Vanhojen, jo tuotannosta poistuneiden jääteölöiden muisteluketju
Mitä vanhaa jo tuotannosta poistunutta jäätelöä olet jäänyt kaipaamaan? Uusia tulee huosia vauhtia ja niinpä vanhoja poistuu tasaista tahtia. Pahoja saakin poistua, mutta miksi hyviä poistuu? Minä kaipaan Miamituuttia, jossa oli jotakin hedelmäjäätelöä ja keskellä sellainen suklaa/nugaanappi. Oli tosi hyvää! Sitten pönttöjäätelöistä kaipaan Walz Nougatia sekä Mövenpickin suklaajäätelöä, jossa suklaa oli kuutioina seassa.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Rasiassa myytiin La Scala-nimistä superhyvää jäätelöä 90-luvulla.
Oliko scala?
Itse muistin että La gala.
Mutta oli tosi hyvää! Musta rasia! Joku kahvi-maku oli suosikkini!
80-luvulla mehujäät nimeltä Tiku, Taku tms.?
Tuossa vilahtaa ainakin M.A.C -mehu/limujää:
Joke hai jäätelö jonka evä räjähteli suussa. Jotain salmiakkia oli. Kukaan ei muista tätä jäätelöä??
Fazerina-pallojäätelö oli hyvää. Sen tuotanto loppui kesällä 2020 kesken sesongin.
Kauan sitten kasarin alussa sai Asterix-jätskiä, vanilja-päärynää ja siten, että päärynäosuus oli kiekuraraitoina vaniljan joukossa. Ja itse tikku oli joku Asterix-hahmo, joita sitten vaihdeltiin kavereiden kanssa (tai syötiin lisää jätskiä) jotta koko heimo saatiin kasaan.
Olikohan se Kingis, jota oli kirsikkajäätelönä.
1990-luvulla on jotain useamman puikkojäätelön pakkauksissa myytäviä jäätelöitä, joissa oli mehujääkuorrutus.
Voi kun joku valmistaisi vielä vanhanajan herkkujäätelöitä eikä aina vain uutta ja uutta. Nykyiset Valion jäätelöt ovat jotenkin omituisen vetisiä, ikään kuin maitojauhe ei olisi oikein hyvin sekoittunut veteen.
Topsy-tuutit, makuina olivst ainakin suklaa ja kinuski/toffee, en muista oliko muitakin makuja.
Oli myynnissä joskus 80-90 luvulla.
Lakkajäätelökääretorttu oli aivan mielettömän hyvää! Tykkäsin myös niistä kunnon jäätelökakuista, joita myytiin isoissa styroxbokseissa. Pinna-mehujäät olivat päivän kohokohta kesälomapäivinä. Vanhempana tykkäsin kaikista jäätelöistä, missä oli kirsikkaa.
Kuulutanpa tässäkin ketjussa kun vastausta ei vaan löydy.
Muistaako kukaan 80-luvun alkupuoliskolta mahdollisesti lakritsin makuisen jäätelöpuikon, jonka käärepaperissa oli musta(ritari?)hahmo? Se hahmo muuttui jotenkin, ehkä väri vaihtui kun käärepaperin lämpötila muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Onko Superjäätelöitä vielä? Sellaisia tikkujäätelöitä, jotka oli kitaran mallisia ja alkuaan suklaakuorrutteella ja strösseleillä? alun perin ne olivat myynnissä 80-90-luvuilla, poistuivat sitten saatavilta ja palasivat muutama vuosi takaperin takaisin. Maku oli vaan ihan erilainen, kuten suklaapilvtuutissakin. Tai onhan se mahdollista, että aika kultaa muistot.
Toffee oli paras. Niissä oli toffeesydän. Muita Makuja en maistanutkaan lapsena.
Kävi myynnissä 2014 taas?
Lakkajäätelöä näytti olevan taas, 90 luvulla viimeksi syönyt
Vierailija kirjoitti:
Juhla-tuutti jossa oli lakkahilloa ja suklaarakeita. Ah. Lapsena rakastin sitä - siksi tykkään edelleenkin lakkahillosta jäätelön kanssa.
Tom-Cat -kermajäätelöpuikko, sellainen esiin työnnettävä. Mun varhaislapsuuden (1980-luvun alku) herkku - kun tultiin mökiltä, faija antoi markan tai pari ja mä kävin hakemassa lähi-R-kioskilta jäätelön ja menin puistoon syömään, jotta äiti ja isä saivat purkaa tavarat autosta rauhassa. :D Olin niinä aikoina 4-6 -vuotias, enää ei varmaan tuonikäisiä päästettäisi yksinään edes jätskiostoksille. :D
Mustafa oli kanssa hyvää, kuin Muru-eskimo mutta salmiakki/lakritsikuorrutteella ja -sydämellä.
Meillä on sama maku! Kaikki noi oli mun suosikkeja, lisäksi kirsikkairtojäätelö: vaniljajäätelöä ja cocktailkirsikan paloja. Niin hyvää!
Pirkka merkkinenpuikko, eli mehujää kuori ja sisällä vaniljajäätelöä. Vihreä kääre ja kuva keltaisesta papukaijasta.
Vastaava nykyään Somero, mutta ei ole samanmakusta
6,9% suklaajäätelö 1 litran pakkauksessa. Siinä oli jäätelön seassa sellaista löysää suklaakastiketta, mmm hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka merkkinenpuikko, eli mehujää kuori ja sisällä vaniljajäätelöä. Vihreä kääre ja kuva keltaisesta papukaijasta.
Vastaava nykyään Somero, mutta ei ole samanmakusta
Siis solero
Minun suosikki oli sellainen kiekon mallinen keltainen mehujää, jossa oli punaisella jäätelöllä spiraali keskellä. Sitä mainostettiin taitoluistelijatytöllä. Olisiko jätskin nimi ollut spiraali tai piruetti?
Myöhemmin samanlaista kiekko-jäätelöä myytiin myös ilman sitä spiraalia ja se oli pettymys.
Pojille taisi olla samanlainen salmiakkijäätelö, joka jäljitteli lätkäkiekkoa :)
Puolen litran Valion paketteja. Kunnon gourmet-vaniljajäätelöä ennen kuin vaniljan hinta pörssissä raketoi ja ne mustat isot hiutaleet katosivat kaikkialta.
Mac-mehujää joo, oih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla oli punainen mehujää, jossa oli "hyytelökarkkisisus" samaan tapaan kuin vaikka Kingiksessä suklaasydän. Muistaakseni kantoi jonkin sarjakuvahahmon nimeä. Muistaako joku?
Olikohan Roger Rabbit?
Taisi olla! 😃
-tätä kysynyt
Vierailija kirjoitti:
Mac ja Pommac-mehujäät oli hyviä. Sitten oli joku pellen pään näköinen jäätelö, jossa taisi olla nenänä purkkapallo, siitä tykkäsin lapsena.
Oi, nämä!! Ja päärynälipsi-mehujää!
Pinkki-poksujäätelön mainos: