Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka nelikymppinen nainen:

Vierailija
06.07.2021 |

Miten olet onnistunut pysymään hoikkana?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tämä!  Ihan samat setit täällä :D

Vierailija
62/95 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luonteeltani vähän sellainen Duracell-pupu (kilpirauhasarvot normaalit). Tulee paljon arkiliikuntaa joka päivä ja kuljen julkisilla/kävellen. Lisäksi geenit auttaa ainakin siinä, että makeanhimo tyydyttyy nopeasti. En edes pysty syömään paljon herkkuja kerralla. Esim. viisi karkkia on jo mulle ihan tarpeeksi. Joskus juon kupillisen kahvia makealla kauramaidolla herkkuna (kuulostaa varmasti oudolta). Lisäksi rakastan tanssimista ja saunomista. Saan niistä enemmän mielihyvää kuin syömisestä.

Hohhoijaa.

Myös me normaalipainoiset kävelemme paljon, emme syö paljon karkkia, tykkäämme saunoa ja tanssia jne. Itse juon sokeritonta jääkahvia mantelimaidolla herkkuna. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, tämä on täysin normaalia eikä tee kenestäkään hoikkaa.

Nimenomaan! Laihduttamisen nyrkkisääntö on, että 80% syömisiä ja 20% liikuntaa vaikuttaa kilojen tippumisessa eli liikkumisen vaikutus huomattavasti vähemmän kuin syömisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötekijät ja elintavat. 

Mulla on aina pysynyt paino matalana itsestään, nuorempana piti ihan vahtia ettei laske. Neljänkympin kohdalla tuli muutama ylimääräinen kilo, mutta se siirsi mut alipainoisesta normaalipainoiseksi.

Syön säännöllisesti ja aika terveellisesti, mutta herkuttelen kyllä ihan päivittäin suklaalla (pieni määrä) ja ajoittain sipseillä, jäätelöillä tai kakuilla. Lenkkeilen, mutta en ole mikään himourheilija. Oon aika aktiivinen ihminen arjessa (mielelläni kävelen, pyöräilen, pelaan lasten kanssa jalkapalloa jne), en ole erityisesti makean perään, en käytä alkoholia, en juo limpparia. Olen kasvissyöjä.

Minä ja puoliso syödään samaa ruokaa, mutta hän on ylipainoinen ja minä en. Hän laittaa enemmän voita ja santsaa leipää, minä santsaan salaattia. Hän makailee enemmän sohvalla, minä liikun enemmän. Ja hänen perheensä on herkästi ylipainoista, minun perheeni laihoja kaikki. 

Vierailija
64/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon 40-vuotiaana 60 kg ja sen jälkeen alkoi tulla reilu kilo vuodessa. Löytyikin kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka lääkitys pudotti painoani 2-3 kg, loppuja olen yrittänyt pudottaa ravitsemusneuvonnan avulla ja liikkumalla mutten ole vielä ainakaan kaikkia saanut pois. Vähän alle 70 kg tällä hetkellä kun pahimmillaan hipoi jo 80 kg. Vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet tai ainakin kuukautiset tulevat vielä.  

Vierailija
65/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan paljon liikuntaa, kaiken sorttista, jotenkin vaan tapana. Juoksen, hiihdän, pyöräilen, ja useampaa muuta lajia aina joskus. Lisäksi yritän syödä silleen, mitä milloinkin ajattelen terveelliseksi, tällä hetkellä whole foods plant based, aiemmin täysin vegaanisesti,sekä pätkäpaastoilen. Koska tykkään siitä olosta, mikä tulee kun on terveyttä, jaksamista ja kuntoa. Siis aidosti. Ja tulee plääh-olo kun välillä tulee aina hairahdettua väärille urille (mutta en ota siitä valtavia paineita).

Urheilu ei kyllä painonhallinnassa auta. Urheilen 7-10h viikossa, mm 5 krt viikossa 8 km juoksulenkki, jumppa ja jooga ja kotivoimistelut päälle. Eli liikun ihan valtavasti.

