Hoikka nelikymppinen nainen:
Kommentit (95)
Geenit varmaan auttaa, koska koko sukuni on hoikkia. Itse oon aina ollut hoikka, vaikka en ole koskaan tarkkaillut painoani tai syömisiäni ja nautin ruoasta.
Jojolaihduttelin varmaan parikymmentä vuotta ennen kuin löysin sopivan tavan pysyä painossa. Liikuntaa, joka päivä, mutta en rääkkää itseäni uuvuksiin. Kevyttä joogaa, metsäkävelyä, uintia. Se, että nauttii liikunnasta on tärkeää. Opettelin kokkaamaan, terveellinenkin ruoka maistuu hyvälle itse tehtynä. Herkkuja sallin itselleni myös silloin tällöin. Alkoholia en juo enää juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan syömistä. Jos syömisen voisi hoitaa yhdellä pilerillä päivässä, siirtyisin heti siihen.
Tänään olen juonut kaksi lasillista piimää ja yhden 3 munan munakkaan persiljalla. Näin helteillä ei tee edes mieli syödä. nyt suunnittelin mennä syömään kaksi banaania ja saatan ottaa pari juustosiivua.
Oi, olisipa itsellä sama!
Rakastan syömistä, paras asia elämässäni. Heti aamulla mietin mitä ihanaa tänään söisi.Vihaan liikunta, se väsyttää ja saa pahalle tuulelle.
N36 101kg
Mitä liikuntaa olet kokeillut? Kuulostaa, että olet kokeillut liian raskaita liikuntamuotoja joihin kuntosi ei ole riittänyt ja siksi väsyt ja turhaudut. Kannattaa kokeilla paljon erilaisia lajeja ja liikkua hieman rauhallisempaan tahtiin.
Syön mitä vain, mutta pieniä annoksia. Jos menen vaikka pizzalle, en ole koskaan kyennyt syömään sitä kokonaan.
Geenejä tuskin voi kiittää, sisarukseni ovat kaikki isokokoisia.
N42
Kasvukausi tulee viidenkympin seutuvilla
Vierailija kirjoitti:
Harrastan kilpaurheilua. Kilpailukaudella pitää erikseen huolehtia, että syön tarpeeksi hiilihydraatteja kun ei muuten vaan yleensä tee niitä mieli.
Ihan turha silti kuvitella, että minulla olisi miesmarkkinoilla koskaan ollut suurta menekkiä, vaikka ulkonäköä on. Muutama pidempiaikainen poikaystävä oli, mutta suhteet kaatuivat miesten tarpeeseen yrittää kontrolloida ja alistaa. Toki urheilu olisi miehen takia pitänyt lopettaa. Sen sijaan lopetin suhteen ja sitten itkettiin perään.
Välillä vaivaudun vieläkin treffeille, mutta viimeistään kolmansilla treffeillä se kontrollointi ja vähättelyä alkaa. Ei kiitos.
Nimim ei seksiä 2.5 vuoteen, N41
Hui! Millaisia miehiä sinä olet oikein tavanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siksi, että olen teitä läskejä parempi ihminen ja teen jatkuvasti parempia valintoja.
Et ole.
Syön terveellisesti, juoksen 40km viikossa, käyn salilla ja jumpassa, voin lyödä tonnista vetoa että elän paljon terveellisemmin ja liikun enemmän kuin sinä. Silti on ylipainoa 15kg. Ei ole ihan noin yksinkertaista kuin sinä oletat.
Vastasit jonkun vitsiin, mutta tuo vastauksesi on tärkeä huomio. Se kun on varsin totta ja kaikille ylipaino ei edes ole epäterveellistä. Siitä on tutkimuksia ja on ihmisiä, jotka elävät terveinä plösöinä hautaan asti. Toisena ääripäänä ovat laihat läskit, jotka itseasiassa ovat useimmiten kaikkein huonoimmassa kunnossa.
