirjoittanut 51 sivua viestejä, ja kaikki muut sen sijaan rakastavat boomereita?
Meillä neljällä sisaruksella 48-54v. on niin
reilut ja huumorintajuiset vanhemmat, että ihmettelen koko ketjua. Kommenteista suurin osa käy isovanhempien ikäluokkaan. Monet aika mauttomia.
Se härän nenärengas oli paras!👍
Jaahas, jaahas, nyt se naapurin Masa lähti traktorillaan liikkeelle. Annapas mamma kiikarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on joku keski-ikäinen katkera henkilö.Luuletteko te uuvatit oikeasti, että tänne on yksi ainoa ihminen kirjoittanut 51 sivua viestejä, ja kaikki muut sen sijaan rakastavat boomereita?
Niin, otetaan mallia Sanna Marinista, hänkin inhoaa boomereita ja tykkää nuorista ja kauniista kuten itsekin on. Tosin siinä mielessä ap on vanha ja rupsahtanut 5kymppinen, eikä enää kelpaa Sannan bileisiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Sotien jälkeen tuli kaupungistuminen ja naisten "vapautuminen". Naiset menivät joukolla töihin ja lapset jätettiin jopa parin kuukauden ikäisinä hoitoon jonnekin, kuka minnekin. Oli kiirettä töissä, risteilyillä, työiltamissa ja vaikka missä, hyvä kun muisti missä lapset menee. Itsenäisiksihän ne piti muutenkin kasvattaa, nukkumaan eri huoneessa heti vauvana ja avain vain kaulaan, kyllä talonmies perään katsoo kouluun lähtiessä ja koulusta tullessa. Vauvojen itkuunkin kiellettiin reagoimasta, etteivät ihan kieroon kasva.
Niin vanhemmat saivat siis elää ja nauttia - jopa hyvin kosteaa alkoholinhuuruista työelämää kemuineen, ei sitä lapset estäneet mitenkään. Edetä piti uralla ja rahaa piti tulla mahdollisimman paljon. Kappas, kuulostaa paljon tältäkin päivältä. Paitsi ne alkoholinhuuruiset työiltamat ja reissut tuon tuosta.
Lapsista tuli katkeria aikuisia. Vast oma lapsi herätti ajattelemaan em. asioita. Onko hienoa olla itsenäinen lapsi, vai ei? Hallituksen mielestä edelleenkin on, kyllä.
Tosin silloin vielä 6 -päiväinen työviikko, jote ei montaa iltaa jäänyt humputtelulle. Stadissa esim. vanhassa Puuvallilassa ja Arabian rannassa olivat pääosin ulkohuussit yhteiskäytösssä pihan perällä. Maalle joihinkin taloihin tuli sähköt vasta 80-luvulla. Äitiysloma olin3 kk.
Te kaikki taidatte ollakeksiluokkaisista hyvin asaitseviat perheistä. Mun lapsuus suurten ikäluokkinen jälkikasvuna oli todella niukkaa. Vanhempani kuolivat työperäisii n sairauksiin melko nuorina pieneläkeläisinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs teidän Elisan naamassa on? Kukkii kun pakanamaan kartta.
Meidänki Juho oli nuorena niinku susihaulilla ammuttu! Ja ihan ihmisen näkönen siitäki lopulta tuli, vaikka hirvittävän lihava onkin.
Pojanpoika sano että se uus citymarket on auki 24/7 ja kun minä siellä heinäkuun viimesellä viikolla kävin niin eipä ollut auki vaan oli viellä koko rakentaminen ihan kesken!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on joku keski-ikäinen katkera henkilö.Luuletteko te uuvatit oikeasti, että tänne on yksi ainoa ihminen kirjoittanut 51 sivua viestejä, ja kaikki muut sen sijaan rakastavat boomereita?
Niin, otetaan mallia Sanna Marinista, hänkin inhoaa boomereita ja tykkää nuorista ja kauniista kuten itsekin on. Tosin siinä mielessä ap on vanha ja rupsahtanut 5kymppinen, eikä enää kelpaa Sannan bileisiin ;)
Noin on, Sannan kemuihin kelpaa vain alle 3-kypäset, mieluiten missit ja muun sukupuoliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepo vaan, älä suotta vaahtoo. Suurimmalla osalla on onneksi hyvät välit vanhempiensa kanssa. He vaan eivät kirjoittele täällä.
Tuon ap:n ja hänen kaltaistensa aines on tietysti hyvin surullista luettavaa. Sääliksi käy kun koko elämä pilattu heiltä.