Ja ylipainoinen olen, bmi30. syön terveellistä ruokaa, en herkkuja, mutta ilmeisesti vaan syön liikaa. Nuorena näillä samoilla elintavoilla olin laiha, nyt 46v ylipainoinen.

Vierailija
66/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla spekseillä on miesmaailmassa kohta juhlavuodet, kun ei ole vaaraa enää raskautua.

M48

Naismaailmassa myös, kun ei tarvitse pelätä raskautta. Kumi on toki tautien varalta joka tapauksessa.

Vierailija
67/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, terveellinen ruoka, liikunta ja suolistosairaus.

Vierailija
68/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla spekseillä on miesmaailmassa kohta juhlavuodet, kun ei ole vaaraa enää raskautua.

M48

Kyllä mies pystyy ihan itse estämään naisen ”vaarallisen” raskautumisen, vaikka nainen olisi vielä raskautumisikäinenkin. Hassua, että tulee varmaan uutisena 48-vuotiaalle ukolle.

Vierailija
69/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen kiinnostunut syömisestä. Sen sijaan mm. puutarhanhoito kiinnostaa ja siinä saa monipuolista liikuntaa.

Tämä. Olen hoikka/normaalipainoinen. Syöminen ei juuri kiinnostele muuta kuin sen verran että haluan syödä terveellisesti. Liikun sen mukaan mitä huvittaa, yleensä useamman kerran viikossa. Varmaan geeneistä ja tottumuksesta kiinni. myös kotikasvatus saattaa vaikuttaa, se miten on tottunut syömään ja liikkumaan lapsena.

N 175/63

Vierailija
70/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuneen naiseuden kriteerit 2020-luvulla: hoikkuus. Juuri opiskelen yliopistossa psykologian aineopintoja (mm. syömishäiriöiden kehittymisen syistä) ja pistää pahasti silmään tällaiset aloitukset.

No sitten varmaan myös tiedät että painonhallinnasta ja terveellisistä elämäntavoista puhuminen ei laukaise kenessäkään syömishäiriötä vaan siihen vaaditaan paljon muutakin.

Vierailija
71/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan paljon liikuntaa, kaiken sorttista, jotenkin vaan tapana. Juoksen, hiihdän, pyöräilen, ja useampaa muuta lajia aina joskus. Lisäksi yritän syödä silleen, mitä milloinkin ajattelen terveelliseksi, tällä hetkellä whole foods plant based, aiemmin täysin vegaanisesti,sekä pätkäpaastoilen. Koska tykkään siitä olosta, mikä tulee kun on terveyttä, jaksamista ja kuntoa. Siis aidosti. Ja tulee plääh-olo kun välillä tulee aina hairahdettua väärille urille (mutta en ota siitä valtavia paineita).

Urheilu ei kyllä painonhallinnassa auta. Urheilen 7-10h viikossa, mm 5 krt viikossa 8 km juoksulenkki, jumppa ja jooga ja kotivoimistelut päälle. Eli liikun ihan valtavasti.

Ja ylipainoinen olen, bmi30. syön terveellistä ruokaa, en herkkuja, mutta ilmeisesti vaan syön liikaa. Nuorena näillä samoilla elintavoilla olin laiha, nyt 46v ylipainoinen.

liikunnanmerkitys painonhallinnassa on 20%, ruokavalion 80% eli todennäköisesti syöt väärin. 

Vierailija
72/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hoikka? Alipainoinen tai sillä rajalla vai normaali paino? No oli miten oli geenit vaikuttaa siis näläntunteeseem ja ruuan himoamiseen sekä aktiivisuuteen. Ei niinkään aineenvaihduntaan.

Eli syö vähemmän ja harvemmin. Liikkuu enemmän, siivoaa, hoitaa puutarhaa, touhuaa. Ei istu sohvalla mässäämässä. Seisoo työpäivän (sähköpöytä jos toimistotyö), pyöräilee työmatkat, ei juuri käytä autoa, harrastaa hyötyliikuntaa…

Siinä jo aika paljon.

Normaali olen, toki tämän palstsn mielestä jo läski. 😄

N41, 171/65

Vierailija
73/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin otsikon perusteella, että etsit taruolentoa, mutta kävikin ilmi, että kaikki nelikymppiset av-mammat ovatkin hoikkia. Mahtavaa!