Ihanne on mitä on ja ei se mikään terve ole. Laiha siis. Nykyihanne eli tosi treenattu voi kärsiä terveyshaitoista hänkin ja usea ihan ehta urheilija on aika rikki. Silti voisi yleistää, että lihavuus on kansanterveydellinen ongelma. Se ei ole sitä sulle, mutta usealle on. Etenkin miehelle. 15 kiloa ei muuten ole juur mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Harrastan paljon liikuntaa, kaiken sorttista, jotenkin vaan tapana. Juoksen, hiihdän, pyöräilen, ja useampaa muuta lajia aina joskus. Lisäksi yritän syödä silleen, mitä milloinkin ajattelen terveelliseksi, tällä hetkellä whole foods plant based, aiemmin täysin vegaanisesti,sekä pätkäpaastoilen. Koska tykkään siitä olosta, mikä tulee kun on terveyttä, jaksamista ja kuntoa. Siis aidosti. Ja tulee plääh-olo kun välillä tulee aina hairahdettua väärille urille (mutta en ota siitä valtavia paineita).
Itsellä hyvin pitkälti wholefoods plant based -dieetti, mutta lisäksi syön silloin tällöin luomumunia ja jonkin verran luomumaitotuotteita. Kannattaa hankkiutua erooon kaikista lisäaineista ja keintotekoisesta ruuasta ja syödä mahdollisimman luonnonmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
2020-luvulla ei hoikkuus kylläkään ole muodissa, vaan fitness ja ortoreksia
Tuo fitness pitää kyllä sisällään hoikkuuden, eivät ne lihakset sitä poista. Rasvaprosentti on varmasti epäterveellisen alhainen monilla naisilla, joilla on nykymuodin mukainen vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Geenit varmaan auttaa, koska koko sukuni on hoikkia. Itse oon aina ollut hoikka, vaikka en ole koskaan tarkkaillut painoani tai syömisiäni ja nautin ruoasta.
Minulla taas geenit ovat juuri sitä hoikkuutta vastaan. Isoäitini äiti oli lihava. Isoäitini oli urheilija, ja tarkka syömisistään, mutta kyllä hänkin vanhemmiten pyöristyi. Äitini ja hänen siskonsa ovat olleet aina tarkkoja syömisistään, ja harrastaneet liikuntaa. Nyt, kun on jo iän ja terveydentilan tuomia rajoitteita liikunnan suhteen, on heillekin alkanut kertymään ylimääräisiä kiloja. Itsekin aloin jo teininä lihomaan, mutta onneksi löysin kohtuuden syömisissäni. Viisikymppisenä alkoi taas paino nousemaan. Taas pitää etsiä ja opetella uusia ruokailutottumuksia, jotta paino pysyy kurissa.
Olen luonteeltani vähän sellainen Duracell-pupu (kilpirauhasarvot normaalit). Tulee paljon arkiliikuntaa joka päivä ja kuljen julkisilla/kävellen. Lisäksi geenit auttaa ainakin siinä, että makeanhimo tyydyttyy nopeasti. En edes pysty syömään paljon herkkuja kerralla. Esim. viisi karkkia on jo mulle ihan tarpeeksi. Joskus juon kupillisen kahvia makealla kauramaidolla herkkuna (kuulostaa varmasti oudolta). Lisäksi rakastan tanssimista ja saunomista. Saan niistä enemmän mielihyvää kuin syömisestä.
Minulla ei geenit ole syynä niinkään vaan se, että seuraan kaloreita. Eli yritän syödä sen verran mitä kulutan. Jos jonain päivänä tulee herkuteltua niin otan sen "takaisin" heti seuraavana päivänä eli syön sitten paljon kevyemmin. Muutenkin, jos syön herkkua päivällä niin syön sitten ruokaa vähemmän.
Ihminen ei muuten joka päivä tarvitse ravintoaineita joten pieni minipaasto välillä voi tehdä ihan hyvää.
Harrastan myös liikuntaa, olen harrastanut lapsesta asti.
44v/ 156cm/43Kg
Vierailija kirjoitti:
Ei hoikkia nelikymppisiä naisia ole valitettavasti kauhean runsaasti olemassa, eikä edes niitä normaalipainoisia. Eikä myöskään samanikäisissä miehissä.
Mikä saa aikuiset ihmiset syömään itsensä syöttöporsaiksi, eikä huolehtimaan itsestä? Ylipaino on suurimpia uhkia kansanterveydelle tässä maassa, mutta se ruoan mättäminen jatkuu vaan.
Surullista.
Kyllä niitä on. Jos mietin työkavereistani 40-50 -vuotiaita, niin 12 naisesta vain kaksi on selvästi ylipainoisia. Suurin osa hoikkia. Itsekin olen 177/60.
Olen 40v ja painan 57kg.
Syön mitä sattuu ja en harrasta liikuntaa.
Nussimalla nuoria miehiä ja imemällä heidän nuoruutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan syömistä. Jos syömisen voisi hoitaa yhdellä pilerillä päivässä, siirtyisin heti siihen.
Tänään olen juonut kaksi lasillista piimää ja yhden 3 munan munakkaan persiljalla. Näin helteillä ei tee edes mieli syödä. nyt suunnittelin mennä syömään kaksi banaania ja saatan ottaa pari juustosiivua.
Oi, olisipa itsellä sama!
Rakastan syömistä, paras asia elämässäni. Heti aamulla mietin mitä ihanaa tänään söisi.Vihaan liikunta, se väsyttää ja saa pahalle tuulelle.
N36 101kg
Jos haluat laihtua niin sinun pitää löytää jokin toinen asia mikä on parasta ja muuttaa syömiset terveellisempään suuntaan. Ei ole hyvä olla noin "kiinni" ruoassa ja syömisessä. Kun aloitat liikkumisen hiljalleen esim. kävelylenkeillä luonnossa vaikka musiikkia kuunnellen, kuntosi nousee eikä sinua väsytä ja huomaatkin että tulet hyvälle tuulelle!
Refluksitaipumus tekee sen, että vatsa on oltava illalla tyhjä, jos haluaa nukkua yönsä kutakuinkin hyvin. Tuosta syntyy ihan oma halu rajoittaa iltasyömistä. Ja siitä seuraa luonnollisesti hoikkuus.
N48
Vierailija kirjoitti:
Olen luonteeltani vähän sellainen Duracell-pupu (kilpirauhasarvot normaalit). Tulee paljon arkiliikuntaa joka päivä ja kuljen julkisilla/kävellen. Lisäksi geenit auttaa ainakin siinä, että makeanhimo tyydyttyy nopeasti. En edes pysty syömään paljon herkkuja kerralla. Esim. viisi karkkia on jo mulle ihan tarpeeksi. Joskus juon kupillisen kahvia makealla kauramaidolla herkkuna (kuulostaa varmasti oudolta). Lisäksi rakastan tanssimista ja saunomista. Saan niistä enemmän mielihyvää kuin syömisestä.
Hohhoijaa.
Myös me normaalipainoiset kävelemme paljon, emme syö paljon karkkia, tykkäämme saunoa ja tanssia jne. Itse juon sokeritonta jääkahvia mantelimaidolla herkkuna. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, tämä on täysin normaalia eikä tee kenestäkään hoikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Refluksitaipumus tekee sen, että vatsa on oltava illalla tyhjä, jos haluaa nukkua yönsä kutakuinkin hyvin. Tuosta syntyy ihan oma halu rajoittaa iltasyömistä. Ja siitä seuraa luonnollisesti hoikkuus.
N48
Ei ole yhtään mitään väliä sillä mihin aikaan syö. Iltasyömisen rajoittaminen ei johda hoikkuuteen yhtään millään mekanismilla.
Et ole.
Syön terveellisesti, juoksen 40km viikossa, käyn salilla ja jumpassa, voin lyödä tonnista vetoa että elän paljon terveellisemmin ja liikun enemmän kuin sinä. Silti on ylipainoa 15kg. Ei ole ihan noin yksinkertaista kuin sinä oletat.