Mun vanhemmat on suurta ikäluokkaa (s. 1942 ja 1943). Siellä ne rämppää ipadeja ja läppäreitään, kattelee tanssii tähtien kanssa ja syövät kotiruokaa. Omien keski-ikäisten lasten elämä ei kiinnosta yhtään, lapsenlapset ovat kyllä tärkeitä ja niistä ollaan kiinnostuneita.
Aika hyvin ovat perillä maailman menosta, eivät paljoa arvostele tai tuputa omia näkemyksiään. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne lapset jätettiin, koska äitiysloma oli lyhyt eikä ollut kattavia sosiaalitukia saatavilla. Mutta faktoista viis, kunhan pääsee olemaan katkera.
T. Ei-boomeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kommentit kuulostavat siltä, että kirjoittajat asuvat maalla tai ovat sieltä kotoisin.
Yhtäkään noista kommenteista en ole stadissa eläessäni kuullut, olen kuitenkin jo 72 ja syntynyt ja asunut täällä koko elämäni.
Myöskään naapurikateutta en ole havainnut, tämä sivuhuomautuksena.Samaa mieltä ja olen samaa ikäluokkaa. Osa noista kommenteista kuulostaa oman ikäluokkani vanhempien tai isovanhempien mielipiteiltä.
Mä taas olen sitä luokkaa, että elämäni varrella kaikkien kumppaneideni vanhemmat ovat olleet boomereita, ja osalle ketjun jutuista olen nauranut ääneen kun ne on niin osuvia. Just esim. kaikenlainen piilovittuilu jostain kesäkukista tai pesemättömistä ikkunoista ja vakiona just toi, ettei tajuta mitään tän päivän työmarkkinoista tai rekrytointitavoista.
Kyllähän tuon sanoi jo Sanna Marinkin kuinka surkeita boomerit ovat. Nuoret homomiehet ne ovat poikaa eivätkä mitkään vanhat kääkät!:D
Sannakin tulee olemaan boomeri ennemmin tai myöhemmin :D On jo alkava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kommentit kuulostavat siltä, että kirjoittajat asuvat maalla tai ovat sieltä kotoisin.
Yhtäkään noista kommenteista en ole stadissa eläessäni kuullut, olen kuitenkin jo 72 ja syntynyt ja asunut täällä koko elämäni.
Myöskään naapurikateutta en ole havainnut, tämä sivuhuomautuksena.Samaa mieltä ja olen samaa ikäluokkaa. Osa noista kommenteista kuulostaa oman ikäluokkani vanhempien tai isovanhempien mielipiteiltä.
Mä taas olen sitä luokkaa, että elämäni varrella kaikkien kumppaneideni vanhemmat ovat olleet boomereita, ja osalle ketjun jutuista olen nauranut ääneen kun ne on niin osuvia. Just esim. kaikenlainen piilovittuilu jostain kesäkukista tai pesemättömistä ikkunoista ja vakiona just toi, ettei tajuta mitään tän päivän työmarkkinoista tai rekrytointitavoista.
Kyllähän tuon sanoi jo Sanna Marinkin kuinka surkeita boomerit ovat. Nuoret homomiehet ne ovat poikaa eivätkä mitkään vanhat kääkät!:D
Ei, sellaista ihmettä ei taida kenelläkään tapahtua, että muuttuisi ikääntyessään kokonaan toisen sukupolven edustajaksi.
Täälläkö sitä vieläkin vaan somessa notkutaan, menkää puolukkaan siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, sellaista ihmettä ei taida kenelläkään tapahtua, että muuttuisi ikääntyessään kokonaan toisen sukupolven edustajaksi.
Itse taas en osaa nähdä näitä sukupolven eroiksi, vaan ihan peroonakohtaisiksi. Otanta on naisvaltaiselta alalta, sukulaisista ja tuttavista, mutta ihan kaikenikäisistä löytyy itsekkyyttä, katkeruutta, vihaa, lepsuilua, toisten vähättelyä sekä huolettomuutta, välittämistä, ahkeruutta, nöyryyttä, ymmärtämistä jne
Miksi tällä palstalla saa olla näitä yhden ikäluokan haukkumisketjuja?
Samanhan voisi tehdä vaikka milleniaaleista, mutta tuskin kauaa vanhenisi kun se jo vaadittaisiin poistettavaksi.
Aika moniin kommentteihin, mutta ei tietenkään kaikkiin osuu isäni, joka on syntynyt 1947. Paljon olen naureskellut, vaikka kylässä käydessä ei aina niin naurata. 🙂