Vierailija
74/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan syömistä. Jos syömisen voisi hoitaa yhdellä pilerillä päivässä, siirtyisin heti siihen. 

Tänään olen juonut kaksi lasillista piimää ja yhden 3 munan munakkaan persiljalla. Näin helteillä ei tee edes mieli syödä. nyt suunnittelin mennä syömään kaksi banaania ja saatan ottaa pari juustosiivua.

Oi, olisipa itsellä sama!

Rakastan syömistä, paras asia elämässäni. Heti aamulla mietin mitä ihanaa tänään söisi.

Vihaan liikunta, se väsyttää ja saa pahalle tuulelle.

N36 101kg

Mitä liikuntaa olet kokeillut? Kuulostaa, että olet kokeillut liian raskaita liikuntamuotoja joihin kuntosi ei ole riittänyt ja siksi väsyt ja turhaudut. Kannattaa kokeilla paljon erilaisia lajeja ja liikkua hieman rauhallisempaan tahtiin. 

Tänään kävelin 40min siinä klo 20.00 aikaan, olen edelleen ihan loppu ja väsynyt ja haukotellut koko illan.

Sama

Vierailija
75/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin otsikon perusteella, että etsit taruolentoa, mutta kävikin ilmi, että kaikki nelikymppiset av-mammat ovatkin hoikkia. Mahtavaa!

😅

Vierailija
76/95 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 52, pituutta 180 cm, paino 62. Treenaan paljon, joten painon takana lihasta, rasvaprosentti alhaalla. Hyvien mittojen taustalla luontainen innostus monipuoliseen urheiluun, tiedostava syöminen = monipuolinen ruokavalio, mutta ruuan määrä kohtuullinen. Alkoholia ja karkkia todella harvoin.

Vierailija
77/95 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys elämäntavoissa,elämänhallinnassa on paljon enemmän kuin 20%

esim https://www.hs.fi/tiede/art-2000008063865.html

Vierailija
78/95 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin 35 vastausta, joissa vastattiin aloituksen kysymykseen. Meinaatko että siinä on kaikki nelikymppiset av-mammat? Tuleeko yllätyksenä, että jos pyydetään vastauksia hoikilta nelikymppisiltä naisilta, hoikat nelikymppiset naiset vastaavat?

Vierailija
79/95 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v. Sain tänä kesänä painon 57 kiloon. Oli kovan työn takana. Nyt taas paino 55kg.

Syön paljon herkkuja joka päivä, syön lihaa, makkaraa, makaronia, kermaa, juustoa, hampurilaisia, pitsaa jne.

Kai ne on geenit mitkä pitää hoikkana.

Vierailija
80/95 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hoikka? Alipainoinen tai sillä rajalla vai normaali paino? No oli miten oli geenit vaikuttaa siis näläntunteeseem ja ruuan himoamiseen sekä aktiivisuuteen. Ei niinkään aineenvaihduntaan.

Eli syö vähemmän ja harvemmin. Liikkuu enemmän, siivoaa, hoitaa puutarhaa, touhuaa. Ei istu sohvalla mässäämässä. Seisoo työpäivän (sähköpöytä jos toimistotyö), pyöräilee työmatkat, ei juuri käytä autoa, harrastaa hyötyliikuntaa…

Siinä jo aika paljon.

Normaali olen, toki tämän palstsn mielestä jo läski. 😄

N41, 171/65

Tämäpä nimenomaan! Kaikilla ei vaan ole makeanhimoa. Helppoakos se on jättää kakut syömättä, kun ne ei kiinnosta. En pidä pullasta, en kekseistä, en limpparista, en alkoholijuomista, useimmat kakut jää syömättä. Syön muutenkin maltillisesti ja pidän esimerkiksi salaatista. Onko se sitten ihme, että paino ei kerry?

Mutta siis tämä ei vaadi minulta mitään hillitöntä itsekuria, ei itseasiassa itsekuria lainkaan. Mulla vaan sattuu olemaan ilmeisesti onnekkaat makumieltymykset. Ja siinä kyllä kääntyisin geenien puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi