Hoikka nelikymppinen nainen:
Kommentit (95)
En allekirjoita geenien osuutta. Olin 40 vuotiaana sairaalloisen lihava.
Laihdutin 2 vuodessa - 50 kg, nyt päivittäin liikuntaa ja terveellistä ravintoa.
Itsekuri
Krooninen ripuli ja ahdistus auttaa pitämään painon kurissa...
Itsekurilla. Kaikki sukulaiseni äidin puolelta ovat todella ylipainoisia, ja lihon itsekin helposti. Ei siinä muu auta kuin tarkkailla joka päivä syömisiä, ja liikkua tarpeeksi.
On harvinainen ilmestys, ja jossain päin maatamme jopa uhanalainen.
Samalla tavalla kuin hoikka nelikymppinen mieskin.
Vierailija kirjoitti:
On harvinainen ilmestys, ja jossain päin maatamme jopa uhanalainen.
Kyllähän hoikkia nelikymppisiä riittää. Kaksikymppisiä sitten nykyaikana vähemmän.
Liikunta, kasvis-kala ruokavalio, ei lihaa, vihreää teetä paljon, pätkäpaasto, ei herkkuja varastoon ikä 46 ja bmi 19-20
Geenit ja se ettei ole autoa, eli kävelen/pyöräilen ihan joka paikkaan. Käyn ruokakaupassa aina pyörällä ja kannan kaiken. Minulla on kolme lasta joten kannettavaa on. 160cm/48kg, 40+ vuotta. Kun sain lapset pienellä ikäerolla ei ikinä kertynyt raskauskiloja koska touhua riitti etenkin yhdessä vaiheessa kun oli kotihoidossa kolme alle nelivuotiasta jotka olivat aika ehtiväisiä, ja vaikka ovat nyt jo teinejä/esiteinejä ei ole vauhti paljoa hiljentynyt. Uskon että tuo hyötyliikunta pitää meidät kaikki hoikkina ja toki geenit myös, olemme sirorakenteisia.
En olekaan.
Mahdotonta enää tässä iässä.
N 36 ja 101kg
Aktiivinen koira pitää painon hallinnassa.
Mä yritän yhdistää syömisessä nautinnon ja matematiikan. Mun päivittäinen kalorintarve on 1550. Se on oikeasti tosi vähän 163cm hoikalle naiselle, joka tekee istumatyötä ja liikkuu hieman vapaa-ajalla. Joten olen opetellut laskemaan päässäni kalorit ja olemaan rehellinen annoskoossa. Osaan aika hyvin rytmittää syömisen ja pystyn lopettamaan, kun kalorimäärä on täynnä.
Mutta jokaiseen päivään lasken mukaan jotain, mitä mun oikeasti tekee mieli. Tänään se oli tietty konvehti kahvin kanssa. Joten söin kaksi sellaista. Yleensä kalorimäärässä on varaa tällaisiin herkkuihin joka päivä, jos lounaaksi on salaatti.
1500 tosi vähän?
Katoin että se ois 3 x bicmäc hampurilainen.
Eli 3 kertaa maha täyteen päivässä. Kyllä se on aika paljon eikä vähän.Ei tuon enempää pidäkkään syödä ellei urheile kunnolla.
Olen katsonut koripalloa televisiosta.
Kilpaurheilua 22 vuotiaaksi ja sen jälkeen useamman kerran viikossa säännöllistä urheilua/liikuntaa.
Syön pääsääntöisesti terveellisesti ja monipuolisesti mutta en kyllä sen ihmeellisemmin pidä ruokavaliostani kirjaa. Tulee syötyä myös täyttä "roskaa" välillä.
t:kohta 42